ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران دانشگاه Iowa نوعی بازوی رباتیک ساخته اند که می تواند یک مورچه را جابجا کند

برخی از پژوهشگران ربات هایی با بدنه نرم می سازند و بعضی دیگر در زمینه تولید انواع کوچک و ظریف آنها تخصص دارند اما بازوچه رباتیک طراحی شده توسط تیمی از مهندسان دانشگاه ایالتی Iowa هم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

برخی از پژوهشگران ربات هایی با بدنه نرم می سازند و بعضی دیگر در زمینه تولید انواع کوچک و ظریف آنها تخصص دارند اما بازوچه رباتیک طراحی شده توسط تیمی از مهندسان دانشگاه ایالتی Iowa هم نرم است و هم ابعاد کوچکی دارد.

Jaeyoun (Jay) Kim استاد مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه که در پروژه مذکور مشارکت داشته است اظهار داشت هدفش از انجام این پروژه آن بوده که «رباتی با مقیاس میکروسکوپی و البته ساختاری نرم بسازد و کار تازه ای را در این حوزه  انجام دهد.»

از همین رو، کیم و تیم همراهش تصمیم گرفتند که با استفاده از موادی از جنس سیلیکون با نام PDMS لوله ای به طول 8 میلیمتر و عرض کمتر از یک صدم اینچ بسازند. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مهندسان مشارکت کننده در این طرح تصدیق کردند که طراحی یک بازوچه رباتیک نرم که بتواند با ظرافت هر چه تمام تر اشیاء کوچک و شکننده را جابجا کند کاری بسیار دشوار برای آنها بوده است.

آنها علاوه بر اینکه باید چالش تهیه این تیوب های باریک را پشت سر می گذاشتند مجبور بودند که برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتری، اصلاحات و تغییرات دیگری را نیز در آنها ایجاد می کردند.

پژوهشگران دانشگاه Iowa جزئیات مربوط به این فرایند را نشریه Scientific Reports یا گزارشات علمی منتشر کردند. براساس گفته کیم، این بازوچه های میکرو رباتیک می توانند مصارف متعددی در حوزه پزشکی داشته باشند چراکه برای برداشتن یک شی، فشاری به آن وارد نمی کنند و در یک کلام «نرم، ایمن و بسیار کوچک» هستند و به آرامی و با ظرافت تمام به دور شی ای می پیچند که قصد برداشتنش را دارند.

این ربات ها به خاطر عملکرد خاص شان، در جریان اعمال پزشکی و جراحی هیچگونه آسیبی به بافت های نرم، عصب ها یا حتی رگ های خونی وارد نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • emeliano
    emeliano | ۳ تیر ۱۳۹۴

    یه جا نوشتی "دانشگاه آیووا" یه جا نوشتی "ایالتی آیووا"؟!
    یعنی از نظر مترجم فرقی بین این دوتا دانشگاه نیست؟!
    قطعا اینها دو دانشگاه کااااملا متفاوت هستند.
    طبق منبع داده شده "دانشگاه ایالتی آیووا" درسته نه "دانشگاه آیووا"!
    لطفا عنوان خبر و متن رو درست کنید.

    [از طرف یک پذیرفته شده در دانشگاه ایالتی آیووا!]

  • AP
    AP | ۳ تیر ۱۳۹۴

    یه برنامه داشت ریچارد هموند توی نشنال جئوگرافیک
    ارتباطات مهندسی فکر کنم
    یه قسمت درباره شاتل بود
    و یه بازوی مکانیکی که کانادا واسه شاتل ساخته
    اونجا توضیح میداد که تا همین چند وقت پیش با وجود این همه پیشرفت نتونسته بودن یه بازوی مکانیکی بسازن که با دقت انسان فشار بیاره به ابجکت ها
    و چقدر ساخته ساختن این وسیله
    .
    تصور ساخته شدن شاتل با تمامه پیشرفتگیش اونم35 سال پیش(1980) خیلی جالبه

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۳ تیر ۱۳۹۴

    خوشحالم که اختراعش سبب کمک به بشریت شده من جمله بیماران.

  • Mehrdad
    Mehrdad | ۳ تیر ۱۳۹۴

    این یعنی میتونه حساسیت بالایی داشته باشه توی مقاله میخوندم میگفت فقط کافیه یه مقدار فشار بازو زیاد بشه تا لیوانی که توی دست روبات هست خرد بشه یا کمی کم باشه تا لیوان به راحتی بیفته این میتونه نوید حساسیت بیشتر برای بازوها و دست های روباتی باشه

مطالب پیشنهادی