ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بر طبق پتنت جدید اپل سرویس مپس ورود و خروج شما به ساختمان ها را تشخیص می دهد

کمپانی اپل به تازگی حق امتیاز پتنتی را به ثبت رسانده که بر مبنای آن تلفن های هوشمند قادر می شوند پس از ورود به یک ساختمان بلافاصله اتصال به شبکه ی وایرلس را جایگزین سیگنال ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

کمپانی اپل به تازگی حق امتیاز پتنتی را به ثبت رسانده که بر مبنای آن تلفن های هوشمند قادر می شوند پس از ورود به یک ساختمان بلافاصله اتصال به شبکه ی وایرلس را جایگزین سیگنال های GPS نمایند و بدین ترتیب کاربر را در تعیین محل استقرار فیزیکی دقیقش یاری رسانند.

ثبت پتنت مذکور می تواند تا حدی به اهداف جدیدی که برای سرویس نقشه شرکت ساکن کوپرتینو در نظر گرفته شده مرتبط باشد، زیرا قرار است این سرویس به زودی قادر شود کاربران را در داخل ساختمان ها نیز راهنمایی کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وب سایت اپل اینسایدر در این رابطه نوشته است ابداع جدید شرکت مورد بحث سیستمی را توصیف می نماید که به وسیله آن آیفون می تواند در فضاهای باز بیرونی و یا بسته و سرپوشیده داخل ساختمان ها دقیق ترین مکان یابی ممکنه را صورت دهد.

وقتی شما از سرویس مپس در فضای آزاد استفاده نمایید، آیفون به سیگنال های ماهواره ای GPS متکی خواهد بود ولی هنگامیکه به فضایی بسته مانند یک آپارتمان وارد شوید با ضعیف گشتن سیگنال GPS‌ این موضوع تشخیص داده شده و بلافاصله اتصال به یک اکسس پوینت وایرلس جایگزین آن خواهد گشت و بدین ترتیب کماکان و بدون وقفه مسیر یابی و مکان یابی دقیق امکان پذیر خواهد بود.

ناگفته نماند که راهکار یاد شده در جابه جایی مابین فضای بسته به باز نیز عملکردی مشابه ولی برعکس را اجرایی می کند.

apple maps patent 1-2 apple maps patent 2-1

در مثالی که در پتنت مورد بحث مطرح گشته موبایل قادر است نقشه ی یک طبقه از ساختمان مرکز خریدی را به همراه اطلاعات دقیق مغازه هایش به نمایش درآورده و وقتی کاربر از مرکز خرید خارج و وارد خیابان شد بلافاصله وضعیت تغییر کرده و جزئیات مرتبط به کوچه ها و خیابان ها نشان داده شوند.

اپل اینسایدر در گزارشش می افزاید در حالیکه خود پتنت به صورت مستقیم به این موضوع اشاره نکرده ولی دور از ذهن نیست آیفون برای موقعیت یابی در درون ساختمان ها از گجت های بلوتوثی کوچکی موسوم به iBeacon بهره گیرد. ضمن اینکه برند اول جهان پیش از این پتنت دیگری را برای مکان یابی روبات ها با استفاده از گجت های یاد شده به ثبت رسانده است.

سیستم فوق الذکر علاوه بر همه ی آنچه مطرح گشت می تواند حرکت کاربر در بین طبقات و سوار شدنش در آسانسور را نیز تشخیص دهد و بر همین اساس با رفتن وی به طبقه ای دیگر از ساختمان، نقشه ی آنجا بارگذاری گردد. آیفون تغییرات فشار هوا را متوجه شده و با مطابقت دادن آن با دیتای به دست آمده از ژیروسکوپ، میکروفون، شتاب سنج و سنسور نور معین می نماید در چه ارتفاعی هستید یا به زبان ساده تر در کدام طبقه اید.

پنت فوق الذکر در ماه دسامبر برای ثبت ارائه شده و امتیازش متعلق به افرادی با نام های M. Marti، رابرت میر و Shannon M. Ma است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Morteza
    Morteza | ۳ تیر ۱۳۹۴

    اپل نقشه زد ، این بخش از صنعت نرم افزار رو هم به گند میکشه با این انحصار طلبی و پتنت های شر و ور
    امیدوارم تو صنعت خودرو یه طوری با پتنت ها خفه ش کنن که به چیز چیز بیوفته
    #پتنت اسپمینگ

    • ITMaster
      ITMaster | ۴ تیر ۱۳۹۴

      شما مشکلت ریشه ایه! پیشنهاد میکنم هر چه زودتر به یه دکتر رجوع کن!! البته اگر به آتش نشانی هم زنگ بزنی به نفعته چون شدت سوزشت خیلی بالاست!!

      • Morteza
        Morteza | ۴ تیر ۱۳۹۴

        شما متوجه نیستی که این بازی مسخره پتنت ها فقط یه سیاسته که شرکت های بزرگ برای جلوگیری از ورود شرکت های جدید به رفابت ایجاد کردند وگرنه مثلا یکی مثل سونی بخواد از پتنت یکی دیگه استفاده کنه خوب میاد هزینه ش رو میده و کارش رو میکنه ، ولی یه شرکت کوچیک ( مثلا بعد 100 سال glx ) بخواد محصولی بزنه باید برای رنگ و شکل و زاویه و جای دوربین و جای اسپیکر و قاب و هزار کوفت و مرضی که اصلا تکنولوژی حساب نمیشن به شونصدتا شرکت حق و حساب بده که یعنی شرکت جدیدی نمیتونه بیاد
        اونوقت تو اشک شوق میریزی که شرکتی که اصلا تو هیچ زمینه ای به حسابت نمیاره ( همه شرکتا اینطورین ) یه پتنت جدید ثبت کرده

  • Mr. Nick
    Mr. Nick | ۳ تیر ۱۳۹۴

    من اینو دیشب خوندم خیلی برام جالب بود دوست داشتم موقع پتنت شرکت مثل اپل یا سامسونگ یا... نباشه تا با دید منفی نخونید ولی فقط پتنت اینا پوشش داده میشه .
    .
    البته جاهایش گنگه که دانیال تو مجله و سایت خودش کاملتر توضیح داده
    .
    http://goo.gl/6VF5uY

    • سوتابایت
      سوتابایت | ۳ تیر ۱۳۹۴

      برای جادی عالی بود!

  • وحید
    وحید | ۳ تیر ۱۳۹۴

    بهترین دربین گوشی 2015
    https://hi-tech.mail.ru/review/android_smartphone_flagmans_compare_2015_results.html

  • Mehrdad
    Mehrdad | ۳ تیر ۱۳۹۴

    افرین ولی اینقرد پتنت مینمایی یکم عمل بنما
    ________________
    سازمان پتنت اپل و شرکا

  • Sina
    Sina | ۳ تیر ۱۳۹۴

    خوبه كه هنوز كورسويى از نواورى تو اپل ديده ميشه البته هميشه لزوما پتنت نبايد اجرا بشه ولى اين خيلى نزديك به واقعيته در ضمن ios 9 beta 2 باطريش از beta 1 خيلىىى بهتره

    • سوتابایت
      سوتابایت | ۳ تیر ۱۳۹۴

      روان تر شده! باتری هم آره! در کل به افتضاحی بتا 1 نیست!

مطالب پیشنهادی