ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با تکنولوژی جدید خود در زمینه باتری موبایل های هوشمند، عمر آنها را افزایش می دهد

به نظر می آید که دوران تحول باتری ها بالاخره در حال آغاز شدن باشد و سرانجام درحال رسیدن به زمانی باشیم که تلفن های هوشمند قدرتمندمان با هر بار شار تا چندین روز کارایی داشته باشند. چنین ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ تیر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

به نظر می آید که دوران تحول باتری ها بالاخره در حال آغاز شدن باشد و سرانجام درحال رسیدن به زمانی باشیم که تلفن های هوشمند قدرتمندمان با هر بار شار تا چندین روز کارایی داشته باشند.

چنین روزی چندان هم دور نیست، چرا که سامسونگ اعلام کرده بخش تحقیق و توسعه این شرکت در بررسی جنس های مختلف برای ساخت کاتد باتری ها، موفق شده به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کند؛ مسئله ای که در سال های اخیر موضوع اکثر تحقیقاتی بوده که برای افزایش عمر باتری ها (در عین حفظ اندازه آنها) انجام شده است.

پیش از این، تحقیقات نشان داده بود استفاده از سیلیکون در ساخت کاتد می تواند عملکرد باتری ها را بهبود دهد و حالا سامسونگ در عمل مشابهی با افزودن ماده ای به نام گرافین موفق شده ضمن حفظ اندازه، شارژ دهی باتری ها را بین ۱.۵ تا ۱.۸ برابر افزایش دهد.

در این صورت شرکت مذکور قادر خواهد بود با قرار دادن یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی درون گلکسی اس ۶، بین ۲ تا ۳ روز شارژ دهی را برای یک استفاده عادی تامین کند. در این ترکیب جدید تعداد حداکثر سیکل های خالی و پر شدن ممکن نیز کاهش نداشته که این مساله در تحقیقات پیشین از عمده ترین مشکلات به شمار می رفت.

سامسونگ پیش از این هم اعلام کرده بود تصمیم دارد ضخامت باتری هایش را کاهش دهد و حالا این موفقیت های جدید نشان می دهد سازنده کره ای در راه رسیدن به هدف خود قرار دارد، امری که کاربران را امیدوار می کند بتوانند نتیجه تحقیقات را در نسل بعدی تلفن همراه پرچمدار این شرکت مشاهده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    تکنولوژی باتریهای سامسونگ رو دیدیم که روی نوت ۷ پیاده کرد :))))))))))

  • genius
    genius | ۶ تیر ۱۳۹۴

    بشدت امیدوار و البته با شناختی که از کمپانی معظم سامسونگ دارم خوشبین بحصول نتیجه در این زمینه هستم.بواقع امروز بزرگترین ضعف کلیه اکوسیستمهای گوشیهای اسمارت علی رغم افزایش کمی و کیفی سایر موارد همین کم طاقت بودن باتری آنهاست که لذت کاربریشان را تحت الشعاع قرار داده.

  • zzz
    zzz | ۶ تیر ۱۳۹۴

    agha chera hamash az iphone va samsong miharfid mage donyaye it haminas!!!
    yekam tanavoe bedid khsteshodam dige baseeeeee

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی