ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح مفهومی سامسونگ سبقت گرفتن از خودروهای سنگین را آسان تر می کند [تماشا کنید]

در سال ۲۰۰۹ استودیوی طراحی Art Lebedev واقع در روسیه از یک طرح مفهومی پرده برداشت که تلاش می کرد ایمنی جاده ها را برای رانندگان بهبود بخشد. طرح مذکور به شدت ساده بود و بر اساس ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

در سال ۲۰۰۹ استودیوی طراحی Art Lebedev واقع در روسیه از یک طرح مفهومی پرده برداشت که تلاش می کرد ایمنی جاده ها را برای رانندگان بهبود بخشد.

طرح مذکور به شدت ساده بود و بر اساس آن دوربینی در قسمت جلویی کامیون هایی که با سرعت بالایی حرکت نمی کردند قرار می گرفت و سپس به نمایشگرهایی در پشت آن متصل می شد. بدین ترتیب رانندگان قبل از سبقت گرفتن از کامیون می توانستند وضعیت جاده را مشاهده و به مراتب ایمن تر از گذشته از خودرویی که بسیار کند حرکت می کند گذر نمایند.

آنچه در بالا مورد اشاره قرار گرفت ایده ایست که حالا یکبار دیگر سامسونگ به سراغ آن رفته و در یک خودروی سنگین پیاده سازی اش کرده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی کره ای در طرح مفهومی خود ۴ عدد نمایشگر را در عقب یک کامیون قرار داده و سپس دوربین وایرلسی را نیز در جلوی آن سوار کرده که تصاویر مقابل خودرو را گرفته و در پشت آن به سایرین نمایش می دهد.

سامسونگ می گوید از آنجایی که ایده یاد شده چندان پیچیده نیست و می تواند ضریب ایمنی رانندگان و مسافران آنها را به شدت افزایش دهد، این شرکت در تلاش است تا مجوزهای لازم برای قانونی کردن آن و استفاده گسترده اش را کسب نماید.

اما در این میان یک نکته وجود دارد آن هم اینکه احتمالاً طرح مفهومی غول تکنولوژی کره ای در مقیاس وسیع بسیار هزینه بر خواهد بود. دوربین های به کار رفته در طرح مذکور چندان گران نیستند، اما تهیه چهار نمایشگر و قرار دادنش در پشت ماشین های سنگین مسئله ایست که شاید برای بسیاری از شرکت های فعال در زمینه ی حمل و نقل توجیه اقتصادی نداشته باشد.

ضمناً نباید از یاد برد صرف چنین هزینه ای برای کمپانی های مورد بحث سودآوری را به همراه نخواهد داشت.

در همین راستا یکی دیگر از ایده های واقع گرایانه ای که می تواند ایمنی سفرهای جاده ای را بهبود بخشد اجرایی کردن سیستم V2V یا ارتباط مابین خودروهاست، که گفته می شود سال آینده در ایالات متحده به مرحله ی عمل خواهد رسید.

بر اساس سیستم V2V خودروی شما اطلاعاتی راجع به سرعت، جهت حرکت و محل استقرار فیزیکی خود را بر روی شبکه ای که تمام اتومبیل ها در حال تبادل داده با آن هستند ارسال می نماید و می تواند دیتایی مشابه در مورد سایر ماشین های پیرامونش دریافت کند. از این طریق خودروی هر فرد قادر خواهد بود از رانندگی غیر ایمن سایرین و یا اتفاقاتی که در مسیر پیش رو رخ داده آگهی کسب نموده و در مواقع ضروری واکنش ها و تصمیمات مختلفی (مانند کاهش سرعت یا توقف) را به شکلی بسیار سریع اتخاذ کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • قاسم
    قاسم | ۱ تیر ۱۳۹۴

    می تونن به جای قرار دادن صفحه نمایش به اون بزرگی از چراغ های ال ای دی استفاده کنند مثل چراغ. های چار راه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی