ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی اس ۷ سامسونگ و جی ۵ ال جی هر دو دارای تکنولوژی اسکن عنبیه چشم خواهند بود [شایعه]

بر طبق گزارش تازه ای که از طریق منابع ساکن کره جنوبی انتشار یافته هر دو غول تکنولوژی این کشور یعنی سامسونگ و ال جی قصد دارند در آینده ای نزدیک موبایل هایی با قابلیت ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

بر طبق گزارش تازه ای که از طریق منابع ساکن کره جنوبی انتشار یافته هر دو غول تکنولوژی این کشور یعنی سامسونگ و ال جی قصد دارند در آینده ای نزدیک موبایل هایی با قابلیت شناسایی کاربر از طریق اسکن عنبیه چشم عرضه نمایند.

این گزارش می افزاید دو کمپانی یاد شده محصولات دارای قابلیت مذکور را احتمالاً تا اوایل سال آینده میلادی آماده سازی خواهند کرد، که بر حسب همین حرف چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد گلکسی اس ۷ سامسونگ و جی ۵ ال جی، هر دو دارای امکان مورد بحث شده باشند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شایعات پیش از عرضه ی گلکسی اس ۵ حکایت از این داشتند که سامسونگ تمایل دارد از ویژگی های زیستی برای بالا بردن امنیت محصولاتش استفاده کند و در راس این ویژگی ها گزینه ی اسکن عنبیه چشم را در دستور کار خود قرار داده.

اما پس از عرضه اس ۵، شایعه مورد اشاره حقیقت نیافت و چند ماه بعد دوباره زمزمه هایی در رابطه با اضافه شدن تکنولوژی فوق الذکر به گلکسی نوت ۴ شنیده شد که آنها هم ظاهراً بی پایه و اساس بودند.

سامسونگ برای اولین بار سال گذشته به صورت رسمی اشاره کرد که تکنولوژی مورد بحث یکی از فن آوری هایی محسوب می شود که برایش حائز اهمیت است و حالا بر طبق آخرین گزارش ها ظاهراً رفته رفته روند تحقیق و توسعه به جایی رسیده که می توان به حضور امکان اسکنر عنبیه چشم در موبایل های آتی کاملاً امیدوار بود.

تقریباً یک سال و نیم پیش و زمانی که به کارگیری راهکار اسکن عنبیه در وبلاگ های تکنولوژیک مطرح شد، عده ی کثیری بر این باور بودند که روش مذکور به آینده تعلق دارد و چندان سریع راه خودش را به محصولات مصرفی باز نخواهد کرد. اما امروزه و با گذشت زمانی نه چندان زیاد شاهد موبایلهایی هستیم که به صورت جدی فن آوری اسکن عنبیه را در اختیار کاربرانشان گذاشته اند، تا آنها قادر باشند از این طریق از اسمارت فون های خود محافظت بهتر و بیشتری به عمل آورند.

Vivo X5 Pro که ماه پیش در چین رونمایی شده دارای چنین تکنولوژی است و در واقع اولین موبایلیست که به سراغ آن رفته. Fujitsu Arrows NX F-04G هم که چند روز قبل در اختیار کاربران اپراتور مخابراتی ژاپنی NTT DoCoMo قرار گرفت نیز، این فن آوری را با خود به همراه دارد.

و البته مسئله ی تازه ای نیست که تکنولوژی های جدید ابتدا در محصولات منحصر به بازار شرق آسیا عرضه شده و پس از چندین ماه دریافت بازخوردها آماده ی ورود به بازارهای غربی گردند.

باید منتظر ماند و دید نسل کنونی راهکارهای اسکن عنبیه برای تلفن های هوشمند تا چه حد مطلوب عمل می کنند؛ حسگرهای اثر انگشت تقریباً چند سالی زمان نیاز داشتند تا از تیتر داغ رسانه ها بدل به تکنولوژی کاربردی شوند و شاید در رابطه با فناوری مورد نظر امروز مان نیز چنین فرآیندی ضروری باشد.

همانطور که در ابتدای مطلب هم ذکر شد در صورت صحت شایعات پیش تر اشاره گشته، هر دو موبایل گلکسی اس ۷ سامسونگ و ال جی جی ۵ با توجه به قرار داشتن در مراحل اولیه توسعه، پتانسیل برخورداری از تکنولوژی اسکن عنبیه را دارا هستند. هر دو شرکت تولید کننده ی آنها نیز به صورت معمول نسخه هایی ویژه از این محصولات را برای بازار کشور خودشان ارائه می کنند که امکاناتی انحصاری دارند و شاید فن آوری امنیتی-زیستی جدید ابتدا در این نسخه ها عرضه گردد.

در کنار همه ی تفاسیر صورت پذیرفته گزارش منتشر شده توسط منابع کره ای به این نکته اشاره دارد که تکنولوژی اسکن عنبیه از تکنولوژی اثر انگشت دقیق تر و بهینه تر خواهد بود و لذا می تواند گزینه ی مناسبی برای تامین امنیت پرداخت های مبتنی بر موبایل نیز محسوب شود.

حال باید منتظر ماند تا زمان صحت شایعات را مشخص کند، نظر شما در این رابطه چیست و در مورد ورود این تکنولوژی به موبایل ها و کاربردش چه تصوری دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • حمید
    حمید | ۳ مهر ۱۳۹۴

    عمرا توگوشی بشه گراشت این اسکنرو، حالا گیریم شد،مگه چیه که امنیتشو انقد میبرن بالا، حداقل عین گوشی سونی زد۵ صفحه نمایش اولترا اچ دی بزارن باوضوح ۲۱۴۰*۳۷۶۰پیکسل که بدرد بخوره. درضمن گوشیه اندرویدی مال اینهمه ارتقا نیست

  • Majid6670
    Majid6670 | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    هر سال همین مسخره بازیو داریم. نیازی به منبع و اینا هم نیست! اگه تو مدل های امسال به کار گرفته نشه منم میتونم بیام بگم تو مدل های سال بعد معرفی میشه [شایعه]! :)

  • Amirarshia_Rahimi_Tembi
    Amirarshia_Rahimi_Tembi | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    حالا کو تا اس 7 و جی 5

  • امید
    امید | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    الجی اول حسگر اثر انگشت بیاره حسگر عنییه پیشکشش

  • saeed
    saeed | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    تکلونوژی جالبی هستش و بنظرم خیلی میتونه تو صنعت گوشی تاثیر بذاره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی