ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پژوهشگران نروژی دستگاهی برای تنظیم دقیق سمعک ساخته اند

صدا عاملی کلیدی در زندگی عادی هر فرد به شمار می رود و نبود آن می تواند مشکلاتی را برای انسان به بار آورد. خوشبختانه دستگاه های سودمندی برای تخفیف تالمات ناشی از مشکل ناشنوایی و کم شنوایی عرضه شده اند ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

صدا عاملی کلیدی در زندگی عادی هر فرد به شمار می رود و نبود آن می تواند مشکلاتی را برای انسان به بار آورد. خوشبختانه دستگاه های سودمندی برای تخفیف تالمات ناشی از مشکل ناشنوایی و کم شنوایی عرضه شده اند که از جمله مهم ترین و رایج ترینشان می توان به سمعک اشاره نمود.

این دستگاه ها با هدف بازگرداندن ناشنوایان به زندگی عادی طراحی شده اند اما گاهی اوقات و به ویژه زمانی که مراکز درمانی توانایی کالیبره کردن و تنظیم آنها را ندارند دردسرساز می شوند و بعضا فرد نداشتن شان را به داشتن شان ترجیح می دهد.

اما حالا گروهی از دانشمندان نروژی به تکنولوژی تازه ای در این حوزه دست یافته اند که می تواند این گروه از افراد را به استفاده از سمعک و نگه داشتن این ایرفون ها در داخل گوششان ترغیب کند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این پژوهشگران نوعی سیستم تیونینگ مبتنی بر صفحه تاچ ساخته اند که به افراد کم شنوا امکان می دهد سمعک های خود را براساس نیاز و خواست خود تنظیم نمایند.

این تکنولوژی از کاربر می خواهد که یک سناریوی صوتی معین (مثلا یک دفتر کار شلوغ) را انتخاب نموده و افکت های صوتی دیگری را برای پخش شدن به جای آن برگزیند و پس از این مرحله تنها کافیست که یک کارشناس شنوایی سنجی سمعک را بر اساس خواسته های فرد تنظیم نماید.

خوشبختانه تا عرضه این فناوری زمان زیادی باقی نمانده و شرکت سازنده آن به نام AudioPlus Concept AS در نظر دارد که در آینده نزدیک از این سیستم در یک یا دو مرکز درمانی بهره بگیرد.

این تیم همچنین نوعی اپلیکیشن موبایل را برای دستگاه خود تهیه کرده که به کاربران امکان می دهد صداهای مشکل زا در محل کار یا منزل خود را ضبط نمایند. این صداها به راحتی از طریق اینترنت قابل انتقال هستند، به این ترتیب زمانی که فرد مجددا به مرکز پزشکی مراجعه می کند، می شود آنها را از طریق شبیه ساز صدا بازپخش نمود تا تنظیمات کافی برای فیلتر کردنشان از طریق سمعک انجام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محسن
    محسن | ۳ تیر ۱۳۹۴

    خانم موسوی بنده با جامعه ناشنوایان در ارتباط هستم، دوستان با هر خبری بیشتر امیدوار میشن
    ممنون میشم بازهم از این مطالب بزارید

  • بابک
    بابک | ۳ تیر ۱۳۹۴

    من خودم از سمعک استفاده میکنم و شنوایی ضعیفی دارم ...به اینده امیدوارم که انشالا این معضل راه حلی پیدا شدنی نصیبش بشه

  • Mr. Nick
    Mr. Nick | ۳ تیر ۱۳۹۴

    آقا من یدونه از این سمعک ها میخوام
    اینجا میشه نظر ترول ها نخوند از روش رد شد ولی ترول واقعی چیکار کنیم
    .
    امیدوارم علم بیشتر پیشرفت کنه لنز چشمی مصنوعی که قابلیت شخصی سازی و ناپدید سازی بعضی ها داشته باشه :D
    .
    یه روزی افراد معلول دستی توانا تر از ما گوشی شنوا تر و چشمی بینا تر و....داشته باشن و ما یا به این سمت بریم یا حسرت بخوریم :)

مطالب پیشنهادی