ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا تایزن موجب گشته تا سامسونگ بازار ابزارهای الکتریکی پوشیدنی را از دست بدهد؟

سامسونگ یکی از اولین سازندگان اسمارت واچ ها به شمار می رود و تا کنون مدل های زیادی از محصولات یاد شده را نیز به بازار فرستاده؛ محصولاتی که با طراحی و اندازه های مختلف ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

سامسونگ یکی از اولین سازندگان اسمارت واچ ها به شمار می رود و تا کنون مدل های زیادی از محصولات یاد شده را نیز به بازار فرستاده؛ محصولاتی که با طراحی و اندازه های مختلف معرفی شده اند.

ساعت های مورد بحث حتی از پلتفرم های مختلفی نیز بهره می بردند؛ برخی از آنها با پلتفرم اندروید ور پا به میدان می گذاشتند و جدیدتر ها نیز به سراغ پلتفرم خانگی خود سامسونگ به نام تایزن رفته بودند.

در میان ساعت های هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ، Gear S یک پرچمدار به شمار می رود که از سیستم عامل تایزن بهره می برد. ساعت یاد شده که ۸ ماه پیش به بازارها عرضه شد، از یک نمایشگر AMOLED با رزولوشن قابل قبول بهره می برد و به کاربر اجازه می داد تا از آن به عنوان یک تلفن همراه نیز استفاده کند و یک سیم کارت نانو را در آن جای دهد. به واسطه ی حضور سیم کارت، قابلیت بهره گیری از نسل سوم شبکه های مخابراتی به نام 3G نیز فراهم شده بود، جدا از اینکه سنسورهای مختلفی نیز در این ساعت هوشمند حضور به هم رسانده بودند تا هیچ یک از فعالیت های فیزیکی شما بدون شمارش رها نشود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

امسال انتظار می رود که سامسونگ یک اسمارت واچ پرچمدار دیگر را نیز معرفی نماید. محصولی که می خواهد تحولی را در میان ساعت های هوشمندی که اکنون در بازار یافت می شوند ایجاد کند.

از یک طرف سامسونگ می خواهد طراحی نمایشگر را از مستطیل های خمیده به یک نمایشگر دایره ای و گرد همانند موتو ۳۶۰ تغییر دهد و از سوی دیگر نیز گفته می شود که رابط کاربری این محصول بهینه گشته و اکنون می تواند قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربر بگذارد. بر اساس SDK آن، گفته می شود که ساعت هوشمند بعدی سامسونگ از یک طراحی رابط کاربری عالی بهره برده که از عناصری بسیار ساده تشکیل شده.

اکنون گمانه زنی می شود که این محصول در ماه سپتامبر و همزمان با رونمایی از گلکسی نوت ۵ معرفی خواهد شد.

اما نکته ی قابل توجه اینکه سامسونگ در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴، بیش از ۴۷ درصد از بازار ساعت های هوشمند را در اختیار داشته است؛ آماری که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ به ۲۳.۱ درصد تقلیل پیدا کرده است.

البته ذکر این نکته نیز لازم است که بیشتر ساعت های هوشمند موجود در بازار، در سال ۲۰۱۵ معرفی شده اند و این شرکت هنوز در سال جاری ساعتی را معرفی ننموده؛ از سوی دیگر محصولات موجود به شکل یکپارچه ای از پلتفرم اندروید ور بهره می برند.

gear-s-black-w600

نکته قابل توجه اینکه ساعت های مبتنی بر اندروید ور می توانند با هر موبایل اندرویدی که ساخته یک کمپانی دیگر باشند نیز به خوبی همسان گشته و کار کنند در حالی که محصولات پوشیدنی سامسونگ، صرفا با اسمارت فون های همین شرکت قابل همسان سازی هستند و همین موضوع یکی از دلایل اصلی پایین آمدن علاقه ی کاربران به خرید ساعت های هوشمند با برند سامسونگ بوده است.

کارکرد پوشیدنی های سامسونگ با محصولات خانگی این شرکت، باعث گردیده تا کاربران به دنبال گزینه های دیگری بگردند. از سوی دیگر همین مسئله که کاربران با خرید ساعت های هوشمند سامسونگ از داشتن اپلیکیشن های اندروید ور محروم می شوند نیز در انتخاب آنها تاثیر گذار بوده است. باید دید سامسونگ در ماه سپتامبر از ساعت جدید خود با چه پلتفرمی رونمایی خواهد کرد و آیا باز هم پافشاری کرده و به سراغ تایزن می رود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲ تیر ۱۳۹۴

    واقعا تایزن رقیب خوبی میتونه واسه اندروید باشه.

  • pars
    pars | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    بازار بجز اندروید و ios حتی کشش ویندوزفون هم نداره چه برسه به تایزن و ...
    سامسونگ باید به همون اندروید بچسبه و متمایزش کنه و برتریش رو حفظ کنه

  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    بنظر من اگر میخواد موفقش کنه باید متن‌بازتر از اندروید کنه!!!! و همینطور یجورایی ضدانحصارترش کنه که این درصورتی هستش که با اندروید و آی‌آواس و اینا کار کنه!

  • خودشیرینوفسکی
    خودشیرینوفسکی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    تایزن به جایی نمیرسه مایکروسافت با این سابقه تو سیستم عامل هنوز مشکل داره تو جذب دولوپرا دیگه تایزن بماند سرنوشتی مثل مائمو، میگو و بادا در انتظارشه

    • احمدM2
      احمدM2 | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

      دلیل نمیشه چون مایکروسافت نتونست دیگه هیچ کس نتونه
      زمان تاخت و تاز IOS کی فکرشو میکرد اندرویدی میاد که اینطور سهم بازار رو میبلعه
      هیچ وقت اینقدر سریع و قاطع پیش بینی نکنید نوستر اداموس همچین کاری نمیکرد شما هم نکن :)

      • خودشیرینوفسکی
        خودشیرینوفسکی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

        اون سیستم عامل همشون یه چیز جدید داشتن مثلا آزادی عمل اندروید نسبت به ios میشه گفت اندروید آی او اسی بود برای همه قشرا و خیلی مزیتا داشت نسبت به سیمبین و ویندوز موبایل و ما بقی ولی تایزن چی داره نسبت به اندروید؟

      • وی
        وی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

        زمان تاختو تاز ای او اس سیمبیان حرف اولو میزد الانم ای او اس نصف بازارو به تنهایی در مقابل این همه برند داره من اصن طرفدار برند اپل نیسم چون تو ایران به ادم حال نمیده ولی نباید از حق گذشت که اگر اپل تبلیغات سامسونگو انجام میداد الان نود درصد بازارو داشت

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    همین طوری پیش بره کلی از اپ ها عقب می مونه!! اصلا مگه بازار سه قطبی داریم!! مگر معجزه آسمانی بشه اندروید ور از دور حذف بشه!!

مطالب پیشنهادی