ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گارتنر: فروش محصولات هیبریدی در سال جاری میلادی اوج خواهد گرفت

در گزارش تازه انتشار یافته ای از گارتنر که به چشم انداز پیش روی دیوایس های هیبریدی (محصولاتی که می توانند هر دو نقش نوت بوک و تبلت را ایفا کنند) می پردازد، آمده رشد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

در گزارش تازه انتشار یافته ای از گارتنر که به چشم انداز پیش روی دیوایس های هیبریدی (محصولاتی که می توانند هر دو نقش نوت بوک و تبلت را ایفا کنند) می پردازد، آمده رشد فروش این نوع گجتها از سال ۲۰۱۲ تا به امروز متوقف نشده و در سال ۲۰۱۴ در سراسر جهان ۱۲.۶ میلیون دستگاه از آنها توسط کاربران خریداری گشته، ضمن اینکه پیش بینی می شود این عدد در سال ۲۰۱۹ به ۵۸ میلیون برسد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گارتنر می گوید در عرصه ی کامپیوترهای شخصی قابل حمل ابزارهای موسوم به "hybrid ultramobiles" یا "هیبریدی با قابلیت حمل آسان" بیشترین رشد تقاضا را پیدا کرده اند و انتظار می رود نسبت به سال گذشته فروش آنها شامل افزایشی ۷۷ درصدی شود.

در طبقه بندی که توسط موسسه آماری مورد بحث صورت پذیرفته، دسته ی "هیبرید اولترا موبایل ها" شامل نوت بوک های سبک وزنی می شوند که نمایشگرهایی ۱۰ الی ۱۴ اینچی دارند و امکان جدا شدن کیبرد از بدنه و بدل گشتن شان به تبلت نیز در نظر گرفته شده است.

انتظار می رود در سال جاری تولیدکنندگان بتوانند ۱۳.۵ میلیون دیوایس هیبریدی از طبقه ی "hybrid ultramobiles" به فروش برسانند. ناگفته نماند که سال گذشته ایسوس با فروش ۳.۱ میلیون از دستگاه های مورد اشاره توانست عنوان اول را به خود اختصاص دهد و جایگاه دوم و سوم نیز به ترتیب در اختیار لنوو و HP با ۱.۹ میلیون و ۸۰۰.۰۰۰ دیوایس بود.

گارتنر می افزاید HP به خوبی متوجه ارزش دسته بندی یاد شده گشته و در همین راستا تولیدات خودش در زمینه ی مذکور را افزایش داده و حالا محصولاتی در محدوده ی قیمتی مابین ۱۹۹ الی ۱۹۹۹ دلار به کاربران ارائه می کند.

اعدادی که تا کنون به آنها پرداختیم شامل خط تولید سرفس و سرفس پرو مایکروسافت نمی شوند، زیرا این محصولات کمپانی ردموندی در دسته ی دیگری با عنوان "ultramobile tablets" قرار دارند، که کیبردشان به صورت گزینه ی انتخابی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ و در رابطه با گجت های مورد بحث ۳۶ درصد بازار را در اختیار داشته و چنانچه اطلاعات جمع آوری شده دارای صحت کافی باشند می توان برآورد نمود که ساکنین ردموند ۱.۷ میلیون سرفس فروخته اند.

ضمناً در صورتیکه کمپانی یاد شده بتواند سهم خودش را حفظ نماید گارتنر پیش بینی می کند که آنها قادر باشند طی سال جاری ۳ میلیون دستگاه از محصولات هیبریدی شان را بفروشند. البته این گمانه زنی نیز مطرح است که چنانچه تا پیش از پایان تابستان و در کنار عرضه ویندوز ۱۰ سرفس پرو ۴ نیز رونمایی شود پیش بینی ها به شدت دستخوش تغییر شده و فروش به شکل قابل توجهی جهش می یابد.

تحقیق فوق الذکر به بررسی رفتار کاربران ۵ کشور شامل ایالات متحده، چین، برزیل، هند و آلمان پرداخته و به این جمع بندی رسیده که در آنها ۱۱ درصد دارندگان تبلت، ۱۰ درصد کاربران کامپیوترهای شخصی و ۸ درصد صاحبین لپ تاپ، تمایل دارند ابزارهای یاد شده را با یک محصول هیبریدی جدید جایگزین نمایند.

بیشترین رشد خرید از سمت کاربران عادی صورت پذیرفته و مطابق گفته های گارتنر شرکت ها و صاحبین کسب و کار تمایل چندانی به گجت های هیبریدی نشان نمی دهند. علت هم در این موضوع خلاصه می شود که به صورت معمول نرم افزارهای کلیدی مورد استفاده ی این اقشار برای ویندوز ۷ پیاده سازی شده اند و از رابط کاربری مطلوبی برای تاچ اسکرین ها برخوردار نیستند.

انتظار می رود با آغاز مهاجرت سازمان ها و نهاد ها به ویندوز ۱۰ رفته رفته گجت های هیبریدی هم در این ارگان ها جای خود را باز کرده و از فروش بهتری برخوردار شوند و حتی شاید شاهد عرضه ی محصولات ویژه ای برای این دسته از مشتریان نیز باشیم، هر چند که برای طی شدن پروسه ی مذکور احتمالاً به چند سالی زمان نیاز خواهد بود و همچنین نباید اثرگذاری اوضاع اقتصاد جهانی در زمینه ی مورد بحث را هم از خاطر برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • San-Siro
    San-Siro | ۱۲ تیر ۱۳۹۶

    لپ تاپ‎های هیبریدی واقعا تازگی‎ها خیلی عالی هستند. یکی از دوستام از سایت روژسا لپ تاپ HP Spectre x360 13-w013dx رو خریده که واقعا زیبا و سبکه. منم فکر میکنم محصولات هیریدی فروششون تو سال‎های آینده بیشتر میشه. الانم اگه دقت کرده باشید اکثر شرکت‎های بزرگ لپ‎تاپ‎های تولید می‎کنند با القابی همچون باریکترین الترابوک جهان، باریکترین الترابوک هیبریدی جهان، باریکترین الترابوک گرافیک‎دار جهان!

  • MeysaM
    MeysaM | ۱ تیر ۱۳۹۴

    بله نمونش خود بنده که سال هاست لپ تاپمو فروختم برای خرید یک سرفیس.
    درسته پول ندارم، اما خب به هر حال نشون دادم متقاضی این نوع دستگاهام. :)

  • dr_amir66
    dr_amir66 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

    سلام بچه ها میشه منو راهنمایی کنین قویترین لب تاب هیبریدی بازار کدومه مشخصات جوری هست که بشه بازی های سنگینو روش نصب کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی