ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آئودی در حال ساخت یک ماه نورد برای پروژه Lunar Xprize گوگل است

آئودی اخیرا اعلام کرده که برای ورود هر چه باشکوه تر ماه نورد Lunar Xprize گوگل به ماه، با یک تیم از دانشمندان آلمانی به نام Part-Time Scientists همکاری می کند. خودروساز یادشده اعلام کرده که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۵ تیر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

آئودی اخیرا اعلام کرده که برای ورود هر چه باشکوه تر ماه نورد Lunar Xprize گوگل به ماه، با یک تیم از دانشمندان آلمانی به نام Part-Time Scientists همکاری می کند.

خودروساز یادشده اعلام کرده که از تکنولوژی هدایت چهار چرخی آئودی کوآترو و همینطور تجربه مهندسین این شرکت در طراحی ساختارهای سبک وزن و سیستم رانندگی خودکار در این ماه نورد بهره گرفته. البته آئودی به جنبه تبلیغاتی این پروژه نیز بی توجه نبوده، به همین خاطر نام Audi Lunar Quattro را برای این ماه نورد برگزیده است.

گوگل در پروژه Lunar XPRIZE برای اولین تیمی که بتواند یک ماه نورد را بر سطح ماه نشانده و سپس با طی مسافت 500 متری، تصاویری با وضوح HD را به زمین مخابره کند جایزه ای 30 میلیون دلاری را در نظر گرفته است. هدف از این کار، به چالش کشیدن مهندسین و دانشمندانی از سراسر دنیا برای ایجاد روش هایی کم هزینه برای اکتشاف فضاست.

گفتنی است که گروه Part-Time Scientists برای طراحی و ساخت این ماه نورد، تاکنون موفق به کسب دو جایزه نقدی قابل توجه از گوگل شده، اما مسلم است که علت همکاری گوگل با آئودی، کمک گرفتن از خودروساز آلمانی برای نشاندن این ماه نورد بر سطح ماه بوده است. در حال حاضر مهندسین آئودی در استودیوی طراحی این شرکت در مونیخ، جهت حصول اطمینان از شرایط ساختاری مناسب و وزن ایده آل این ماه نورد مشغول اصلاح ساختار آن هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۶ تیر ۱۳۹۴

    پروژه ی فوق العاده ای هست و مطمئنم تاثیر چشم گیری روی اکتشافات فضایی حداقل در زمینه پروژه های ارزان قیمت و همگانی ، خواهد داشت.گوگل همیشه فراتر از انتظارات بود حتی برای طرفدارانش..

  • GEEEK
    GEEEK | ۶ تیر ۱۳۹۴

    بچه ها همچین لفظ قلم نظر میدن انگار تو مجمع جهانی اعزام انسان به فضا سخنران مدعو هستن. دمتون گرم. شادمون کردین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی