ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

یک نوجوان کانادایی در تلاش برای یافتن موبایل گم شده خود به قتل رسید

آمار دزدی تلفن های هوشمند این روزها سر به فلک می کشد. نه تنها در خارج از کشور، بلکه در ایران نیز افراد بسیاری تا به حال قربانی چنین دزدی هایی شده اند. دزدان محترم ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۰

آمار دزدی تلفن های هوشمند این روزها سر به فلک می کشد. نه تنها در خارج از کشور، بلکه در ایران نیز افراد بسیاری تا به حال قربانی چنین دزدی هایی شده اند. دزدان محترم برای این موضوع سبک های مختلفی دارند؛ آنها یا تلفن را از جیب شما می زنند، یا هنگامی که مشغول صحبت کردن با آن هستید، آن را از دستتان می ربایند.

شرکت هایی همچون اپل و گوگل، برای جلوگیری از این موضوع، ابزارهایی همچون Find My iPhone و یا Device Manager for Android را تدارک دیده اند تا کاربران با استفاده از آنها قادر باشند موبایل گم شده خود را ردیابی نموده و آن را پیدا کنند. این ابزارها اگرچه تا کنون چشم کاربران بسیاری را به جمال موبایل هایشان روشن کرده اند، اما در بعضی مواقع باعث بروز اتفاقات تلخی نیز می شوند.

جرمی کوک، یک نوجوان ۱۸ ساله کانادایی است که از جمله قربانیان این ابزارها به شمار می رود. جرمی موبایل خود را در یک تاکسی فراموش می کند و سپس تلاش می نماید تا آن را ردیابی کند.

نقشه موقعیت موبایل را در ساعت ۵ صبح در یک پارکینگ به نمایش در می آورد. جرمی با خواهرش راهی این پارکینگ می شود و سه نفر را در یک خودرو مشاهده می کند. او تلاش می کند تا موبایل خود را پس بگیرد، اما راننده ماشین را روشن کرده و به حرکت در می آید. جرمی دست از تلاش نمی کشد و از طریق پنجره کمک راننده، وارد خوردو در حال حرکت می شود. در این شرایط ناگهان چند صدای گلوله می آید و ساعاتی بعد پلیس جسد بی جان جرمی را در پارکینگ پیدا می کند.

تا کنون حوادثی از این دست برای افرادی که سعی کرده اند تلفن گم شده خود را پیدا کنند، بسیار پیش آمده، لذا بهتر است قبل از هر اقدامی، به خوبی شرایط محیط را مورد بررسی قرار دهید. پلیس لس آنجلس در این رابطه به کاربران یادآور می شود که: «این تنها یک موبایل است و قطعا ارزشش را ندارد تا جان خود را برای آن از دست بدهید.»

آیا شما تا به حال مورد لطف دزدان موبایل قرار گرفته اید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (54 مورد)
  • aaa
    aaa | ۳ تیر ۱۳۹۴

    یه بار ایپد رو تو تاکسی جا گزاشتم بعدش که ردیابیش کردم رفتم سراغش دیدم راننده عرب بوده وقتی دیده بی صاحاب بئده انداختدش تو رود خونه تا قرون اخرش رو از حلقومش کشیدم بیرون لامصب ایپد ایر2 بود

  • Ali Borhan
    Ali Borhan | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

    یه بارم برای من اتفاق افتاد . البته ایران نبود

    یه روز بعد از ظهر تو تاکسی نشسته بودم تا برم هتل . بعد از ظهرای استانبولم ترافیک وحشتناکی داره . صد رحمت به ترافیک تهران . گوشیو درآوردم یکم بازی کردم . ۱ درصد شارژ براش مونده بود که جمعش کردم . این قدر خسته بودم که فکر کردم گوشی رو گذاشتم تو کیفم ولی در واقع گوشی از بغل جیب کیفم سر خورده بود و افتاده بود پشت صندلی راننده . تقریبا ۱ ساعت بعد از این که رسیدم خواستم زنگ بزنم دیدم گوشیم نیست . با گوشی بابام زنگ زدم به گوشیم گفت خاموشه . با خودم گفتم دیگه گوشیم رفت . گوشیم 3GS بود . پکر نشسته بودم و به خاطراتم با گوشیم فکر می کردم که حدود ۱۲ شب بود که گوشی بابام زنگ خورد . دیدیم شماره خودمه . جواب دادم . راننده تاکسیه بود گفت مسافر بعدیم این گوشیو پشت صندلیم پیدا کرده . ببخشید که دیر زنگ زدم . گوشیتون شارژ نداشت . تا بخوام شارژر پیدا کنم و شارژ کنم طول کشید . من اینو تا یه ساعت دیگه میارم هتل . سه ربع بعد رسپشن زنگ زد گفت یه آقایی اومده میگه گوشیتونو آورده . سریع رفتیم پایین . هرچی به یارو اصرار کردیم مژدگانیشو بگیره قبول نکرد . آخر سر با زور کرایه خونش تا هتلو ( البته به بالا رند کردیم ) بهش دادیم . بنده خدا خیلی خوش حال شد . البته منم فکر نمی کردم گوشیم دیگه پیدا شه.
    البته اینم بگم من به خاطر تنبلی رو گوشیم رمز نمیذارم . خدا خیلی رحم کرد که یه آدم حسابی پیداش کرده بود . هنوز ۲ ماه نشده بود که 3GS اومده بود.

    • salman
      salman | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

      عین همین اتفاق برای من در ایران افتاد.
      راننده تاکسی گوشی رو آورد دم خونه تحویل داد. به زور 10 تومن مژدگانی بهش دادم
      مرد همه جای دنیا پیدا می شه هنوز...

    • Chris
      Chris | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

      کاش هنوزم از این آدما پیدا بشه...

  • tohid_heshmati
    tohid_heshmati | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    یکی از ما گوشی زد به همه کانتکتای خانم پیام مهر و محبت ارسال کرده بود بعدش

  • رضا
    رضا | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    فبلت سمسونگ زنم رو تو پارک دزدیدن. سرویس ردیابیش هیچ وقت کار نکرد. شکایت هم کرد بیفایده بود.

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

    من که ترسیدم همین الان میرم برنامه android device manager میریزم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی