ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با ارائه نسخه رایگانی از سرویس Play Music اسپاتیفای را به چالش می کشد

همزمان با تلاش اسپاتیفای برای تصاحب بازار استریم موسیقی، بزرگانی نظیر گوگل نیز دست روی دست نمی گذارند و هرآچه در توان دارند را به خدمت می گیرند تا مغلوب میدان نباشند. در همین راستا، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

همزمان با تلاش اسپاتیفای برای تصاحب بازار استریم موسیقی، بزرگانی نظیر گوگل نیز دست روی دست نمی گذارند و هرآچه در توان دارند را به خدمت می گیرند تا مغلوب میدان نباشند. در همین راستا، این غول جستجو در پاسخ به فعالیت های شرکت یاد شده، نسخه رایگانی از سرویس پخش موسیقی Play Music خود را برای بازار ایالات متحده آمریکا راه اندازی کرده است.

اگر پیشتر سرویس های صوتی رایگان را امتحان کرده باشید قطعا با این نیز آشنایی کافی دارید؛ در این سرویس ها، علاوه بر اینکه باید با تبلیغات بازرگانی بر هم زننده حواس کنار بیایید، کنترل مستقیمی که بر سرویس های اشتراکی دارید را هم تجربه نخواهید کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در نسخه رایگان Play Music می توانید چیزی شبیه به یک کانال رادیویی را بر حسب نام هنرمند، آلبوم یا ترانه مورد نظرتان باز کنید اما امکان آنکه هر زمان دلتان خواست به آنها گوش دهید، وجود ندارد و علاوه بر این، از پشتیبانی آنلاین، امکان ایجاد پلی لیست یا موارد دیگر هم در آن خبری نخواهد بود.

نکته دیگر اینکه برای دسترسی به سرویس یاد شده باید اندکی صبور باشید. استفاده از این سرویس از همین امروز به صورت تحت وب امکان پذیر خواهد بود اما آپدیت های مربوط به اپلیکیشن های اندرویدی و iOS آن تا اوایل هفته آینده ارائه نخواهند شد.

در هر صورت روشن است که نسخه رایگان Play Music از اهمیت بالایی برای گوگل برخوردار است و می تواند شمار گزینه های پیش روی کاربران را برای گوش دادن به موسیقی افزایش دهد.

اما سرویس اشتراکی Play Music به نام all-you-can-hear به شدت تحت تاثیر فعالیت های رقیبش یعنی اسپاتیفای قرار دارد که با ارائه برخی از خدماتش به صورت رایگان، طیف گسترده ای از کاربران را با خود همراه ساخته.

در هر صورت روشن است که این اقدام گوگل، هم می تواند به افزایش شمار کاربران بالقوه آن بیانجامد و هم اینکه بدون در بر داشتن هزینه، فرصت امتحان یک سرویس فوق العاده را برای استفاده کنندگانش فراهم نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • یگانه
    یگانه | ۳ تیر ۱۳۹۴

    Google eavesdropping tool installed on computers without permission

    تلاش موفق تازه از گوگل

  • bitech
    bitech | ۳ تیر ۱۳۹۴

    خوبه این به چالش کشیدنا به نفع ماست

  • Sav
    Sav | ۳ تیر ۱۳۹۴

    امکاناتش مثل iTunes Radio شده..
    بدی این سرویسا اینه که هیچ بنی بشری پیدا نمی‌شه که تمام آهنگ‌های یک کانال رو دوست داشته باشه! مجبوری مزخرف گوش بدی تا به آهنگ مورد علاقت برسی!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی