ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی توسعه یافته توسط فیسبوک می تواند عکس هایی شبیه به مدل واقعی بسازد

این روزها شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا هوش تصویری سازی بهتری را به کاربرانشان ارائه نمایند و فناوری های تشخیص چهره نیز تنها گوشه ای از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

این روزها شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا هوش تصویری سازی بهتری را به کاربرانشان ارائه نمایند و فناوری های تشخیص چهره نیز تنها گوشه ای از تلاش آنها را نشان می دهند.

از ابزار تشخیص سن مایکروسافت و جدیدترین اپلیکیشن فیسبوک که گالری موبایل شما را برای یافتن عکس دوستانتان زیر و رو می کند، گرفته تا کاتالوگ عکس های کامپیوتری IKEA، همه و همه نشان می دهند که فناوری در قلمرو عکاسی بیش از هر زمان دیگری به سمت هوشمندتر شدن پیش می رود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

روز گذشته تیم تحقیقات فیسبوک نتایج حاصل از تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان می دهد ربات بهره مند از هوش مصنوعی آن می تواند با نگاه کردن به عکس اشیاء مختلف و یادگیری ظاهر آنها، تصاویر تازه ای را بسازد.

این کار شباهت زیادی به عملکرد انسان در درک اشیاء مختلف دارد، برای نمونه پس از آنکه یک هواپیما را می بینید، تشخیص هواپیماهای دیگر برای شما آسان می شود.

fb-imaging-ai

طی آزمایشی که برای بررسی عملکرد این تکنولوژی صورت گرفت، ربات فیسبوک توانست عکس هایی با رزلوشن 64 در 64 پیکسل بسازد و تصاویر به قدری دقیق بودند که تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در آزمایش را در این رابطه متقاعد نماید.

در نتایج منتشر شده از این پژوهش آمده است: حدود 40 درصد از نمونه های تولید شده توسط ربات LAPGAN به اندازه کافی واقع گرایانه بودند تا داوطلبان را فریب داده و آنها را متقاعد نمایند که عکس ها واقعی هستند.

این ربات در قالب دو بخش کار می کند: نخست یک شبکه عصبی که عکسی را بر اساس یک تصویر وکتور تصادفی ایجاد می کند و دوم شبکه ای که عکس تهیه شده را برای سنجش میزان واقعی بودنش تحلیل می کند.

این تیم در نظر دارد در ادامه عکس های بزرگتر و با دقت بالاتر از طریق این ربات بسازد.

Funny-Animals (1)

فیسبوک مشخص نکرده که چطور می خواهد از این تکنولوژی استفاده نماید، با این همه، با در نظر داشتن توجه و اهتمامی که اخیرا نسبت به ویدئو و اپلیکیشن های مرتبط با عکس از خود نشان می دهد، جای تعجب نخواهد بود اگر در آینده نه چندان دور این تکنولوژی را مورد استفاده قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • یونس
    یونس | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    یک زمان ما میتونیم یک ربات مثل هوش نابودگر درست کنیم ؟

    • حامد
      حامد | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

      تا اون موقع ما مردیم. خیالت جم:-/ :-)

  • امیر حسین رضی زاده
    امیر حسین رضی زاده | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    سلام خسته نباشید می خواستم ببینم منم می تونم تو دیجیاتو خبر بزارم

مطالب پیشنهادی