ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای استفاده از کورتانا در اکس باکس وان به یک «کینکت» نیاز خواهید داشت

مایکروسافت به زودی یک بروزرسانی را برای اکس باکس منتشر خواهد کرد که در آن مشخصا شاهد یک آپدیت اساسی برای «داشبورد» کنسول یاد شده خواهیم بود. از سوی دیگر ویندوز ۱۰ نیز در ماه آینده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت به زودی یک بروزرسانی را برای اکس باکس منتشر خواهد کرد که در آن مشخصا شاهد یک آپدیت اساسی برای «داشبورد» کنسول یاد شده خواهیم بود.

از سوی دیگر ویندوز ۱۰ نیز در ماه آینده از راه رسیده و می توان انتظار داشت آپدیت مورد بحث برای اکس باکس، وظیفه ای اصلی برای یکپارچه سازی قابلیت های ویندوز جدید با کنسول را بر عهده داشته باشد؛ یکی از ویژگی های اصلی اضافه شده به آن نیز دستیار دیجیتالی مایکروسافت به نام کورتانا خواهد بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگرچه مایکروسافت حتی به «Kinect» در مراسم E3 اشاره ای هم نکرد، اما اکنون خبر می رسد که داشتن این وسیله ی جانبی برای اکس باکس وان، از ضروریات بکارگیری دستیار دیجیتالی این شرکت به نام کورتاناست.

اخیرا در یکی از ویدیوهای تبلیغاتی، اهالی ردموند اذعان داشته اند که کینکت، اصلی ترین وسیله برای شناخت و درک صدای شما و انتقال آن به کورتاناست. هرچند شرکت یاد شده هنوز خبر نداده که در صورت استفاده از هدست، آیا کاربران خواهند توانست از دستیار دیجیتالی بهره گیرند یا خیر.

در هر صورت، اکنون اینچنین به نظر می رسد که برای استفاده از کورتانا در اکس باکس وان، صرفا به یک کینکت نیاز دارید.

از طرف دیگر نیز خبر می رسد که در آپدیت جدید، برخی بهینه سازی ها برای فضای داشبورد انجام شده اند که از میان آنها می توان به سرعت بیشتر و همچنین کارایی بالاتر اپلیکیشن های از پیش نصب شده اشاره داشت. لازم به ذکر است که در بروز رسانی جدید برای اکس باکس وان، یک منوی کشویی به منوهای این کنسول اضافه گشته که از طریق آن و در میان بازی ها، می توانید به لیست دوستان، پیام ها، نوتیفیکیشن ها و البته منوی کورتانا دسترسی داشته باشید، آن هم بدون ترک کردن بازی.

ظاهر داشبورد جدید اکس باکس شبیه به ویندوز ۱۰ بوده و علت این مسئله نیز آنکه در واقع مایکروسافت می خواهد ویندوز ۱۰ را به کنسول مورد بحث بیاورد. ذکر این نکته نیز به نظر ضروری می رسد که همچنان به شکل دقیق، تاریخ عرضه بروز رسانی ویندوز ۱۰ برای اکس باکس مشخص نگشته اما در حال حاضر می دانیم که این آپدیت در فصل پاییز ارائه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Mehrdad
    Mehrdad | ۳۰ خرداد ۱۳۹۴

    مسلمه اگه نباشه که نمیتونی دستور صادر کنی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی