ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد ۱۷۳ درصدی عرضه گجت های پوشیدنی طی سال جاری

به نظر می آید ساعت های هوشمند، دستبندهای سلامتی و سایر اقلام دیگر از این دست عاقبت توجه عموم را به خود جلب کرده اند، یا حداقل گزارش ها و پیش بینی های موسسات آماری ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ تیر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

به نظر می آید ساعت های هوشمند، دستبندهای سلامتی و سایر اقلام دیگر از این دست عاقبت توجه عموم را به خود جلب کرده اند، یا حداقل گزارش ها و پیش بینی های موسسات آماری حکایت از چنین موضوعی دارند.

در همین راستا به تازگی شرکت IDC طی برآیندی که از بازار ابزارهای یاد شده انجام داده ذکر نموده در سال جاری شاهد عرضه و فروش ۷۲.۱ میلیون دیوایس هوشمند خواهیم بود که این رقم نسبت به ۲۶.۴ میلیون گجت ارائه گشته طی سال قبل رشدی ۱۷۳ درصدی داشته است.

IDC‌ می افزاید طی ۵ سال آتی تقاضا برای محصولات مورد بحث ۴۲.۶ درصد رشد خواهد کرد و در سال ۲۰۱۹ بازار کشش ۱۵۵.۷ میلیون دیوایس را خواهد داشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

گجت های پوشیدنی که به صورت معمول شامل ساعت های هوشمند، دستبندهای سلامتی و عینک های اسمارت می شوند در ابتدا مورد استقبال قشر وسیعی قرار نداشتند اما با بالا رفتن تنوع آنها اوضاع رفته رفته تغییر نموده، ضمن اینکه نمی توان تاثیر عرضه اپل واچ بر این موضوع را نیز نادیده گرفت.

قیمت هم دیگر عامل موفقیت ابزارهای پوشیدنی تکنولوژیک محسوب می شود، طبق اطلاعات موجود هم اکنون بیش از ۴۰ درصد محصولات عرضه شده با رقمی زیر ۱۰۰ دلار به فروش می رسند.

Jitesh Ubrani، یکی از کارشناسان ارشد شاغل در IDC می گوید:‌ «تقاضا برای گجت های پوشیدنی نه چندان پیشرفته، یعنی همان هایی که توانایی اجرای اپلیکیشن های شخص ثالث را ندارند به شکل عجیبی زیاد است. تولید کنندگانی مانند شیائومی و Fitbit با دستبندهای خود اثر شگرفی بر این وضعیت داشته اند و البته گمان می رود در سال جاری نیز روند یاد شده ادامه داشته باشد.»

در کنار تفاسیر صورت پذیرفته انتظار می رود طی سال آینده و اندک اندک بازار به صورت کامل دست گجت های پوشیدنی پیشرفته تر یا به عبارت دیگر آنهایی که قادرند اپ های شخص ثالث را اجرا کنند بیافتد. آقای Ubrani به شکل مستقیم به اپل واچ و هولولنز اشاره می نماید و باور دارد این دو محصول تحولی مهم در دنیا تکنولوژی به حساب می آیند و با خود فرصت های جدیدی را برای شرکت های مختلف، توسعه دهندگان اپلیکیشن، تولید کنندگان لوازم جانبی و... به همراه دارند.

ساعت هوشمند اپل تا به اکنون قدری موضوعی که آقای Ubrani به آن پرداخته را صحت بخشیده. این ساعت ابتدا با چند اپلیکیشن اولیه در اختیار علاقه مندان قرار گرفت، اما با ارائه اپ های شخص ثالث انواع و اقسام قابلیت ها به آن افزوده شدند و در زمینه ی سلامت و تندرستی بدل به یکی از بهترین ابزارهای بهره مند از فناوری شد. کمپانی تولید کننده آن بند های متنوعی را به بازار عرضه کرده ولی در عین حال دست سایر تولید کنندگان لوازم جانبی را نیز باز گذاشته تا برای اسمارت واچش خلاقیت به خرج داده و موارد جالبی را بسازند.

هولولنز هم عینک واقعیت افزوده ای است که می تواند مواردی مجازی را به دنیای واقعی اضافه کرده و کاربر را قادر به تعامل با آنها سازد. مایکروسافت هنوز قیمتی را برایش ذکر نکرده ولی در راستای به موفقیت رسیدنش نیازمند یاری و همراهی توسعه دهندگان شخص ثالث است تا برای آن اپلیکیشن های متنوع و مختلفی را پدید بیاورند.

یکی دیگر از چالش هایی که تولید کنندگان گجت های پوشیدنی با آن مواجه هستند بهبود دادن محصولات خود و افزودن قابلیت های بیشتر و بهتر به آنهاست و باید دید آیا می توانند از پس این چالش بر بیایند یا خیر؟

Ramon Llamas از محققین IDC می گوید رشد بازار گجت های پوشیدنی سبب شده تا شاهد یک رقابت بسیار فشرده مابین پلتفرمهای مختلف باشیم. اندروید پوشیدنی، تایزن و واچ OS همگی از بزرگان این رقابت هستند و با بهبود رابط و تجربه کاربری خود روندی رو به جلو را نشان می دهند. هر پلتفرم در تلاش است تا ویژگی هایی خاصی را توسعه داده و انتظارات افراد زیادتری را برآورده نماید و باید منتظر ماند و دید عاقبت کدامیک می توانند سهم بیشتری از کاربران را در اختیار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • اَلِــــــــکــــــس
    اَلِــــــــکــــــس | ۱ تیر ۱۳۹۴

    خیلی چیزای مهمتری هست که میتونیم بخریم به جای یه گجت پوشیدنی (از جمله ساعت هوشمند و ...)


    -___________________________-

    رفقا یه گروه زدم توی واتس اپ برای دیجیاتو ممنون میشم شمارتون رو ایمیل کنید تا اددتون کنم:

    ahmadpazhouhande@gmail.com

  • حمید
    حمید | ۱ تیر ۱۳۹۴

    کلن دیجیاتو در کلش اف کلنز digiatoباپرچم ابی
    امروز وار داریم بیایید.فر کم داریم اوضا بحرانیه.

مطالب پیشنهادی