ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا در فضا از هولولنزهای مایکروسافت استفاده خواهد کرد

مایکروسافت زمانی که هدست واقعیت مجازی خود را رونمایی می کرد، آن را یک محصول با کاربردهای متنوع در مشاغل مختلف معرفی کرد. این شرکت حالا در همکاری با ناسا پروژه Sidekick را راه انداخته است، ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت زمانی که هدست واقعیت مجازی خود را رونمایی می کرد، آن را یک محصول با کاربردهای متنوع در مشاغل مختلف معرفی کرد. این شرکت حالا در همکاری با ناسا پروژه Sidekick را راه انداخته است، پروژه ای که بنا دارد هولولنز را برای کمک به فضانوردان، به ایستگاه بین المللی فضایی بفرستد.

این پروژه از ۲ جنبه مختلف به کمک فضانوردان خواهد شتافت، مورد اول حالت «متخصص راه دور» یا Remote Expert نام داشته و از طریق آن هرشخصی روی زمین، می تواند دقیقا همان چیزهایی را که فضانورد می بیند را با استفاده از اسکایپ مشاهده نماید. با چنین قابلیتی متخصصین مستقر روی زمین قادر خواهند بود به صورت همزمان از طریق ارتباط صوتی به ارائه راهنمایی به فضانورد پرداخته و یا حتی پیغام خود را به صورت متنی جلو دید وی قرار دهند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

حالت دوم که «روند» یا Procedure نام دارد نیز قادر است با قرار دادن تصاویر هولوگرافیک روی اشیای حقیقی، برای فضانوردان به عنوان مرجعی برای انجام تعمیرات یا عملکردهای مورد نیاز در فضا عمل کند. این مورد ضمن کاهش زمان مورد نیاز برای آموزش هر فرد، نیاز به برقراری ارتباطات در هنگام انجام عملکردها را نیز کاهش خواهد داد، که این خود با توجه به تاخیر موجود در ارتباط های فضایی، موجب افزایش سرعت انجام روند انجام کارهای فضانوردان می گردد.

ناسا پیش از این گجت مایکروسافت را با استفاده از جت Wonder C9 خود که برای شبیه سازی حالت بی وزنی بکار می رود آزمایش کرده تا مطمئن شود دستگاه در چنین شرایطی نیز کارایی خود را از دست نخواهد داد. اولین هولولنز ها نیز قرار است فردا ۲۸ ژوئن مصادف با ۷ تیر توسط گروه SpaceX به دست ساکنین پایگاه فضایی برسند و بر اساس اعلام ناسا، این فضانوردان از اواخر سال ۲۰۱۵ استفاده از ابزار تازه را آغاز خواهند نمود.

در پایان می توانید ویدیوی استفاده از هولولنز در شرایط بی وزنی مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۶ تیر ۱۳۹۴

    اینه هولولنز

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی