ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

نوکیا در حال انتخاب شریک تجاری مناسب برای ورود مجدد به دنیای تلفن های هوشمند در سال ۲۰۱۶

هرچند که به نظر می رسید پس از فروش به مایکروسافت، تجارت موبایل نوکیا مرگی همیشگی را تجربه کرده باشد، اما اکنون خبر می رسد که این شرکت قصد دارد تا در سال ۲۰۱۶، بار ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۰

هرچند که به نظر می رسید پس از فروش به مایکروسافت، تجارت موبایل نوکیا مرگی همیشگی را تجربه کرده باشد، اما اکنون خبر می رسد که این شرکت قصد دارد تا در سال ۲۰۱۶، بار دیگر محصولاتی را با نام خود در بازار عرضه نماید.

بر اساس مصاحبه ای که راجیو سوری، مدیرعامل نوکیا به تازگی انجام داده، مشخص شده است که این شرکت فنلاندی در حال جستجو برای پیدا کردن یک شرکت سخت افزاری قدرتمند است تا بتواند وظیفه تولید محصولات را به آن واگذار کند. در واقع نوکیا قصد دارد تا طراحی موبایل ها را خودش انجام دهد و سپس استفاده از نام نوکیا و تولید را به شرکتی دیگر واگذار نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مدیرعامل نوکیا در قسمتی از مصاحبه خود چنین گفته است: «مایکروسافت به تولید موبایل ها می پردازد، اما ما قصد داریم تا آن ها را طراحی کنیم و سپس حق استفاده از نام نوکیا را در اختیار شرکتی دیگر قرار دهیم.»

رمزی هایداموس، مدیر Nokia Technololgies، چندی پیش در رابطه با بازگشت نوکیا به دنیای موبایل گفت که نکته اصلی پیدا کردن شریکی مناسب است. به اعتقاد رمزی نوکیا باید به دنبال سازنده ای باشد که بتواند محصولاتی با استاندارد نوکیا را به بازار ارائه نماید؛ محصولاتی که باید نماینده ای شایسته برای وجهه جدیدی باشند که نوکیا می خواهد از خود در بازار به جای بگذارد.

شاید این استراتژی برای سایر افراد چندان قابل درک نباشد، اما نوکیا به خوبی راهی که پیش روی دارد را می شناسد و مدتی می شود که در آن قدم گذاشته است. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش این استراتژی به صورت آزمایشی با تبلت N1 شروع به کار کرد. N1 تبلتی طراحی شده توسط نوکیا بود که توسط شرکتی دیگر در چین به مرحله تولید رسید و فروش آن نیز در همان کشور انجام شد.

اما از آنجایی که دنیا موبایل ها بسیار حساس تر از تبلت ها است، نوکیا قصد دارد برای انجام پروژه مورد نظر خود، وقت کافی را برای پیدا کردن شرکای تجاری مناسب اختصاص دهد. به گفته رمزی، نوکیا حاضر است تا زمان پیدا شدن شرکت مناسب، برنامه های خود برای بازگشت به دنیای موبایل را عقب بیندازد.

بر اساس قراردادی که نوکیا با مایکروسافت امضا کرده، این شرکت تا سال آینده حق واگذاری برند خود به شرکتی دیگر را ندارد و نمی تواند در دنیای موبایل حاضر باشد. البته به نظر می رسد که در این قرارداد به تبلت ها اشاره نشده و N1 نیز بر اساس همین موضوع به بازار ارائه گشته است.

Nokia Technologies کوچکترین بخشی است که پس از فروش تجارت موبایل به مایکروسافت، در داخل نوکیا باقی مانده است. این واحد وظیفه دارد تا حق استفاده از نام نوکیا را به شرکت های تولید کننده لوازم مصرفی، واگذار نماید. مدیریت حق استفاده از پتنت ها و همچنین ایجاد خانواده جدیدی از محصولات از جمله دیگر وظایفی است که به این واحد واگذار شده. Nokia Technologies هم اکنون بر روی پروژه هایی از قبیل سیستم های پردازش تصویر و واقعیت مجازی نیز فعالیت می کند.

بزرگترین تجارت نوکیا هم اکنون مربوط به تجهیزات شبکه می شود. واحد Nokia Networks قصد دارد تا یکی از رقیبان خود به نام Alcatel-Lucent را خریداری نماید تا بدین شکل بتواند رقابت بهتری را با شرکت های اریکسون و هوآوی داشته باشد.

و در نهایت بخش سوم نیز، واحد مربوط به نقشه Here است. بر اساس اخباری که به گوش می رسد به نظر می رسد که نوکیا قصد دارد این واحد را نیز به فروش برساند. اوبر، خودرو سازان آلمانی و چند شرکت دیگر از جمله مجموعه هایی هستند که خواهان تصاحب Here Maps هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • حسین
    حسین | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

    باید یه گوشی بده که همه ی گوشی های شرکتای دیگه مخصوصا اپل و سامسونگو بتونه شکست بده مگرنه بازار قابلیت پذیرش و خرید نوکیا رو نداره و باز شکست می خوره.

  • اسمیگل
    اسمیگل | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    عصر نوکیا؛ عصر دایناسورهای با ابهت. یه زمانی یه xpress music 5310 داشتم. چقدر دوسش داشتم. نوکیا حیف شد واقعا.

  • mohammad aalizadeh
    mohammad aalizadeh | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    ژون لومیا 1520 با اسنپ 820 و اون باتری فوق العادش و دوربین عالیش به همراه اندروید و رابط کاربری شبیه meego و صفحه با روشنایی و تاچ فوق العاده. از اون طرف لومیا 930 با اندروید و اسنپ 820 و رم 4 و دوربین عالی واو عالیه. واسه میانرده هم لومیا 830 با اسنپ 615.
    نوکیا منتظریم...

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    من که تا حالا فقط به عشق "زیبای فنلاندی" منتظر موندم تا اولین اسمارت فونم رو با برند NOKIA دست بگیرم.

    زنده باد زیبای فنلاندی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی