ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک جدید فاش شده از اسنپدراگون ۶۲۰، خبر از قدرت بالای این چیپست می دهد

چیپست های سری اسنپدراگون ۶۰۰ از کوالکام، اگرچه برای میان رده ها طراحی می شوند اما در هر صورت آنطور که مشخص است، قدرتی چندان کمتر از سری ۸۰۰ ندارند. نکته جالب توجه اینکه شرکت یاد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

چیپست های سری اسنپدراگون ۶۰۰ از کوالکام، اگرچه برای میان رده ها طراحی می شوند اما در هر صورت آنطور که مشخص است، قدرتی چندان کمتر از سری ۸۰۰ ندارند. نکته جالب توجه اینکه شرکت یاد شده، به هر سه سری ۴۰۰، ۶۰۰ و ۸۰۰ توجه ویژه و تقریبا یکسانی نشان می دهد.

اکنون اما می خواهیم در خصوص یکی از برترین چیپست های سری ۶۰۰ با کد ۶۲۰ صحبت کنیم که البته می توان گفت زمان بسیار زیادیست که تولیدکنندگان موبایل های اندرویدی، برای محصولات میان رده خود انتظارش را می کشند اما هنوز هم کوالکام آن را به شکل رسمی معرفی ننموده. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Snapdragon-620-test-device-nbspresults
بنچمارک اسنپدراگون ۶۲۰ در دستگاهی نامعلوم

اخیر تصویری مربوط به بنچمارکی جدید از چیپست اسنپدراگون ۶۲۰ فاش شده است. در تست یاد شده، چیپست مذکور در یک موبایل با رم ۳ گیگابایت به فعالیت می پردازد اما متاسفانه مشخص نیست که آن موبایل، از چه رزولوشن تصویری در نمایشگر خود بهره برده است. همانگونه که می دانید، هرچقدر تعداد پیکسل های موجود در یک نمایشگر زیاد تر باشد، پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی موجود در چیپست مجتمع، وظیفه سنگین تری را بر عهده دارند و مشخصا نتایچ بنچمارک یک چیپست در یک موبایل با رزولوشن تصویر HD، کاملا متفاوت از یک موبایل با رزولوشن تصویر Full HD خواهد بود.

Snapdragon-810-Xiaomi-Mi-Note-Pro-results
بنچمارک اسنپدراگون ۸۱۰ در شیائومی Mi Note Pro

در هر صورت، اسنپدراگون ۶۲۰ موفق شده تا در تست تک هسته ای، امتیاز ۱۵۱۳ را به دست آورده و در تست پردازش چند هسته ای نیز با امتیاز کلی ۴۰۵۱ رو به رو گردد. لازم به ذکر است که اسنپدراگون ۸۱۰ در موبایل شیائومی Mi Note Pro توانسته در تست تک هسته ای به امتیاز ۱۲۲۷ و در تست چند هسته ای به امتیاز ۴۴۲۴ دست پیدا کند که در واقع می توان گفت در چنین حالتی، اسنپدراگون ۶۲۰ توانسته به ۸۱۰ نزدیک شده و در بخش تک هسته ای آن را نیز پشت سر بگذارد. هر چند باز هم باید اشاره کرد که تعداد پیکسل های موجود در نمایشگر موبایلی که اسنپدراگون ۶۲۰ در آن مورد امتحان قرار گرفته، مشخص نشده اند. از سوی دیگر شاید برایتان جالب باشد بدانید که چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ که در گلکسی اس ۶ به کار رفته نیز در تست تک هسته ای به امتیاز ۱۴۸۶ و در تست چند هسته ای به امتیاز کلی ۵۲۸۴ دست پیدا کرده که باز هم ۶۲۰ می تواند در تست تک هسته ای، رقابتی بسیار تنگاتنگ با ساخته ی سامسونگ داشته باشد.

Exynos-7420-Galaxy-S6-results
بنچمارک اگزینوس 7420 در گلکسی اس ۶

عملکرد تک هسته ای در اسنپدراگون ۶۲۰ بی نظیر بوده چرا که کوالکام، از چهار هسته پردازشی کورتکس A-72 با فرکانس ۱.۸ گیگا هرتز و همچنین چهار هسته پردازشی دیگر از نوع ضعیف تر کورتکس A-53 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز استفاده کرده. از سوی دیگر باید گفت که در این چیپست مجتمع، از فناوری رم LPDDR3 نیز بهره گرفته شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • سینا
    سینا | ۵ تیر ۱۳۹۴

    داغ می کنه .... با چهار تا cortex a72
    مدیاتک جرات نکرد بیشتر از ۲ تا تو چیپستش بزاره

  • mohammad aalizadeh
    mohammad aalizadeh | ۳ تیر ۱۳۹۴

    من معماریه کریت موخوامممممم
    من گوشی 4 هسته ای با فرکانس 3 گیگاهرتز موخوام.
    من کورتکس ای72 نموخوامممم :(

    • محمد ۶۶۶
      محمد ۶۶۶ | ۲۵ مهر ۱۳۹۴

      خوب نوخا
      خوب بوخا
      :-*:-*:-*:-*:-*

  • محمدرضام
    محمدرضام | ۳ تیر ۱۳۹۴

    سلام وقت به خير
    ي مطلبي انتشار داده بوديد ب اين ادرس
    http://digiato.com/article/2015/04/19/آیا-سامسونگ-می-تواند-بدل-به-بزرگترین-سا/

    در اين پاراگراف مطلب

    حالا صرفا چهار کمپانی بزرگ در تلاشند تا قانون مور را همچنان زنده نگه دارند؛ اینتل، سامسونگ، TSMC و Globalfoundries. اگر این چهار کمپانی تصمیم گیرند تلاش های خود را متوقف سازند، اسمارت فون های ما از حالت فعلی هوشمند تر نخواهند شد. از سوی دیگر عمر باتریشان نیز به جهت توقف تحقیقات، هیچگاه نمی تواند از یک یا دو روز تجاوز نماید.


    نقش كمپاني كوالكام در اين بازي چي ميشه؟
    لطف ميكنيد جواب منو بديد؟
    چون بد جور برام سوال شده!

    • یحیی خالدی
      یحیی خالدی | ۴ تیر ۱۳۹۴

      این بخش مطلب درباره سازنده های چیپست هاست
      که TSMC هم سازنده چیپستهای Qualcomm، NVIDIA، Advanced Micro Devices، MediaTek، Marvell، Broadcom و چندها شرکت بزرگ و کوچک دنیا (در کل بیش از 50 درصد پردازنده های غیر اینتلی از جمله AMD) هست پس نمیشه هم از TSMC نام برد هم از کوالکام
      در اصل کوالکام طراحی میکنه TSMC میسازه

  • amir hosein
    amir hosein | ۳ تیر ۱۳۹۴

    810 هم برای خودش شاخ بود ولی مشکل داغ کردن داشت نه ضعیف بودن

    • knight.bivatan
      knight.bivatan | ۳ تیر ۱۳۹۴

      مث این اوتو ذغالیا بودن خوب اوتو میکردن ولی بعضی وختا خیلی داغ میشدن :-D
      آخ آخ چه دورانی بود بین سالای 46تا52رو میگم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی