ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه تحقیقاتی مایکروسافت برای مقابله با گسترش بیماری ها از طریق پهپاد

هرچند پشه ها موجودات چندان جذابی به شمار نمی روند، اما به همان نسبت می توانند برای انسان بسیار مفید واقع شده و پیش از گسترش بیماری های همه گیر، در مورد وقوع آن هشدار ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

هرچند پشه ها موجودات چندان جذابی به شمار نمی روند، اما به همان نسبت می توانند برای انسان بسیار مفید واقع شده و پیش از گسترش بیماری های همه گیر، در مورد وقوع آن هشدار دهند.

این هدفی است که محققین مایکروسافت در پروژه Premonition آن را دنبال کرده و با گیر انداختن پشه ها و تحلیل ژنوم آنها، بیماری هایی که این موجودات ناقلشان هستند را بررسی می نمایند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هرچند چنین ایده ای جدید نبوده و پیش این نیز انجام شده، اما مایکروسافت از روش تازه ای به پیاده سازی آن پرداخته است. کمپانی ساکن ردموند در روش ابداعی خود از پهپاد برای شناسایی خودکار مکان هایی استفاده می کند که برای قرار دادن تله و گیر انداختن پشه ها ایده آل باشند. البته وظیفه این پهپاد ها تنها به شناسایی محدود نبوده و کارگذاشتن و جمع آوری تله ها را نیز به عهده آنهاست.

پس از به دام انداختن، این حشرات دسته بندی شده و حجم عظیم اطلاعات ژنتیکی آنها از طریق پردازش ابری مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد تا از این طریق بتوان عوامل جدید بیماری زا را پیش از آغاز گسترش شناسایی نمود، چرا که در صورت تحقق چنین امری می توان برای همه گیری بیماری های اپیدمی آماده بود و حتی نسبت به کشف درمان آنها نیز اقدام نمود، حتی پیش از آنکه اولین انسان بیمار شده باشد.

در همین راستا یکی از محققین مایکروسافت به نام Ethan Jackson در وبلاگ این شرکت چنین نوشته است: «رویای ما تشکیل یک سیستم جهان شمول برای جمع آوری اطلاعات پشه ها و تحلیل آن هست، تا از این طریق بتوانیم عوامل دارای پتانسیل بیماری زا بودن را شناسایی کرده و پیش از شروع گسترش بیماری بین انسان ها، مناطق جغرافیایی خطرناک را مشخص کنیم.»

لازم به ذکر است تیم تحقیقاتی مایکروسافت در حال حاضر مشغول آزمایش پروژه Premonition در کشور گرنادا در شرق دریای کارائیب است تا بتواند روش ابداعی خود را بهبود دهد، در نتیجه تنها می توان منتظر ماند و دید این شرکت در آینده تا چه حد خواهد توانست با بهبود پروژه خود، در جلوگیری از گسترش بیماری های خطرناک نقش مثبت ایفا نماید.

در پایان می توانید ویدیوی مصاحبه با این گروه تحقیقاتی و طرز انجام پروژه را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • پخشه
    پخشه | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    آقا یک از مایکی بخواد وسط این تحقیق ببینه این پشه‌ها روزا کجا استاد می‌شن. با تشکر از مایکی

  • mohammad aalizadeh
    mohammad aalizadeh | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    اگه گذاشت ما بخوابیم

  • علی
    علی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    امریکا خودش بزرگ ترین تولید کننده ی بیماری های جدیده....
    باید اینارو بفرستن بالای مراکز تحقیقاتی خودشون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی