ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نامه ساتیا نادلا به کارمندان مایکروسافت در راستای توضیح تغییرات اخیر

همانطوری که در دیجیاتو خواندید، مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که استفن الوپ، مدیرعامل سابق نوکیا، از این شرکت جدا خواهد شد و دیگری سمتی را در مایکروسافت عهده دار نخواهد بود. علاوه بر ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۴

همانطوری که در دیجیاتو خواندید، مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که استفن الوپ، مدیرعامل سابق نوکیا، از این شرکت جدا خواهد شد و دیگری سمتی را در مایکروسافت عهده دار نخواهد بود.

علاوه بر الوپ، تعدادی دیگر از مدیران ارشد مایکروسافت نیز از سمت های خود کنار گذاشته شده اند. غول قدیمی دنیای تکنولوژی، به پایان سال مالی خود نزدیک می شود و قصد دارد برای سال جدید، استراتژی های نوینی را در سازمان پیاده سازد؛ تغییرات مدیریتی نیز به علت ساختارهای جدیدی است که ساتیا نادلا در ذهن دارد.

مدیرعامل مایکروسافت در راستای شفاف سازی افکار خود و توضیح دلایل جدایی مدیران ارشد این شرکت، نامه ای را به تمام کارمندان خود ارسال کرده است.

در ادامه مطلب می توانید ترجمه کامل این نامه را مشاهده نمایید.

از: ساتیان نادلا

به: تمام کارمندان

تاریخ: ۱۷ ژون، ۲۰۱۵

موضوع: هم تراز کردن ساختار و استراتژی

 

با توجه به اینکه به سال جدید مالی نزدیک می شویم، من دوست دارم تا توضیحاتی را مبنی بر هم تراز کردن استراتژی و ساختار شرکت به شما ارائه دهم و همچنین از تغییراتی که در قسمت مدیران ارشد اعمال شده است، سخن بگویم.

در سال گذشته من بارها گفته ام که مایکروسافت قصد دارد به هر فرد و سازمانی بر روی کره زمین، این قدرت را بدهد تا دستاورد های پر رنگ تری را داشته باشند. برای انجام این کار، تولید بهترین سرویس ها و پلتفرم های افزایش بهره وری، باید در قلب استراتژی شرکت ما جای داشته باشد. برای رسیدن به این موضوع در دنیایی که موبایل و ابرها را در الویت قرار می دهد، دنبال کردن این سه هدف ضروری است:

  • تعریف دوباره فرآیند های تجاری و بهره وری
  •  ساخت پلتفرم هوشمند ابری
  • ایجاد تجربه ای غنی تر از کامپیوترهای شخصی

برای هم تراز کردن توانایی هایی که در شرکت داریم، من تصمیم گرفتم تا فعالیت های مهندسی را به سه گروه تقسیم کنم. این موضوع به ما کمک می کند تا محصولات و سرویس های بهتری داشته باشیم و قادر باشیم با سرعت بیشتری، نتیجه کار خود را در اختیار مشتریان قرار دهیم. سه گروهی که به آن ها اشاره کردم، با یکدیگر کار خواهند کرد و تلاش می کنند در راستای استراتژی ها و اهداف شرکت، قدم بردارند. این تغییر از امروز اعمال می شود:

♦ تری مایرسن، هدایت تیمی جدید به نام «گروه ویندوز و دستگاه ها» را بر عهده خواهد گرفت. تیم Windows and Devices Group یا همان WDG، در راستای چشم انداز ما مبنی بر ارائه تجربه ای غنی تر از کامپیوتر های شخصی که توسط اکوسیستم ویندوز قدرت گرفته اند، فعالیت خواهد کرد.

برای این منظور ما قدرت مهندسی گروه سیستم عامل ها و گروه دستگاه های مایکروسافت را با یکدیگر ادغام می کنیم. تیم جدیدی که به وجود می آید، مهندسان در کنار یکدیگر جمع می کند تا از توانایی های آنها جهت ارائه نوآوری برای حرکت رو به جلوی اکوسیستم ویندوز، کمک گیرد.

WDG ترتیبی می دهد تا ویندوز به عنوان یک سرویس به روی محصولات مختلف پیاده سازی شود. این تیم همچنین وظیفه ساخت کلیه دستگاه های ما از جمله سرفس، هولولنز، لومیا، مایکروسافت بند و اکس باکس را عهده دارد است. توانایی این تیم به ما جازه می دهد تا ضمن ایجاد تقاضا برای ویندوز، شاخه های جدیدی را نیز در سخت افزارهای خود ایجاد نماییم.

♦ اسکات گودری به هدایت تیم Cloud and Enterprise یا C+E ادامه خواهد داد. ماموریت این تیم تمرکز بر روی ساخت پلتفرم ابری هوشمندی است که بتواند از هر اپلیکیشنی بر روی هر دستگاهی، پشتیبانی به عمل آورد.

تیم C+E همچنین تلاش می کند تا سرویس های تجاری و زیرساخت های ویژه ای را فراهم آورد که به طور خاص برای سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. محصولاتی برای تحلیل آمار، ایجاد امنیت و مدیریت فرآیند های تجاری، از جمله سرویس هایی هستند که این تیم ارائه می دهد.

همچنین باید اشاره کنم که تیم توسعه محصولات «ارتباط با مشتری» و «مدیریت منابع سازمان» نیز به گروه C+E اضافه خواهند شد. شایان ذکر است که گروه C+E با تیم ASG همکاری تنگاتنگی را خواهند داشت تا ما مطمئن شویم بهترین تجربه ممکن را در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم.

♦ کیو لی به مدیریت گروه اپلیکیشن ها و سرویس ها (ASG) ادامه خواهد دارد. این گروه بر روی ارائه تعریفی دوباره از بهره وری، تمرکز خواهد کرد. ASG نقش اصلی را در تولید محصولاتی بر عهده دارد که کاربران با استفاده از آن ها، به بهره وری بالاتری در زندگی شخصی و در محیط کاری خود دست پیدا می کنند.

---------

تغییراتی از این دست باعث می شود تا لایه های مدیریتی نیز دستخوش تغییر شوند؛ بر همین اساس چند تن از مدیران ارشد ما مایکروسافت را ترک خواهند کرد.

زمانی که استفن الوپ به مایکروسافت بازگشت، تلاش کرد تا در MDG بهترین تجربه ممکن از مایکروسافت را با محصولاتش ارائه دهد. او همواره معتقد بوده که شرکت باید بر روی ارائه تجربه ای متفاوت به کاربر تمرکز نماید و البته در این راه نیز از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

با توجه به تغییراتی که پیشتر به آن اشاره کردم، من و استفن به این نتیجه رسیدیم که اکنون زمان مناسبی برای کناره گیری او از مایکروسافت است. من بابت از دست دادن چنین مدیری افسوس می خورم و بسیار مشتاق هستم تا از کار بعدی او مطلع شوم.

علاوه بر الوپ، کریل تاتارینوف نیز آینده خود را در جایی دیگر جستجو خواهد کرد. تحت هدایت کریل، واحد Dynamics مایکروسافت توانست به تجارتی ۲ میلیارد دلاری تبدیل شود و افقی جاه طلبانه را در برای محصولات این حوزه، ترسیم نماید.

کریل و تیمش به ما نشان دادند که حضور فعال در بازار نرم افزارهای CRM و ERP چگونه می تواند موقعیت های جدیدی را برای شرکت خلق نماید. بر همین اساس ما قصد داریم با آوردن واحد Dynamics به هسته اصلی مهندسی، فروش و بازاریابی مایکروسافت، از چنین موقعیت هایی به نحو احسن استفاده نماییم.

من از کریل نهایت تشکر را دارم که موفق شده است واحد Dynamics را به موقعیت کنونی برساند و تیمی فوق العاده را برای حرکت رو به جلو از خود بر جای گذارد.

پس از ۲۵ سال فعالیت در مایکروسافت، اریک رودر تصمیم گرفته تا ماجراجویی تازه ای را آغاز کند. اریک تا کنون نقش های مهمی را در مایکروسافت بر عهده داشته است. او تجارت « سرور و ابزارها» را راه اندازی کرد، مدیریت واحد تحقیقات مایکروسافت را بر عهده داشت و اخیرا نیز در قسمت تکنولوژی های پیشرفته فعالیت داشت. من عمیقا دلم برای شور و اشتیاق اریک تنگ خواهد خواهد شد. او ذکاوت بالایی در امور فنی و تجاری داشت و از هوش بالایی برخوردار بود. بابت تمام کارهایی که تا کنون برای مایکروسافت کرده از او تشکر می کنم.

در نهایت، چند ماه پیش مارک پن به من اطلاع داد که قصد دارد برای راه اندازی کسب و کار شخصی خود، مایکروسافت را ترک نماید. مارک در قسمت تبلیغات حضور فعالی داشت و به ما کمک کرد تا مدل های مارکتینگ جدیدی را بر اساس تحلیل های آماریش، خلق نماییم. مارک به من کمک کرد تا شرکت را در مسیری جدید قرار دهم و اکنون لازم می دانم از او بابت مشورت های استراتژیک هوشمندانه اش تشکر کنم.

من با استفن، اریک، کریل و مارک همکاری تنگاتنگی داشتم و احترام بسیاری را برای هر یک از آن ها قائل هستم.

من روی مدیران ارشد خود حساب بسیاری می کنم تا الهام بخش خلق محصولات نوآورانه بسیاری شوند و فرآیند محقق شدن این محصولات را، به نحو احسن مدیریت نمایند.

رقبا و مشتریان ما اهمیتی به ساختار داخلی شرکت نمی دهند، برای آن ها تنها نوآوری مهم است. ما اکنون قدرت مهندسی و توانایی های اصلی خود را در یک راستا قرار داده ایم، تا اهدافی یکسان را در پیش روی داشته باشیم. رسیدن به موفقیت نیازمند آن است تا همه ما -به خصوص تیم مدیران ارشد- از هماهنگی فوق العاده ای برخوردار باشیم و برای رسیدن به مایکروسافتی واحد تلاش نماییم.

من مطمئن هستم که هم تراز کردن ساختار داخلی با استراتژی هایی که مد نظر داریم، موقعیتی ایده آل را برایمان به وجود می آورد تا بتوانیم به ساخت محصولات و سرویس هایی که مشتریان عاشقشان هستند، بپردازیم.

مشتاقانه منتظر کارهایی که می توانیم با یکدیگر انجام دهیم هستم.

 

ساتیا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • آوش
    آوش | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    نادلا نشون داده که مرده عمله و از همون اول هم معلوم بود که اومده که تغییر ایجاد کنه. به شخصه خیلی وقته منتظرم یه اتفاقه جدیدی بیوفته یه نوآوری چیزی...
    گوگل و اپل که راهه راست و گرفتن و میرن و اصلا به فکر ریسک کردن نیستن واسه همین همه چشم به آینده مایکروسافت دوختن

  • امیرپارسا
    امیرپارسا | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    کاشکی این الوپ و اون هیرایی رو میبردن گوانتانامو!
    .
    این جور که از جلسه هیت مدیره مایکی ماه پیش درز کرد بشدت ناامید اند از وینفون و یخصوص بخش سخت افزار سازیش
    چون خیلی باعث ضرر مالی مایکی شده
    جوری که انگار قبل از کشتنش شانس اخر رو بهش دادن
    این نقل و انتقالات هم در همون باره است تصور میکنم
    .
    و در پایان امیدوارم به زمین گرم بخور این الوپ فلون فلون شده!
    ؛)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی