ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با موبایل جدید کمپانی فیرفون آشنا شوید؛ قابل تعمیر توسط کاربر و دوستدار محیط زیست

فیرفون (Fairphone) یک استارتاپ هلندیست که مقر اصلی اش نیز در آمستردام واقع گشته و تلاش می کند اسمارت فون هایی را تولید کند که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد نمایند. مهندسان این استارتاپ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

فیرفون (Fairphone) یک استارتاپ هلندیست که مقر اصلی اش نیز در آمستردام واقع گشته و تلاش می کند اسمارت فون هایی را تولید کند که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد نمایند. مهندسان این استارتاپ تلاش می کنند که موبایل هایی از منابع تجزیه پذیر ساخته تا در نهایت و پس از دور افتادن آنها، همانطور که گفتیم کمترین آسیب به کره ی خاکی وارد گردد.

با همین ایده، استارتاپ هلندی موفق گشته بود تا ۶۰ هزار عدد از اسمارت فون های اولیه خود را به فروش برساند؛ رقمی که شاید چندان زیاد به نظر نرسد اما کارکنان این شرکت کوچک را بسیار راضی کرده است.

حال هلندی ها Fairphone 2 را معرفی کرده اند و اذعان دارند علاوه بر تجزیه پذیر بودن موبایل، به راحتی نیز قابل تعمیر توسط خود کاربران است. استفاده کنندگان از این موبایل می توانند به راحتی بخش های مهم موبایل یاد شده مانند نمایشگر، دوربین، پردازنده و یا اسپیکر را تعویض نمایند. قابلیتی که ما را اندکی یاد پروژه اسمارت فون های ماژولار گوگل به نام «آرا» می اندازد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گزارش The Next Web، قطعات موبایل Fairphone 2 می توانند به راحتی از هم جدا گردند. با جدا کردن درب پشتی موبایل می توانید به راحتی سایر اجزا را نیز از هم گشوده و در صورت نیاز تعویض نمایید. البته همانند پروژه ی آرا، همه قطعات با دست تعویض نخواهد شد و برای عوض کردن پردازنده به یک پیچ گوشتی و اندکی گیک بودن نیز نیاز دارید.

البته لازم به ذکر است که Fairphone، نسل قبلی موبایل مورد بحث نیز دارای همین مشخصات بوده اما در هر صورت قادر نبوده اید به سادگی اجزای مختلف و برد اصلی را از یکدیگر جدا نمایید.

بزرگترین مشکل Fairphone ۲ اکنون مشخصات سخت افزاری نه چندان بالای آن است؛ یک نمایشگر ۵ اینچ با رزولوشن اچ دی، اتصالات نسل چهارم، چیپست اسنپدراگون ۸۰۱، ۲ گیگابایت رم و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی، به همراه حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت که البته از طریق درگاه کارت حافظه می توانید آن را افزایش دهید. این مشخصات ما را یاد یک پرچمدار در سال ۲۰۱۳ می اندازند.

کمپانی سازنده اذعان دارد که این موبایل در فصل تابستان و با قیمت ۵۹۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات سخت افزاری فیرفون ۲ قطعا نمی تواند گلکسی اس ۶ و یا سایر پرچمداران را از پای درآورد اما در صورتی که به سلامت محیط زیست اهمیت می دهید، این موبایل می تواند با مشخصات نسبتا قوی اش یک انتخاب مناسب برای شما باشد. اگر به فیرفون ۲ علاقه مند شده اید، می توانید از طریق این لینک برای دریافت آن ثبت نام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • حامد
    حامد | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    بنظرم تلفظ صحیحش فیر فون باشه ها... Fair به معنی منصفانه

    • آیدین
      آیدین | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

      منم نظرم همینه آخه نمیشه که هم تلفظ fire هم fair یکی باشه . مطئنا با توجه به اهدافشون همون فیر درست باشه .

  • اسمیگل
    اسمیگل | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    به نظر من دیگه این نوآوری ها چنگ زدن به در و دیواره. همه خوب میدونیم بازار موبایل الان چی کم داره! ولی متاسفانه انگار این معما حل شدنی نیست. باتری! من به شخصه تا زمانی که تحولی در باتری رخ نده نیازی به تعویض موبایل خودم نمیبینم. چون همه نیازهامو برطرف میکنه. حالا هر قدر هم موبایلهای تا شو و لبه خمیده و قابل تعمیر و نازک و سبک بیاد تو بازار. #نظرشخصی

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۷ خرداد ۱۳۹۴

    سخت افزارش مثل پرچمدارای پارساله اما این گوشی به نظرم اومده که بشه خط مشی برای شرکتای دیگه برای تعمیر آسان و حفظ محیط آسان

مطالب پیشنهادی