ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با گوگل استریت ویو به شکل مجازی از صخره «El Capitan» صعود کنید

گوگل اکنون در سرویس Street View خود، قابلیتی را افزوده که بر اساس آن کاربران می توانند به شکل آنلاین، از صخره «El Capitan» واقع در کالیفرنیا دیدن نموده و البته از آن صعود کنند. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ تیر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

گوگل اکنون در سرویس Street View خود، قابلیتی را افزوده که بر اساس آن کاربران می توانند به شکل آنلاین، از صخره «El Capitan» واقع در کالیفرنیا دیدن نموده و البته از آن صعود کنند. البته El Capitan احتمالا برای شما از این بابت آشنا به نظر می رسد که نام تازه ترین نسخه از پلتفرم رقیب یعنی OS X است.

El Capitan در اصل معروف ترین مکان برای صخره نوردی در ایالات متحده به شمار می رود و از ارتفاعی ۹۱۴ متری نیز برخوردار است. برای تصویر برداری از مکان مورد بحث اما گوگل از Lynn Hill (شخصی که برای اولین بار بدون هیچ تجهیزاتی از این صخره بالا رفت) و Tony Caldwell که یکی دیگر از ورزشکاران حرفه ای در این رشته ورزشی به شمار می رود کمک گرفته. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پس از اینکه مشخص شد چگونه می توان در این راه از دوربین های ویژه استفاده کرد، گروه یاد شده چندین مسیر را برای ثبت تصاویر استریت ویو انتخاب کردند. مسیر اول متشکل از تصاویر مهم ترین بخش های ال کاپیتان است.

از دید دیگر اما کاربر می تواند تمام مسیر را از نقطه آغازین تا بالای صخره به شکل عمودی مشاهده نماید. در نهایت نیز این تیم صفحه ای به نام Yosemite Treks را تهیه کرده که از طریق آن می توانید به سادگی و به شکل مجازی، به صخره نوردی بپردازید.

همانطور که گفتیم، به واسطه صفحه یاد شده قادر هستید صخره ۹۱۴ متری ال کاپیتان را مورد بررسی قرار داده و با آن بیشتر آشنا گردید. باید دید در آینده چه مکان های دیدنی دیگری به سرویس استریت ویو افزوده خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mr. Nick
    Mr. Nick | ۴ تیر ۱۳۹۴

    آخر فيلم يه لينك داده بود من تا حالا نديده بودم خيلي با حاله جاهاي ديدني ديگه معرفي كرده .
    .
    http://www.g.co/treks
    .
    كمپ اورست توصيه ميشه يه كلاس درس براي اهلش
    .
    اينم لينك مستقيم براي خسته ها
    https://goo.gl/d9Lgcd

  • hadi
    hadi | ۴ تیر ۱۳۹۴

    الان من چطور برم بالا؟! از چی؟ سایتش کو؟...

    • AP
      AP | ۴ تیر ۱۳۹۴

      بدین سان برو
      https://www.google.com/maps/views/explore?hl=es-419&gl=es&vm=1&ll=37.735382,-119.640849&bd=37.729875,-119.649668,37.740888,-119.63203&z=16&pv=2

      • نیما
        نیما | ۴ تیر ۱۳۹۴

        جونم ای پی
        با سیب سبز
        سبز باش که سبز می خواهمت

مطالب پیشنهادی