ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ساخت ربات های کوچکی که با سلاح الکترومغناطیسی خود به بیماری حمله می کنند

خبر ساخت ربات هایی که می توانند به داخل بدن انسان ورود یافته و به انجام معاینات پزشکی بپردازند، پیشتر هم شنیده شده بود، این ربات های مینیاتوری که در اصل اشیاء مغناطیسی به دقت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ تیر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

خبر ساخت ربات هایی که می توانند به داخل بدن انسان ورود یافته و به انجام معاینات پزشکی بپردازند، پیشتر هم شنیده شده بود، این ربات های مینیاتوری که در اصل اشیاء مغناطیسی به دقت تراش خورده ای هستند با استفاده از نیروهای مغناطیسی خارجی نظیر همانی که در دستگاه های MRI یافت می شود، در داخل بدن انسان حرکت می کنند.

ماه گذشته، پژوهشگران بیمارستان کودکان بوستون و دانشگاه هوستون سیستمی از «ریز ربات ها»ی مغناطیسی را به نمایش گذاشتند که نتنها می توانند در داخل خون و مایع نخاعی بدن شنا کنند بلکه قادرند پس از آنکه وارد آن شدند، نوعی سلاح الکترمغناطیسی را با همراهی هم شکل دهند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

روند فعالیت این ربات ها بدین نحو است که پزشک آنها را در داخل بدن بیمار هدایت کرده و به سمت نقاط مساله دار (نواحی مسدود شده از رگ ها، جراحات و غیره) گسیل می دهد و از طریق آنها دارو یا مواد مسکن را به آن بخش ها تزریق می کند.

براساس گزارش نشریه IEEE Spectrum این ربات ها هنوز هم در اندازه ای که بتوانند در داخل رگ های خونی حرکت کننده ساخته نشده اند، اما ویدئویی که در ادامه خواهید دید فعالیت آنها را در مسیر های آبی به تصویر می کشد.

ربات های طراحی شده توسط این پژوهشگران بدنه ای مربعی شکل دارند و لوله هایی حاوی آهنربا در راس شان قرار گرفته است و تنها با یک تحریک کوچک به قسمت انتهایی ربات دیگر می چسبند و نیروی مغناطیسی را با استفاده از آهنربای خود به تیوب مغناطیسی ربات بعدی انتقال می دهند.

این زنجیره به همین شیوه ادامه می یابد تا آنکه انرژی به ربات تحویل دهنده مغناطیس انتقال یافته و آن را به شکل نوعی گلوله یا پرتابه به بیرون می فرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kok
    kok | ۷ تیر ۱۳۹۴

    من و یاده کاپیتان اتم۰ری پالمر تو سریال arrow انداخت'برای درمان مشکلی که براش به وجود اومده بود از روبات های ریز استفاده کرد.

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۷ تیر ۱۳۹۴

    یه اینجور رباتی با هوش مصنوعی پیشرفته و دست یه آدم خطرناک؟ فکرشو بکن :)
    کم کم داره ترسناک میشه امیدوارم افسار امورد از دستشون در نره که به ضرر بشریت تموم میشه

مطالب پیشنهادی