ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رکوردری برای ضبط صدا با کیفیت حرفه ای اما به سادگی روشهای آماتور

ضبط صدا با وجود موبایل های هوشمند برای کاربران کار پیش پا افتاده ای به شمار می رود، اما اگر بخواهید صدای ضبط شده از کیفیت لازم جهت استفاده در کاربردهای حرفه ای برخوردار باشد دیگر به ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ تیر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

ضبط صدا با وجود موبایل های هوشمند برای کاربران کار پیش پا افتاده ای به شمار می رود، اما اگر بخواهید صدای ضبط شده از کیفیت لازم جهت استفاده در کاربردهای حرفه ای برخوردار باشد دیگر به این سادگی نبوده و لازم است روند دشوارتری طی شود.

اگر محصولی وجود داشته باشد که به همان سادگی قابلیت ضبط صدا با کیفیت حرفه ای را ارائه کند چطور؟ رکوردر قابل حمل Mikme گجتی است که برای همین منظور طراحی شده است. این دستگاه تنها با فشار یک دکمه اقدام به ضبط صدا با کیفیت حرفه ای ۲۴ بیت/۹۶ کیلوهرتز کرده و حتی قادر است صدای در حال ضبط را همزمان از طریق بلوتوث به اپلیکیشن ارائه شده روی آیفون نیز استریم نماید یا آن را در نقش یک میکروفون بلوتوث، برای کامپیوتر بفرستد.

در ادامه برای آشنایی با این محصول با دیجیاتو همراه باشید.

این رکوردر پیش از این روی سایت kickstarter تنها موفق به جمع آوری ۸۵ هزار دلار از سرمایه مورد نیاز ۲۱۷ هزار دلاری مورد نظرش شده بود، اما دوباره روی سایت indiegogo معرفی شد و این مبلغ مورد نیاز ۲۵ هزار دلار تعیین شده بود، کاربران نیز تا این لحظه و در عرض تنها یک روز بیش از ۲ برابر رقم مورد نظر را پرداخت کرده اند. هر خریدار در این کمپین می تواند با پرداخت ۱۶۹ دلار رکوردر خود را پیش خرید کرده و در صورت به تولید رسیدن پروژه، آن را در پاییز امسال دریافت کند.

طراح این گجت Philipp Sonnleitner نام دارد و پیش از این به عنوان مهندس برای AKG کار می کرده است. وی می گوید ایده ساختن چنین رکوردی در هنگام نواختن پیانو به ذهنش رسیده، چرا که متوجه شده برای ضبط یک صدای باکیفیت و قراردادن آن به شکل آنلاین چه مراحل متعدد و پیچیده ای باید انجام شود. این طراح برای انجام این عمل ساده مجبور شده بود ابتدا صدا را با ترکیبی از ابزارهای مختلف ضبط کرده، سپس آن را روی کامپیوترش ویرایش کند و در نهایت روی اینترنت آپلود نماید.

Mikme اما با تمرکز با ساده کردن این روند طراحی شده و هرچند کارکرد اصلی آن ضبط باکیفیت صداست، اما مهمترین قابلیت آن امکان ارسال همزمان صدای درحال ضبط به کامپیوتر یا اپلیکیشن iOS محسوب می گردد که در آینده نسخه اندرویدی آن نیز ارائه خواهد شد.

20150428053503-One-Button-Audio

این دستگاه همچنین قابلیت استفاده به صورت تکی را نیز داشته و می تواند تا ۱۸۰ ساعت صدا را روی حافظه ۸ گیگابایتی خود ضبط کند. باتری آن نیز حدود ۷ ساعت کارکرد را دوام می آورد. سازنده همچنین اعلام کرده برای بالاتر بردن کیفیت ضبط لازم است نحوه استریم صدا از بلوتوث به وایرلس تغییر کند که مقدمات آن انجام و پتنت های لازم ثبت شده و این امکان در آینده قرار است به Mikme بیاید.

Mikme به کار کسانی مانند روزنامه نگاران یا ضبط کنندگان پادکست می آید که به ابزاری ساده اما با قابلیت های ضبط صدا و کیفیت بیشتر از یک تلفن هوشمند نیاز دارند. در تست ها نیز نمونه اولیه دستگاه کارایی خوبی از خود به نمایش گذاشته به نظر می آید حتی قادر باشد موسیقی را نیز با همان کیفیت ضبط کند، اما بهتر است برای قضاوت تا نهایی شدن روند تولید و عرضه به بازار صبر کنیم.

20150428085018-top_features_7

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • احمد
    احمد | ۳ تیر ۱۳۹۴

    .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی