ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مانیتورهای 4K و مجهز به تکنولوژی FreeSync از سامسونگ وارد بازار می شوند

سامسونگ مدت هاست که مانیتورهایی با رزولوشن 4K تولید می کند اما همواره تلاش دارد تا قابلیت های تازه ای به آنها بیافزاید. امروز بالاخره پس از مدت ها، مشخص شد که دو مدل به نام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

سامسونگ مدت هاست که مانیتورهایی با رزولوشن 4K تولید می کند اما همواره تلاش دارد تا قابلیت های تازه ای به آنها بیافزاید. امروز بالاخره پس از مدت ها، مشخص شد که دو مدل به نام های U24E590D و U28E590D که از تکنولوژی FreeSync (که از سوی کمپانی AMD توسعه یافته) پشتیبانی می کنند و در سال گذشته معرفی شده بودند، روانه ی بازار خواهند شد.

لازم به ذکر است که کمپانی کره ای این دو مانیتور را در رویداد «آینده پردازش کامپیوتری» خود در سال گذشته معرفی کرده بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مانیتورهای U24E590D و U28E590D، دارای ابعاد ۲۴ و ۲۸ اینچ هستند و بارزترین مشخصه ی آنها نیز رزولوشن 4K است. از سوی دیگر نیز دارای پورت HDMI 2.0 بوده و از فرکانس ۶۰ هرتز نیز پشتیبانی به عمل می آورند.

Samsung-U28E590D-4K-Monitor-03-w600

لازم به ذکر است که مدل ۲۸ اینچ از یک پانل TN بهره می گیرد که مشمول ۱۶.۷ میلیون رنگ می گردد و دارای پاسخگویی تصویر یک میلی ثانیه است. از سوی دیگر اما مدل ۲۴ اینچ دربرگیرنده ی یک پانل PLS می شود که اگرچه قدرت به تصویر کشیدن ۱.۰۷ میلیارد رنگ را داراست اما زمان پاسخگویی اش به ۴ میلی ثانیه تنزل یافته است. [جهت آشنایی بیشتر با تکنولوژی پانل های مختلف مانیتور، این مقاله را در دو بخش مطالعه فرمایید. مقاله یک / مقاله دو]

هر دو مانیتور از یک پورت HDMI 2.0، یک پورت HDMI 1.2 و همچنین یک پورت Display Port 1.2 بهره می گیرند. در خصوص قیمت نیز سامسونگ اعلام نموده که مدل ۲۴ اینچ با نام U24E590D، قیمتی برابر با ۳۹۹ دلار خواهد داشت در حالی که نمونه ی ۲۸ اینچ به نام U28E590D بهایی ۵۹۹ دلاری دارد.

Samsung-U24E590D-4K-Monitor-01 (1)

تکنولوژی FreeSync از AMD در اصل از نمایش و ترکیب همزمان دو فریم جلوگیری به عمل آورده و به واسطه همسان سازی نرخ بروز شدن صفحه یا همان refresh rate، از روی دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل می آورد. لازم به ذکر است که ترکیب دو فریم به واسطه فشار سنگین پردازش بازی های کامپیوتری بر کارت های گرافیک پیش می آید که با استفاده از تکنولوژی فری سینگ از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل می آید. در نتیجه می توان هر دو مانیتور مذکور را برای گیمینگ، گزینه هایی عالی تصور کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • REZA
    REZA | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    با عرض سلام

    میخواستم بدونم این مانیتور تکنولوژی 3 بعدی داره؟

    مانیتوری داریم هم 4K باشه هم 3D داشته باشه؟

    ایا دقیق میدونید کی وارد بازار میشه؟

    با توجه به زمانی که تاریخ این خبر درج شده احتمال زیادی میدم


    که وارد بازارهای کشورهای خارجی شده(بابت این میگم بعضی از

    سایتای خارجی مقدار هزینه و تعداد فروشی رو که داشتن به

    نمایش گزاشتن)

    با تشکر فراوان

  • رها
    رها | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    سامسونگ این سری را در 6مدل ارائه کرده نه دو مدل در سایزهای 24-28و32 که هر سایز دو نوع هست انواعی که در پایان نام آنها حرف R آمده مانند U24E850R قابلیت چرخش 90 درجه دارند وکمی هم گرانتر هستند

  • mehrdad
    mehrdad | ۲ تیر ۱۳۹۴

    4k
    اونوقت 24 اینچ ؟؟؟
    4k باید سایز نمایشگر بالای 70 اینچ باشه تا تفاوت رو احساس کنی
    تو این سایز که با HD720 فرقی نداره
    این شرکت ها با بازی با عداد و نادانی مصرف کننده ها
    چه پولی دارن به جیب میزنن

    • شسسی
      شسسی | ۳ تیر ۱۳۹۴

      این حرفو نزن دوست عزیز....
      انگار شما با مانیتور مطالعه نکردی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی