ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

فروش اسنپدراگون ۸۱۰ به سازندگان بسیار کمتر از پیش بینی های اولیه کوالکام بوده است

مشکل تولید گرمای بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰، مسئله ی جدیدی نیست اما امروز برای اولین بار به شکل رسمی گزارش شد که درخواست های سازندگان برای استفاده از چیپست مذکور، به شکل قابل توجهی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

مشکل تولید گرمای بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰، مسئله ی جدیدی نیست اما امروز برای اولین بار به شکل رسمی گزارش شد که درخواست های سازندگان برای استفاده از چیپست مذکور، به شکل قابل توجهی کاهش یافته و از پیشبینی های اولیه کوالکام نیز بسیار کمتر بوده اند.

صرفا توجه به این نکته که کمپانی معتبر سونی که از نسخه ی ۲.۱ چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ بهره می گیرد، مشکل داغ شدن بیش از حد موبایل های Z4 و +Z3 را تایید نموده و کاربران را دعوت کرده تا در هنگام اتصال موبایل هایشان به شارژر، آنها را خاموش کنند، به خودی خود توصیف کننده ی بغرنج بودن اوضاع کوالکام در خصوص چیپست ناموفقش است. سونی در نهایت اعلام کرده که در آیند بروز رسانی هایی را برای موبایل های یاد شده عرضه خواهد کرد که توسط آنها، مشکل داغ شدن بیش از حد از بین خواهد رفت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

جدا از بحث مشکل تولید گرمای بیش از حد، گفته می شود که چیپست یاد شده به خودی خود نیز از مشکلاتی بر خوردار است و به هیچ عنوان کیفیت ساخت بالایی ندارد. البته تحلیلگران این مشکل را نه از سوی کوالکام، بلکه از طرف کارخانه تولید کننده ی سیستم-بر-چیپ مذکور به نام TSMC می دانند.

TSMC، اسنپدراگون ۸۱۰ را با فناوری ۲۰ نانومتری به تولید رسانده، نوعی از تکنولوژی که جدید نیست و قاعدتا نیز نباید مشکل ساز گردد، اما در هر صورت باز هم مشکلات ساختاری در آن گزارش شده اند؛ اکنون خبر می رسد که TSMC ساخت چیپست های نسل بعدی آیفون به نام A9 را با فناوری ۱۶ نانومتری آغاز نموده و به زودی در سال آینده، قصد دارد تولید سیستم-بر-چیپ های ۱۰ نانومتری را نیز شروع کند.

در نتیجه ی مسائل و مشکلاتی که واقعا دست به گریبان اسنپدراگون ۸۱۰ بوده اند، امسال سامسونگ نیز تصمیم گرفت تا از چیپست های کوالکام در محصولات برتر خود بهره نگرفته، به چیپست های مجتمع و خانگی خود اعتماد نموده و آنها را به شکل کامل مورد استفاده قرار دهد که البته بر اساس نتایج بنچمارک ها، چیپ های خانگی شرکت کره توانسته اند بر ساخته های آمریکایی ها برتری جویند.

البته، اگر خاطرتان باشد تقریبا دو هفته ی پیش تصویری را برایتان منتشر نمودیم که به یک گلکسی اس ۶ اج پلاس اشاره داشت، البته منابع دیگری نیز بیان کرده اند که نام این محصول می تواند Galaxy S6 Note باشد. حال گزارش می شود که موبایل یاد شده قرار است با چیپست ۶ هسته ای اسنپدراگون ۸۰۸ به بازار عرضه گردد؛ سیستم-بر-چیپی که در LG G4 نیز به کار گرفته شده است. حال باید منتظر ماند و دید که سامسونگ، آیا باز هم با کوالکام همکاری خواهد کرد یا خیر، و در نهایت چه زمانی رابطه ی خود را با شرکت آمریکایی به طور کلی قطع خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Mr reza
    Mr reza | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    کوالکام لعنتی. کاش سونی از چیپست مدیاتک استفاده میکرد.

  • Hamed Qafouri
    Hamed Qafouri | ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

    بایدم این طور باشه خیلی خوب نیست !!

    فاجعه ترین چیپست کوالکام تا به امروز

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی