ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند اکسپریا Z4v از سونی برای کاربران اپراتور ورایزن معرفی شد

اینکه سونی چه می کند و از چه استراتژی برای توسعه و فروش موبایل های هوشمند خود برخوردار است، چندان مشخص نیست. به همین دلیل، زیاد هم باعث تعجب نیست که در بازار ایالات متحده، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

اینکه سونی چه می کند و از چه استراتژی برای توسعه و فروش موبایل های هوشمند خود برخوردار است، چندان مشخص نیست. به همین دلیل، زیاد هم باعث تعجب نیست که در بازار ایالات متحده، اپراتور ها نیز از اعتماد کامل به خطوط تولید سونی وحشت دارند. بیایید نگاهی به تازه ترین های خط تولید سری Z داشته باشیم. سال گذشته سونی از Z3 پرده برداشت که اگرچه با ظاهری تکراری به میدان می آمد اما توانست با مشخصات خوبش، باز هم دل کاربران را تا حدی به دست بیاورد.

سپس شرکت مذکور Z3v را برای اپراتور ورایزن توسعه داد و آن را در اختیار مشترکان همین اپراتور در بازار ایالات متحده قرار داد. پس از آن، همه منتظر یک Z4 بودیم که البته از راه هم رسید، اما صرفا برای بازار ژاپن.

چنین بود که احساس می شد سونی برای بازارهای جهانی، برگی برنده در دست دارد که ناگهان +Z3 معرفی شد. محصولی که از اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده کرده و بر اساس خبرهایی که پیشتر برایتان منتشر نموده ایم، با مشکل گرمای بیش از حد رو به روست.

همه ی اینها به کنار، امروز باز هم شاهد رونمایی از یک موبایل دیگر از خانواده Z هستیم که البته صرفا برای بازار آمریکا و اپراتور واریزن توسعه داده شده است. نام این تلفن هوشمند نیز Z4v بوده و می توانید آن را در تصویر فوق مشاهده کنید؛ موبایل اول از سمت راست، آن موردی است که در مورش صحبت می کنیم. در ادامه قصد داریم مشخصات سخت افزای Z4، Z4v  و همچنین +Z3 را با هم مقایسه کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات آخرین سه موبایل معرفی شده توسط سونی داشته باشیم.

Screen Shot 1394-03-27 at 14.43.42

همانگونه که می بینید، تفاوت اصلی میان Z4v که برای ورایزن تهیه شده با دو موبایل دیگر است. سونی در این تلفن هوشمند بروز رسانی هایی را در اختیار کاربران اپراتور ورایزن می گذارد که بیشتر علاقه مندان به موبایل های سونی، مدت هاست درخواستشان را دارند.

بزرگترین تغییر مربوط به بخش نمایشگر می گردد. اکسپریا Z4v دارای یک صفحه نمایش 2K بوده و می تواند ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را برایتان به نمایش بگذارد؛ رزولوشنی عالی که در آخرین پرچمداران سامسونگ و ال جی نیز به کار رفته است.

سونی همچنین باتری را ارتقا داده و به ۳۰۰۰ میلی آمپر رسانده است؛ اگرچه مقدار افزایش ناچیز به شمار می رود اما در هر صورت یک نمایشگر 2K نیز میزان مصرف بیشتری داشته و نباید این موضوع را فراموش کرد.

تفاوت دیگر، مربوط به پشتیبانی از شارژرهای بی سیم می شود؛ اکسپریا Z4v می تواند از تکنولوژی های مختلف شارژ بی سیم پشتیبانی به عمل آورد.

باتری بزرگ تر و همچنین اضافه شدن پشتیبانی از شارژ وایرلس باعث گشته تا وزن این موبایل به ۱۶۰ گرم افزایش داشته باشد. لازم به ذکر است که دو نمونه ی دیگر دارای وزن ۱۴۴ گرمی هستند. نکته ی دیگر اینکه Z4v صرفا در دو رنگ سفید و مشکی ارائه می شود و کاربران ورایزن نخواهند توانست رنگ های دیگری که با Z3 و +Z3 ارائه می گردد را داشته باشند.

باید دید در آینده، این شرکت چگونه می خواهد استراتژی های خود را تغییر داده و برای کاربران به شکل جهانی، موبایلی در خور را ارائه دهد. موبایلی که بتوان دست کم نامش را «پرچمدار» در میان خود محصولات سونی گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Armin Abdi
    Armin Abdi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    توجه کنید که این دستگاه در نمایشگاه E3 (که مربوط به گیم هست) معرفی شده و مثل سایر پرچمداران قابلیت اتصال به PS4 و PS4 Remote Play رو داره و نمایشگر 2K در کنار باتری قوی تر برای جبران مصرف بیشتر نمایشگر هر چند باعث سنگین تر شدن دستگاه شده اما برای گیمر ها میتونه جذاب تر از Z3+ با وزن کمتر اما صفحه نماش FHD باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی