ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غیر فعال شدن به روزرسانی خودکار ویندوز در لپتاپ های سامسونگ، خشم مایکروسافت را برانگیخته است

ویندوز به عنوان یکی از فراگیر ترین سیستم عامل ها، خدمات خود را در اختیار تعداد زیادی از کاربران قرار می دهد. بر همین اساس مایکروسافت همواره موضوع امنیت این سیستم عامل را بسیار جدی ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۵ تیر ۱۳۹۴ | ۰۹:۵۴

ویندوز به عنوان یکی از فراگیر ترین سیستم عامل ها، خدمات خود را در اختیار تعداد زیادی از کاربران قرار می دهد. بر همین اساس مایکروسافت همواره موضوع امنیت این سیستم عامل را بسیار جدی گرفته و تمام تلاش خود را به کار بسته تا خطری کاربرانش را تهدید نکند.

اما بر خلاف تلاش مایکروسافت، قالبا اتفاقاتی رخ می دهد که باعث می شود کامپیوترهای ما به ویروس های مختلف، آلوده شوند.

این اتفاقات لزوما به واسطه عدم رعایت موارد امنیتی از سوی کاربر رخ نمی دهند، و در بعضی از مواقع سیاست تولید کنندگان لپتاپ باعث می شود تا آسیب پذیری های امنیتی به وجود آیند.

برای مثال اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش لنوو با نرم افزارهای پیش فرضی که بر روی لپتاپ هایش قرار داده بود، امنیت کاربران را به خطر انداخت و خبر ساز شد.

اکنون به نظر می رسد که در این ماجرا نوبت به سامسونگ و لپتاپ هایش رسیده است. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

یکی از مسئولین مایکروسافت به تازگی برنامه ای را در داخل لپتاپ های سامسونگ پیدا کرده که از به روزرسانی خودکار ویندوز جلوگیری به عمل می آورد و کاربر را مجبور می کند برای این موضوع، به صورت دستی نسبت به دانلود به روزرسانی های جدید اقدام نماید.

این برنامه، که Disable_Windowsupdate.exe نام دارد، خشم مایکروسافت را بر انگیخته است. سخنگوی مایکروسافت در این رابطه چنین گفته:

«به روزرسانی ویندوز یکی از بخش های کلیدی تعهد امنیتی ما نسبت به مشتریان است. ما به هیچ وجه غیرفعال کردن یا تغییر تنظیمات به روزرسانی ویندوز را توصیه نمی کنیم، چرا که اتفاقاتی اینچنینی می تواند خطرهای امنیتی را افزایش دهد. ما در حال مذاکره با سامسونگ هستیم و این موضوع را به آن ها اطلاع داده ایم.»

اما چرا سامسونگ باید دست به چنین اقدامی بزند و امنیت کامپیوتر کاربرانش را به خطر مواجه کند؟ گروه پشتیبانی سامسونگ در این مورد می گوید:

« هنگامی که به روزرسانی خودکار ویندوز فعال باشد، سیستم با هر بار به روز رسانی، درایور های پیش فرض تمام قطعات سخت افزاری لپتاپ را دانلود می کند و این درایورها ممکن است در کار دستگاه، اختلال ایجاد کنند. برای مثال اگر یک پورت USB 3.0 در لپتاپ وجود داشته باشد، پس از انجام به روزرسانی ویندوز ممکن است از کار بیفتد. برای جلوگیری از این موضوع، ما به روزرسانی خودکار ویندوز را غیر فعال می کنیم.»

در واقع آنطور که مشخص است، درایور های پیش فرض مایکروسافت با لپتاپ های سامسونگ ممکن است همخوانی نداشته باشند و بر همین سامسونگ به روزرسانی خودکار را غیر فعال کرده است.

شما می توانید در قسمت تنظیمات لپتاپ، گزینه به روزرسانی و نصب خودکار را فعال کنید، اما پس از هربار خاموش و روشن کردن لپتاپ، برنامه Disable_Windowsupdate.exe تنظیمات را به حالت قبل بر می گرداند و از آپدیت خودکار جلوگیری به عمل می آورد.

اما سامسونگ به صورت رسمی بیانیه زیر را در رابطه با این موضوع، در اختیار رسانه ها قرار داده است:

« بحث پیش آمده درباره جلوگیری از به روزرسانی های ویندوز ۸.۱ در لپتاپ های سامسونگ، صحت ندارد. به عنوان قسمتی از تعهد ما نسبت به رضایت مشتریان، ما این امکان را در اختیار کاربران قرار داده ایم تا نصب به روزرسانی های ویندوز را خودشان انتخاب کنند. برای ما امنیت محصولات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و تمام مشتریان سامسونگ که در این رابطه سؤالی دارند می توانند مستقیما با ما در تماس باشند.»

بر اساس این بیانیه می توان نتیجه گرفت که سامسونگ به کل بحث به خطر انداختن امنیت کاربران، که توسط مایکروسافت مطرح شده است را قبول ندارد و در عوض مساله پیش آمده را در قالب دادن حق انتخاب به کاربران عنوان می نماید.

شما در این رابطه چه نظری دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Morteza
    Morteza | ۵ تیر ۱۳۹۴

    "ویندوز به عنوان یکی از فراگیر ترین سیستم عامل ها" مگه سیستم عامل دیگه ای هم از نظر فراگیری بهش نزدیک هست ؟

  • مهدی
    مهدی | ۵ تیر ۱۳۹۴

    دادن حق انتخاب از سمت سامسونگ معقوول تر بنظر میرسد.

  • لومیا اون بئش ییرمی (لطفا تا اطلاع ثانوی وینفون نخرین)
    لومیا اون بئش ییرمی (لطفا تا اطلاع ثانوی وینفون نخرین) | ۵ تیر ۱۳۹۴

    من نمیدونم چرا ولی خیلی از این قابلیت خوشم میاد
    ان‌شاءالله تو وین10 هم باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی