ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

کمپانی Canonical سومین موبایل مبتنی بر پلتفرم اوبونتو را فردا عرضه می کند

دو سال طول کشید تا پس از وعده ی Canonical، شاهد حضور اولین موبایل مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو باشیم اما اکنون شرکت یاد شده به کار خود سرعت بخشیده است. موبایل دومی که از سیستم ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

دو سال طول کشید تا پس از وعده ی Canonical، شاهد حضور اولین موبایل مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو باشیم اما اکنون شرکت یاد شده به کار خود سرعت بخشیده است.

موبایل دومی که از سیستم عامل یاد شده بهره می برد در خرداد ماه معرفی شد و سومین مدل نیز از فردا در اروپا به فروش خواهد رسید. MX4، موبایلی اندرویدی است که از سوی تولید کننده ای چینی به نام Meizu در سپتامبر گذشته برای بازار چین عرضه شد اما اکنون کمپانی Canonical نسخه اوبونتو از آن را در اروپا در دسترس کاربران قرار داده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانگونه که گفتیم، نسخه ی جدید MX4 از فردا و به واسطه وب سایت انگلیسی زبان Meizu با قیمت ۳۳۴ دلار به فروش خواهد رسید. در یک کنفرانس خبری، Cristian Parrino، معاون ارشد بخش موبایل در کمپانی Canonical می گوید که این تلفن از طریق دعوتنامه به فروش خواهد رسید و علاقه مندان می توانند به وب سایت این کمپانی مراجعه نموده و یک دیوار اوریگامی را کامل تر کنند؛ در صورت خوش شانس بودن می توانند یک دعوت نامه را که در این دیوار دیجیتالی پنهان شده را پیدا کرده و استفاده کنند. در صورتی که نتوانند در تلاش اول به دعوت نامه دست پیدا کنند نیز امکان تلاش دوباره وجود خواهد داشت.

جدا از این روش فروش عجیب، MX4 در برابر موبایل های مبتنی بر اوبوتو که قبلا عرضه شده بودند، دارای برتری های بسیاری است. تلفن همراه یاد شده از یک نمایشگر ۵.۳۶ اینچ با رزولوشن ۱۱۵۲ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره برده و همچنین از یک دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی نیز برخوردار است. پردازنده اش هم که هنوز نوع و سازنده آن مشخص نشده، چهار هسته ای بوده و بر فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز تنظیم گشته. نکته ی منفی اینکه این موبایل صرفا در نمونه های ۱۶ گیگابایتی عرضه شده و خبری هم از درگاه کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره سازی نیست.

کمپانی Canonical در خصوص تعداد دستگاه های فروش رفته ی مبتنی بر اوبونتو سخنی به میان نیاورده و صرفا می گوید: «موبایل هایمان در رقم هایی همچون چندین صدهزار به فروش می روند اما این موضوع برایمان ملاک موفقیت نیست.»

Cristian Parrino همچنین اعتقاد دارد که روش عجیب فروش جدیدترین تلفن همراه این شرکت باعث می شود صرفا افرادی که واقعا به چنین موبایلی علاقه دارند به سراغ دردسرهای تهیه اش بروند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • viva GPL
    viva GPL | ۸ تیر ۱۳۹۴

    به نظر من شاید این گوشی بازار زیادی جذب نکنه ولی میتونه کمک کنه لینوکس (نه به شکلی که اندروید ازش استفاده میکنه) خیلی بهتر وارد بازار موبایل بشه. اونوقته که داستان خوشکل میشه !!

  • احسان
    احسان | ۴ تیر ۱۳۹۴

    خطاب به دوستانی ک میگن هرکسی داره سیستم عامل میده:
    این سیستم عامل داستانش با اونایی ک سامسونگ و بلک بری و چمدونم هوآوی میدن فرق داره داستانش، کلا فرق داره تا ازش مطلع نباشین نباید درموردش نظر بدین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی