ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنج اخلاق افرادی که همواره مشمول دریافت ارتقا شغلی می شوند

بیشتر ما همکاری داشته ایم که برای کمپانی که در آن مشغول هستیم یا تیم کاری، همانند یک مهره ی کلیدی ظاهر گشته است. شخصی که همواره جواب درست را دانسته و گاهی حتی پیش ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

بیشتر ما همکاری داشته ایم که برای کمپانی که در آن مشغول هستیم یا تیم کاری، همانند یک مهره ی کلیدی ظاهر گشته است. شخصی که همواره جواب درست را دانسته و گاهی حتی پیش از اینکه مدیران کمپانی متوجه برخی نیازها گردند، اوست که تمام مشکلات در راه آینده را یادآور می گردد؛ «حس ششمی» که برای شخص مورد بحث، استقلال درونی، مسئولیت های بیشتر، تمجید و البته پیشرفت را به ارمغان می آورد.

کاترین هلفین می گوید:‌ «زمانی که یک کارمند بتواند به چنین مشخصاتی دست یابد، باید گفت توانسته درکی برابر با مدیران ارشد داشته باشد؛ جدا از اینکه چه نوع مسئولیتی را بر عهده داشته و در چه مقامی مشغول به خدمت است. چنین اشخاصی می توانند مشکلات را حل کرده و پایان بخش ناسازگاری های سازمانی شوند.»

خبر خوب اینکه بدل شدن به یک کارمند نمونه، از پروسه ای رازآلود بهره نمی گیرد؛ همه آنچه نیاز است، ترکیبی از مهارت ها و بهره گیری از نوعی طرز فکر است که بتوان توسط آن، بر پنج اخلاقی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد تمرکز کرد. با دیجیاتو همراه باشید.

۱- محیط کاری مناسب را بر حسب استعداد های خود انتخاب می کنند

3047794-inline-3047794-slide-s-1-5-habits-of-the-best-employees-copy-w600

سخت می توان تبدیل به یک کارمند نمونه شد اگر نیاز های شرکتی که در آن کار می کنید، با توانایی، استعداد و ارزش های شما تمایز بسیاری داشته باشد. در یک نظرسنجی که در سال جاری میلادی انجام شده، مشخص گردیده که یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باعث می شود کارمندان همواره بتوانند بازدهی مطلوبی داشته باشند، شناخت آنها توسط مدیران ارشد بوده.

سی و هفت درصد از پاسخ دهندگان اذعان داشته اند که شناخته شدن ِآنها توسط مدیر یا افراد ارشد کمپانی، باعث گشته تا بتوانند کار خود را به شکلی عالی به سر انجام برسانند. در نتیجه، اینکه تصمیم بگیرید جایی کار کنید که ارزش کارتان درک شود، اهمیت بسیار بالایی دارد.

۲- به آنچه برای مدیرشان ارزشمند است توجه می کنند

3047794-inline-3047794-slide-s-2-5-habits-of-the-best-employees-copy-w600

Gayle Lantz، موسس WorkMatters می گوید: «کارمندان نمونه همواره تلاش می کنند تا اهداف مدیر خود علاوه بر اهداف مدیران ارشد و اهداف کلی کمپانی را درک نمایند.»

چنین اشخاصی تلاش می ورزند تا وقت گذاشته و در جلسات و پروژه هایی که به عنوان بخشی از کارشان محسوب نمی گردد نیز شرکت کنند. همین اقدام به آنها کمک می کند تا به درک بالایی از نحوه تفکر مدیران ارشد و نیازهای آنها دست پیدا کنند.

خانم Lantz ادامه می دهد: «این افراد، کارهایی فراتر از یک کارمند عادی انجام داده و البته برای انجام آن نیز علاقه به خرج می دهند. اشخاصی که در موردشان سخن می گوییم با انگیزه، به سراغ یادگیری مطالب جدید رفته و این انگیزه را نیز در رفتار خود به نمایش می گذارند.»

۳- در حالی که وظایف روزانه خود را انجام می دهند، همواره افکار بلند پروازانه ای نیز دارند

3047794-inline-3047794-slide-s-3-5-habits-of-the-best-employees-copy-w600

کارمندان موفق با این حال که همواره پروژه ای در دست انجام دارند، قادر هستند تمرکز خود را بر روی اهداف بلند مدت خود نیز معطوف نمایند. چنین اشخاصی، زمانی که برای انجام کاری نیز با مشکل مواجه می شوند، به جای جستجوی شخصی برای یافتن راه حل، تلاش می کنند پاسخ را از دیگران دریافت کرده تا اهمیت کاری که در حال انجامش هستند را به تصویر بکشند.

زمانی که بتوانید «توجه» خود را به شکل تساوی میان کارهای روزمره و اهداف بلند مدت تقسیم نمایید، تبدیل به فردی خواهید شد که کوچک ترین کارها را نیز با تعقل پیش خواهد برد و استراتژی موجود در پس زمینه هر کاری را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد؛ به مرحله ای می رسید که پیش از اینکه دیگران اهمیت موضوعی را درک نمایند، شما آنچه نیاز است را انجام داده اید. قادر خواهید شد تا به راحتی کارها خود را اولویت بندی نموده و انرژی تان را صرف مسائلی کنید که برای کمپانی، مشمول بالاترین ارزش ها می شوند.

۴- ذهنشان همواره برای افکار و ایده های بزرگ، آماده است

s-4-5-habits-of-the-best-employees-w600

گاهی نیاز است در میان برنامه های روزانه، وقت خالی برای خود داشته باشید تا بتوانید از آن زمان استفاده کرده و به تفکر در مورد اموری بپردازید که نیازمند تمرکز بیش از حد شما هستند. همین شیوه، کمک می کند تا کارایی بسیار بیشتری به دست آورید.

کارمندان نمونه در برنامه ریزی های خود، بسیار هشیار بوده و می کشوند تا همواره بهترین نتیجه را از تلاش های خود به دست آورند.

خانم Lantz در این خصوص می گوید: «گاهی اوقات انجام درست ساده ترین کار ها (مانند به موقع رسیدن، عجله نکردن برای شروع ملاقات بعدی و...) باعث می شوند بتوانید زمان را به شکل صحیح مدیریت کرده و کارهایتان را نیز درست انجام دهید. در زمانی که توانسته اید آن را صرفه جویی کنید، شاید بهتر باشد به این موضوع فکر نمایید که چگونه می توانید در ملاقات بعدی مذاکره کرده تا در نهایت نتیجه بهتری را دریافت کنید.»

۵- همکاران خود را دوست دارند

s-5-5-habits-of-the-best-employees-w600

افرادی که از کارایی بالایی برخوردار هستند، همواره هماهنگی بالایی با اطرافیان خود داشته و زمانی که همکاران به چیزی نیاز داشته باشند نیز، قادر به درک این مسئله هستند. یکدلی صادقانه ای داشته و تلاش می کنند با اطرافیان خود رابطه ای یک رنگ داشته و آنها را درک نمایند.

Lantz می گوید: «کارمندان نمونه همواره تلاش دارند تا رابطه ای صمیمی با اطرافیان داشته و این موضوع را یکی از اولویت های اول خود قرار می دهند. روابط برای آنها امری بسیار حیاتی محسوب گشته و صرفا تلاش ندارند تا کار خود را به شکلی خشک انجام دهند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • amin
    amin | ۶ تیر ۱۳۹۴

    این چیزا تو ایران به هیچ وجه صادق نیست. تو پله ای برای اینکه رییست بارش و ببنده و بره یه کار بهتر بزنه و همینطور ادامه سیکل...

  • Ali-Ahm
    Ali-Ahm | ۶ تیر ۱۳۹۴

    مواد لازم:
    دستمال

  • Metal
    Metal | ۶ تیر ۱۳۹۴

    اي جونم ! نيناس !! باقلوا !! شما روي تخنم چشم ما جا داري رئيس جان !!!
    :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی