ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت دانشجویی هایپرلوپ شرکت SpaceX آغاز شد

«رقابت دانش جویی طراحی غلاف هایپرلوپ» که ایلان ماسک در ماه نخست سال جاری میلادی وعده اش را داده بود، آغاز شد. به این ترتیب کمپانی SpaceX رسما از شروع رقابتی خبر داد که برای دانش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

«رقابت دانش جویی طراحی غلاف هایپرلوپ» که ایلان ماسک در ماه نخست سال جاری میلادی وعده اش را داده بود، آغاز شد. به این ترتیب کمپانی SpaceX رسما از شروع رقابتی خبر داد که برای دانش جویان و تیم های مستقل مهندسی برگزار می گردد و جزئیات مربوط به قوانین، معیارها و خصوصیات تیوب مورد نیاز برای آن نیز به زودی (در ماه اوت) اعلام می گردد.

گفتنی است که هایپرلوپ نوعی سیستم حمل و نقل پر سرعت مفهومی است که ایده آن از سوی ایلان ماسک مطرح گردید و دربرگیرنده تیوب های کم فشاری است که در آنها تعدادی کپسول روی یک بالشتک هوا سوار می شوند و نیروی مورد نیاز خود برای حرکت را نیز از طریق کمپرسورهای هوا و تعدادی موتور القایی تامین می کنند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

شرکت کنندگان در این چالش باید «غلاف (Pod) هایی با مقیاس انسانی» بسازند که در نهایت در مسیری که قرار است نزدیک به دفتر اصلی SpaceX در منظقه Hawthorne کالیفرنیا ساخته شود مورد ارزیابی قرار گیرند،

با این همه، شرکت برگزار کننده خاطرنشان کرده است که هیچ انسانی در جریان این آزمایشات روی نمونه های مفهومی ارائه شده از سوی شرکت کنندگان سوار نخواهد شد و نکته دیگر اینکه همه طرح های ارائه شده باید اپن سورس باشند.

ایلان ماسک همواره خاطر نشان کرده که خودش قصد تهیه زیرساخت مربوط به هایپرلوپ را ندارد اما این راهی است که SpaceX را با شتاب تکنولوژی همگام نگه می دارد. با این همه، در راهنمای مربوط به این رقابت آمده است که شرکت مورد بحث غلافی را برای «اهداف نمایشی» تولید خواهد کرد.

تیم ها تا 15 سپتامبر (24 شهریور ماه) فرصت دارند تا علاقمندی خود را برای شرکت در این رویداد اعلام نمایند و در این صورت موظفند که طرح های پیشنهادی شان را تا سه ماه بعد ارائه نمایند. قرار است که پس از تایید طرح های نهایی رقابتی در ماه ژوئن سال آینده میلادی در  منطقه Hawthorne برپا گردد.

پس از ارائه طرح ها از سوی شرکت کنندگان، SpaceX تیم هایشان را به ویکند طراحی دانشگاه A&M تگزاس دعوت خواهد کرد که قرار است در ژانویه سال 2016 میلادی برگزار گردد و در آنکه تیم ها می توانند مقامات SpaceX را در مورد پیشنهادات و طرح هایشان قانع نمایند.

شرکت های مختلف نیز شانس این را پیدا می کنند تا حامی تیم های شرکت کننده شوند و طبق اعلام SpaceX قادر خواهند بود که «در تامین بودجه مورد نیاز آنها مشارکت نمایند».

شرکت مورد بحث همچنین از علاقمندان دعوت کرده تا طرح های خود در مورد دیگر بخش های این سیستم را که شامل مواردی نظیر ویژگی های امنیتی یا بهینه سازی ایرودینامیکی آن می شود ارائه نمایند هرچند مشخص شده طرح هایی که صرفا روی این جنبه ها تمرکز دارند امکان شرکت در ویکند رقابت را نخواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Microxsl
    Microxsl | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    رقابت جالبیه

  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    ببخشید سوال بی ربط میپرسم، دوستان من گوشی اس شیشمو فلش زدم و همه چیز درست انجام شد، ولی مگه وقتی گوشیو فلش میکنی نباید همه نرم افزارا پاک شه و گوشی کلا ریست شه؟ من گوشیو فلش کردم ولی همه نرم افزار هستن حتی ترتیبشون هم رو صفحه هوم حفظ شده، پس چرا اینطوریه؟ مگه نباید کلا هر چی نرم افزار نصب کرده بودیم پاک شه، مثل زمانی که ویندوز عوض میکنیم

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

    فقط تو کف فکر کردن های این ایلان ماسکم ناکس فکراش همه انقلابی به حال بشریت هستند.

    • امیرپارسا
      امیرپارسا | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

      اونا انقلاب میکنند جهان سومی ها هم انقلاب!
      ؛)

      • دونباله رو
        دونباله رو | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

        شما هم انقلااب میکنی

        • امیرپارسا
          امیرپارسا | ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

          عشق چه گوارایای عزیز لطفا اول املای انقلاب رو یاد بگیر بعدا انقلابی شو!!!
          :))))))

مطالب پیشنهادی