ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی موبایل های Redmi از چیپست های اختصاصی شیائومی بهره خواهند برد

ماه گذشته گزارشی از سوی EETimes منتشر شد که در آن از برنامه های شیائومی برای طراحی CPUهای اختصاصی به منظور استفاده در محصولات موبایلش سخن به میان آمده بود. در ادامه مشخص شد که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

ماه گذشته گزارشی از سوی EETimes منتشر شد که در آن از برنامه های شیائومی برای طراحی CPUهای اختصاصی به منظور استفاده در محصولات موبایلش سخن به میان آمده بود. در ادامه مشخص شد که این شرکت چینی قصد دارد برای تولید سیلیکون های مورد نیاز خود با کمپانی Leadcore وارد همکاری شود و از این طریق، وابستگی اش به شرکت های تولید کننده چیپ و در نتیجه انتظار کشیدن برای ارائه محصولاتشان را کم کند.

بسیاری مدعی شدند که آن گزارش صحت ندارد و شیائومی هنوز به تکنولوژی لازم برای تولید چیپست دست پیدا نکرده است، اما حالا آقای کوین ونگ مدیر تحقیقات IHT Technology China اعلام کرده که نسل بعدی تلفن های هوشمند Redmi از چیپست های طراحی شده خود شیائومی بهره خواهند برد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آقای ونگ که در جریان چند و چون این تصمیم است ادعام می کند چیپست های شیائومی از لحاظ عملکردی با محصولات عرضه شده از سوی کوالکام که اخیرا در تلفن های هوشمند Redmi مورد استفاده قرار گرفته بود برابری می کنند.

او اظهار داشته که این چیپست ها همچنین سریع تر از Leadcore LC1860 هستند که در نسخه ارزان تر موبایل Redmi یعنی Redmi 2A به کار گرفته شده است.

LC1860 علیرغم آنکه یک تراشه اقتصادی محسوب می گردد از تکنولوژی شارژ سریع بهره می برد و این یعنی دستگاه های مقرون به صرفه نیز می توانند علاوه بر نمایشگر و عملکرد در حوزه های دیگری نیز با پرچمداران برابری کنند.

جالب است بدانید که ونگ حرفی در مورد همکاری شیائومی و لیدکور به میان نیاورده که برخی این مساله را به خاطر نقص ترجمه صورت گرفته از حرف های این فرد می دانند، با این همه، تا به اینجای کار همکاری دو شرکت یاد شده محرز گردیده است.

روشن است که با تولید چیپست های بومی توسط این شرکت، حاشیه سود پایین آن افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد، با این همه، هنوز هم انتظار می رود که شیائومی از جدیدترین و بهترین چپست های تولیدی شرکتی هایی نظیر کوالکام، سامسونگ و مدیاتک در دستگاه های پیشرفته تولید اش بهره بگیرد تا آنها را هم تراز با پرچمداران مطرح جهانی قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Notam
    Notam | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    جهت سفارش خرید محصولات شیائومی به آدرس زیر مراجعه فرمایید.
    iranxiaomi.avablog.ir

  • arash_gasemi
    arash_gasemi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    زمانی بیشتر شرکتها ازکوالکام استف میکردن اما الان هیچکس واسه چی\هاش مشتری نمیشه.

  • Microxsl
    Microxsl | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    با توجه به وجود چیپست های دیگه مثل اگزینوس، مدیاتک و ... کوالکام کارش سخت میشه

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    شرایط داره برای کوالکوم بدتر هم میشه
    فقط‌ مونده الجی هم‌ ادین رو توسعه بده تا کوااکوم حساب کار دستش بیاد

مطالب پیشنهادی