ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادغام بخش سخت افزار و نرم افزار در مایکروسافت؛ استفن الوپ دیگر در ردموند جایی ندارد

مایکروسافت امروز طی خبری که بسیاری از رسانه ها را شگفت زده کرد اعلام نمود استفن الوپ این شرکت را ترک خواهد کرد، ناگفته نماند که آقای الوپ در سال ۲۰۱۰ میلادی با پذیرفتن سمت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

مایکروسافت امروز طی خبری که بسیاری از رسانه ها را شگفت زده کرد اعلام نمود استفن الوپ این شرکت را ترک خواهد کرد، ناگفته نماند که آقای الوپ در سال ۲۰۱۰ میلادی با پذیرفتن سمت مدیر عاملی در نوکیا از شرکت ردموندی جدا شد و چند سال بعد پس از خریده شدن واحد موبایل برند فنلاندی دنیای اسمارت فون توسط مایکروسافت، دوباره به خانه ی خودش یعنی ردموند بازگشت و حالا ظاهراً شرایط به گونه ای شده که بازهم در حال اسباب کشی از این خانه است.

اما در این بین و در کنار خبر جدایی استفن الوپ یک خبر بسیار مهم تر هم در مورد تغییر ساختار مایکروسافت وجود دارد که چندان به آن پرداخته نشده است. حالا و در سال ۲۰۱۵ غول تکنولوژیک ساکن ردموند بنا را بر این گذاشته تا بخش سخت افزاری و بخش توسعه ی سیستم عامل های خود را با یکدیگر ادغام نموده و آنها را بدل به یک گروه واحد نماید، که مدیریت و هدایتش نیز به تری مایرسون سپرده گشته. شایان ذکر است که مایرسون تا پیش از کسب سمت تازه اش رهبری بخش سیستم عامل های مایکروسافت را عهده دار بوده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

آنچه در بالا گفته شد بدان معناست که گروه مسئول طراحی و توسعه ی ابزارهایی همانند سرفس، اکس باکس و سایر محصولات مشابه، حالا به صورت مستقیم در بسط و توسعه ی محصولات نرم افزاری همانند ویندوز نیز دخیل خواهد بود و چنین شرایطی به یقین سبب یکپارچگی بیشتری مابین سخت افزارها و نرم افزارهای مایکروسافتی خواهد گشت.

واحد حاصل از ادغام دو بخش پیش تر اشاره شده WDG یا "'گروه ویندوز و دیوایس ها" نامگذاری گشته و تمرکزش نیز "بر روی پدید آوردن تجربه ای بهینه تر از کامپیوترهای شخصی به وسیله ی اکو سیستم ویندوز" خواهد بود.

به نظر می آید مایکروسافت در راستای بلند پروازی ها و جاه طلبی های خود بیش از هر زمان دیگری کوشش می کند بدل به یک شرکت کمال یافته شده و به جای تکیه بر سایر تولید کنندگان سخت افزاری به محصولات یکپارچه و ساختار یافته اش در این زمینه متکی گردد.

البته در این بین هنوز پرسش هایی نیز بدون پاسخ باقی مانده اند، مثلاً این ادغام بر روی واحد موبایل و سری محصولات لومیا چه اثر گذاری خواهد داشت؟ آیا خانواده ی سرفس نیز در استراتژی هایشان شاهد تغییراتی خواهد بود؟ و آیا استراتژی های جدید به قله های موفقیت ختم خواهند شد؟ باید منتظر بمانیم تا زمان به این پرسش ها پاسخی در خور بدهند و البته خود ساکنین ردموند نیز اطلاعاتی بیشتری را در راستای اهداف و برنامه های آینده شان منتشر نمایند.

TNW
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • game over
    game over | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    من نظر شخصیم اینه که بعد از استیو جابز مرحوم،و بیل گیتس بهترین مدیر عامل تاریخ سیلیکون ولی این ساتیا هست.بعد لری پیج.با تشکر که خوندین

  • xoder
    xoder | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    چه شود ! این خبر قطعاً تاثری خیلی خوبی روی آینده ویندوز در دستگاه های کوچک خواهد داشت ...
    مدیر مایکروسافت دقیقاً اون کاری رو کرد که از چند وقت پیش به نظر من درست بود و اینطور میشد !
    شرکتی که بتونه بخش های مختلف خودش رو به صورت یکپارچه و با تعامل در یکدیگر اداره کنه بهتر پیشرفت میکنه تا شرکتی که بخش نرم افزار و سخت افزارش از هم جدا هستد !
    نمونه اپل که هم سخت افزار و هم بخش نرم افزار در تعامب با بکدیگر هستند و با نسبه به مکمل خود مشکلات خودشون رو رفع میکنند
    و شرکتی هم هست مثل گوگل که نرم افزار رو خودش میده و سخت افزار(مثل گوشی و تبلت نکسوس) رو به شرکت های دیگه سفارش میده تا بسازه !
    اگه بخش سخت افزار و نرم افزار یکپارچه بشه به سرعت تمام این دو بخش میتونن با همدیگه سازگار شده و به رفع مشکلات احتمالی بپردازند...
    این کار مایکروسافت رو تحسین میکنم !
    کجاست طرقدار جناب آقای استیو بالمر... :دی
    اگه آقای بالمر هنوز مدیر این شرکت بود عبدا چنین تصمیمی رو اتخاذ میکرد و ترجیج میداد که این دو بخش به صورت مجزا و جدا از هم کار کنند که کنترل بخش مالی این دو بخش به صورت جدا از هم صورت بگیره و در مواقع مورد نیاز از بودجه یکی از این دو بخش کم یا زیاد کنند!
    ولی این کار جدید مایکروسافت باعث خواهد شد که سخت افزار و نرم افزار هردو با سرعتش برابر و منظم پیش به سمت جلو برند...

  • بیژن
    بیژن | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    اینکه سیاست های یک شرکت اشتباهه هیچ ربطی به الوپ نداره،،مایکروسافت از ورشکستگی نجاتش داد نوکیا رو،خب چرا نرفت یه دوتا شرکت چینی رو بخره هی اندروید تولید کنه،اصلا مگه گوگل موتورولا رو نفروخت به لنوو ،،چرا نوکیا نخرید تازه مفت هم فروختش به لنوو،آقا اینقدر گند زد این نوکیا ،تازه بیچاره مایکروسافت چندسال فقط زحمت کشید تا ذهنیت مردم رو نسبت به چماق هایی که نوکیا به اسم گوشی این اواخر به مردم میداد عوض کنه،،نمونش ان ۸ ،نوکیا مرده بود قبل از اینکه الوپ بره اونجا ،تیر خلاص رو اپل با آیفون بهش زد،بله یک زمانی برا خودش غول بود ،الان بشخصه به برند مایکروسافت حک شده روی گوشی اعتماد بیشتری دارم،عشق است مایکروسافت،

  • امیر
    امیر | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    فکر کنم با این کار گوشی های ویندوزی بهتر میشن...
    اندروید و اپل باید بیشتر از وینفون بترسن.

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    خیلی ازش بدم میاد .

    مرتیکه خرابکار.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی