ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [30 خرداد-7 تیر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

برترین عناوین نمایش داده شده در E3 2015 و مرور اخبار نمایشگاه

E3-2015

E3 امسال پر بود از سورپرایز های بزرگ برای طرفداران پلتفرم های مختلف. نه تنها امسال دو ناشر بزرگ بازی های ویدیویی به جمع کمپانی های دارای کنفرانس خبری اضافه شدند بلکه طرفداران کامپیوترهای خانگی هم توانستند اخبار و محتویات خاص خود را داشته باشند؛ محتویاتی که تا چند سال آینده می تواند آینده ی صنعت بازی را دگرگون کند.

از یک سو نمایشگاه امسال برای طرفداران کنسول های بازی هم اخبار فوق العاده ای داشت و از سوی دیگر بسیاری از آی پی ها و فرنچایزهای محبوب بازگشتند. از بازی فال اوت گرفته تا کینگدام هارتس و آخرین نگهبان. کنفرانس ها و وقایع امسال E3 به قدری فوق العاده بودند که هیچکس نتوانست بگوید که در نهایت چه کسی برنده ی نمایشگاه است و مقالات زیادی در این مورد نوشته شد.

اما مسلم است که تنها برندگان واقعی E3 امسال، گیمرها بودند. گیمرهایی که می توانند امسال و سال دیگر به جمعی از بهترین بازی های عرضه شده در دهه ی اخیر دسترسی داشته باشند و در کنار آن منتظر سورپرایزهای بسیار بیشتری هم در نمایشگاه های گیمزکام و یا توکیو گیم شو بمانند.

به هر حال امسال بازی های زیادی معرفی شدند که هر کدام به تنهایی حرف های بسیاری برای گفتن دارند. در این مقاله دو قسمتی سعی بر آن داریم که به برترین عناوین نمایش داده شده در E3 2015 بپردازیم.

برای مطالعه قسمت اول کلیک کنید

برای مطالعه قسمت دوم کلیک کنید

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [ویژه E3 2015] + به انضمام تریلر بازی ها

Red Dead Redemption در صدر لیست مایکروسافت برای عرضه روی اکس باکس وان

3404.RSG_RDR_Screenshot_337.jpg-610x0

اجرای بازی های اکس باکس 360 روی اکس باکس وان، برگ برنده مایکروسافت در نمایشگاه E3 بود و در حالی که هیچکس فکرش را نمی کرد، مایکروسافت به یک باره همه را با اعلام این خبر غافل گیر کرد.

ردموندی ها برای اطلاع یافتن از میزان علاقه طرفداران و اولویت بندی کاری، از دارندگان اکس باکس وان نظرشان را پرسیدند. در حال حاضر، بازی Red Dead Redemption با نزدیک به 60 هزار نظر ثبت شده، محبوب ترین بازی نزد دارندگان اکس باکس وان است و مشتاقانه انتظار عرضه آن را برای کنسول خود می کشند. Call of Duty: Black Ops II با 57 هزار رای و Skyrim با 56 هزار رای در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

با 70 میلیون بازیکن، Fallout Shelter رتبه اول اپ استور را کسب کرد

1171

هنوز دو هفته نشده که Fallout Shelter به اپ استور آمده و در همین مدت زمان اندک توانسته در جایگاه پرمخاطب ترین بازی جای خوش کند. هفته پیش که تنها چند روز از عرضه بازی گذشته بود، فال آوت شلتر توانست Candy Crush را پشت سر بگذارد و حالا به رتبه اول رسیده.

از زمان عرضه تاکنون، Fallout Shelter توانسته در 37 کشور مختلف نظر مردم را به سوی خود جلب کند و در 48 کشور نیز در لیست بیشترین دانلودها باشد. جالب اینجاست که Shelter توانسته در 25 کشور دنیا، پرمخاطب ترین اپلیکیشن تمام دوران باشد.

در حال حاضر که این خبر منتشر شده، Fallout Shelter بیش از 70 میلیون مخاطب روزانه در سراسر جهان دارد. البته فراموش نکنید که این بازی تنها برای سیستم عامل iOS عرضه شده و تا یکی دو ماه آینده خبری از نسخه اندرویدی نیست.

تاد هاوارد، کارگردان استودیو بتسدا گیمز می گوید: "ما تمام مدت با تلفن های مان بازی می کنیم و همیشه می خواستیم که یکی بسازیم. لذت بردن جمعیتی کثیر از اولین بازی ما خیره کننده است. این نشان می دهد که مردم عاشق Fallout هستند، همانطور که ما عاشقش هستیم."

سونی: برنامه ای برای عرضه پلی استیشن 4 یک ترابایتی در آمریکا نداریم

PS41TBEU-610

پس از اینکه مایکروسافت عرضه نسخه های یک ترابایتی کنسول خود را تایید نمود، سونی نیز وارد عمل شد و پلی استیشن 4 های یک ترابایتی اش را معرفی کرد.

این بسته قرار است از تاریخ 15 جولای و با قیمتی نامشخص (احتمالا 400 دلار) به بازار اروپا عرضه شود. در آخرین صحبت سخنگویان سونی با رسانه ها اعلام شده که مدل یک ترابایتی فعلا در آمریکا عرضه نمی شود.

طبیعتا روزی فرا خواهد رسید که کنسول های یک ترابایتی در سراسر جهان جایگزین 500 گیگابایتی ها خواهند شد اما سونی برای گرفتن این تصمیم عجله ای ندارد و می خواهد قدم به قدم جلو رود.

پلی استیشن ویتا در ژاپن 4 میلیون واحد فروخته است

2694220-6042051001-25917-600x337

پلی استیشن ویتا اگر چه از ابتدای راه خود تا به اکنون کنسول موفقی نبوده و توسط مردم مورد استقبال چندانی قرار نگرفته اما حداقل به نظر می رسد ژاپنی ها آن را دوست دارند. اخیرا فروش این کنسول در کشور ژاپن از مرز 4 میلیون گذشته، در حالی که فروش کلی آن در حدود 11 الی 12 میلیون است.

براساس چارت های منتشر شده توسط Media Create، در هفته منتهی به 21 ژوئن، کنسول دستی سونی 11 هزار و 784 واحد فروش داشته که این میزان، فروش کلی را از مرز 4 میلیون فراتر می برد. البته این آمار، مجموع فروش ویتا و پلی استیشن ویتا تی وی است.

به صورت جداگانه، از 14 نوامبر 2013، ویتا تی وی 166 هزار و 165 واحد و ویتا اندکی بیشتر از 3.8 میلیون واحد از 17 دسامبر 2011 فروش داشته. جالب اینجاست که پلی استیشن 4، با موفقیت خاصی که در دنیا به دست آورده، هنوز به کنسول مورد علاقه ژاپنی ها تبدیل نشده است.

اگرچه نمی توان آن را با آمار 18.8 میلیونی 3DS مقایسه کرد اما 4 میلیون برای ویتا آن هم در یک کشور واقعا مناسب است. ویتا شاید در باقی نقاط جهان حتی 8 میلیون واحد هم فروش نداشته باشد.

باندل Forza Motorsport 6 با اکس باکس وان یک ترابایتی معرفی شد

Forza6Bundle-610

مایکروسافت می خواهد پاییز امسال را از آن خود کند و در حالی که سونی چندان آماده نیست، اکس باکس وان آماده قبضه کردن بازار است. جدیدترین حرکت مایکروسافت برای جلب نظر مشتریان، ارائه باندلی برای بازی Forza Motorsport 6 است. این عنوان که یقینا یکی از مهره های اصلی مایکروسافت در پایان سال است، در کنار مدل مخصوصی از اکس باکس وان با هارد یک ترابایتی عرضه خواهد شد.

این باندل از تاریخ 15 سپتامبر و با قیمت 400 دلار در دسترس خریداران خواهد بود و علاوه بر طراحی خاص کنسول، شامل نسخه فیزیکی بازی نیز هست.

مدیر سابق بخش اکس باکس: متاسفم که سه سال پیش از آیفون، XPhone را نساختیم

robbie-bach-microsoft.0

رابی باخ، مدیر سابق بخش اکس باکس می گوید مایکروسافت اشتباه کرده که یک موبایل مخصوص گیمینگ به نام Xphone را سه سال پیش از آیفون عرضه نکرده است.

آقای باخ از زمان معرفی اولین کنسول مایکروسافت تا پس از رونمایی از نمونه ۳۶۰، مدیریت بخش اکس باکس را در دست داشت و همین نکته، گفتگو با وی در خصوص افسوس هایش برای ارائه نکردن موبایلی تحت عنوان اکس فون را جذابیت می بخشد.

رابی باخ که به تازگی مصاحبه ای با Polygon داشته، اذعان نموده وی و تیمش همواره نگاهی به کنسول های دستی داشته اند و می خواسته اند آن را تحت پلتفرم موجود در اکس باکس روانه بازار نمایند.

این کنسول دستی، ابتدا نامی تحت عنوان «Xboy» داشته و همواره هم سخن از توسعه یافتنش در میان بوده اما توسط خود باخ و مدیریت ارشد مایکروسافت، نادیده گرفته شده. استدلال مخالفت کنندگان برای این موضوع نیز چنین بوده که مایکروسافت باید تمام تمرکز خود را بر ارائه صحیح خود اکس باکس قرار دهد.

رابی باخ

رابی باخ

ما صرفا به این مسئله با دید مدیریتی نگاه کرده و می گفتیم «اگر این کار را انجام دهیم، به خود اکس باکس ضربه خواهیم زد؛ اکس باکس یکی از استراتژیک ترین محصولات ماست و نمی توانیم هیچ ریسکی را در موردش بپذیریم.» از همین جا درس گرفتم که گاهی کم صحبت کردن، بیشتر سخن گفتن است. تیم را مجبور کردیم تمام تمرکز خود را بر روی ارائه بهتر اکس باکس قرار دهد. 

می توان گفت تیم اکس باکس فرصت های بی شماری را از دست داده و حتی اگر پس از عرضه ی آیفون نیز به سراغ توسعه یک موبایل مخصوص گیمینگ می رفت، شاید اکنون شاهد اتفاقات کاملا متفاوتی در بازار اسمارت فون ها بودیم.

رابی باخ

رابی باخ

بخش جالب ماجرا اینجاست که ما به شکل کلی فراموش کرده بودیم که حتی می توانیم یک موبایل را توسعه دهیم. در آن زمان باید Xphone را توسعه می دادیم نه بر سر ساخت یک کنسول دستی به نام Xboy وارد مشاجره می شدیم. هرچند، شاید چنین تفکری در آن زمان چندان هم منطقی به نظر نمی رسید؛ در خصوص سه سال پیش از عرضه آیفون صحبت می کنیم. شاید به اندازه کافی تیزبین نبودیم؛ اگر در آن زمان به تکنولوژی های مختلف می نگریستیم، اگر فکرمان را به شکل ویژه ای متمرکز می کردیم، شاید می توانستیم بگوییم که آنچه نیاز داریم، یک Xphone است.  

اینکه «اگر در گذشته چه کاری را انجام می دادیم، اکنون چه برداشتی داشتیم» همواره یکی از مباحث جذاب در دنیای تکنولوژی بوده اما شاید جالب باشد بدانید که در سال های پس از ارائه آیفون نیز ایده ی ساخت موبایل مبتنی بر اکس باکس، در ردموند بارها و بارها مطرح گشته اما هنوز هم گویی هیچ بارقه ای از امید در این کورسو نمی درخشد.

این در حالیست که پیشتر خبر ساخت یک تبلت سرفس مخصوص گیمینگ با نام «Xbox Surface» نیز شایع شده بود که پنداری این پروژه نیز از سوی مدیران شرکت ساکن ردموند لغو شده است.

حال این اخبار را در کنار تکنولوژی های جدید مایکروسافت که متشکل از سرویس استریم آنلاین این شرکت به همراه تجربه بازی های اکس باکس در هر محصولی می شود، قرار دهید. شرکت یاد شده با ارائه محصولاتی همراه برای گیمینگ، می توانست جدا از رقم زدن روزگاری متفاوت برای موبایل های خود، تجربیاتی بسیار با ارزش را هم در این امر به دست آورد.

اسپلاتون تا به حال بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته

SplatoonSplashOMatic-610

یک ماه و نیم پیش، نینتندو بازی انحصاری جدید خود با نام Spaltoon را منتشر کرد و از سوی رسانه ها مورد استقبال قرار گرفت. طی این هفته اعلام شد که بازی اسپلاتون موفق به فروش یک میلیون نسخه ای در سراسر جهان شده است.

در ایالات متحده آمریکا، 476 هزار کپی از آن فروخته شده در حالی که این رقم برای کشور ژاپن به تنهایی، 368 هزار عدد است. در کل اروپا این رقم اندکی بیشتر از 230 هزار عدد برآورد شده. با در نظر گرفتن فروش کلی کنسول Wii U، رقم یک میلیونی برای یک بازی آن هم در ماه اول واقعا خارق العاده به نظر می رسد.

نینتندو کماکان به عرضه بسته های الحاقی رایگان و پولی برای بازی ادامه می دهد و هر از چندگاهی با ارائه آپدیتی، یک اسلحه به بازی اضافه می کند.

Batman: Arkham Knight و حواشی پیرامون آن طی یک هفته گذشته

arkhamocupdate_610

هفته گذشته موعد انتشار بازی Batman: Arkham Knight برای پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی بود. در حالی که برخی منتقدین براساس نسخه پلی استیشن 4 این بازی را بهترین بتمن ساخته شده نامیدند، نسخه پی سی، به معنای واقعی کلمه فاجعه ای بیش نبود.

یکی از بررسی های استیم: این پورت اصلا تست هم شده؟
یکی از بررسی های استیم: این پورت اصلا تست هم شده؟

درست چند ساعت پیش از عرضه بازی روی پی سی بود که کمپانی برادران وارنر، حداقل کارت گرافیک قابل قبول شرکت AMD را برای اجرای این بازی، Radeon HD 7950 اعلام کرد.

پس از انتشار بازی مشخص شد که قفل DRM مخصوصی روی آن قرار گرفته و یکی از دلایل غیرقابل اجرا بودن و یا سنگین بودن بازی است. کاربری در استیم می گوید: "من دو کارت گرافک 780Ti را SLI کرده ام ولی باز هم نمی توانم بیشتر از 15 فریم دریافت کنم."

تبریک به راکستدی و برادران وارنر. شما بالاخره قانع ام کردید که دیگر هیچ عنوانی را پیش خرید نکنم.
این بازی کاملا غیر قابل انجام است، مشخص شد که حتی به استودیوهایی با سابقه خوب هم نمی توان اعتماد کرد. تبریک به راکستدی و برادران وارنر. شما بالاخره قانع ام کردید که دیگر هیچ عنوانی را پیش خرید نکنم.

تا به این لحظه، بیش از 8500 بررسی در صفحه استیم بازی ثبت شده که از این میزان نزدیک به 6 هزار بررسی منفی است و سبب شده که نرخ رضایت مشتریان به 32 درصد برسد. این در حالی است که میزان رضایت کاربران از دو ساخته پیشین استودیو راکستدی یعنی Batman: Arkham Asylum و Batman: Arkham City به ترتیب 97 و 96 درصد است.

شکایت ها خیلی زود تمام اینترنت را پر کرد. در وبسایت ها و فروم های مختلف مردم در ارتباط با نسخه پی سی صحبت می کردند و سازندگان نیز نظاره گر بودند. راک استدی در همان ساعات ابتدایی از مسئله ابراز آگاهی نمود اما پورت نسخه پی سی به عهده استودیو High Voltage Software بوده که یکی-دو ماه پیش نیز به خاطر پورت بسیار ضعیف Mortal Kombat X روی پی سی مورد انتقاد قرار گرفتند.

حتی سازندگان عناوین AAA هم بازی های Early Access می سازند.
حتی سازندگان عناوین AAA هم بازی های Early Access می سازند.

دست آخر، روز پنج شنبه، ناشر این بازی، شرکت برادران وارنر اعلام نمود که فروش نسخه پی سی تا زمان برطرف شدن مشکلات متوقف می شود و آن ها سریعا به فکر راه حلی برای رفع ایرادات بازی هستند.

وارنر میگوید: "ما از تمام کسانی که مشکلات پرفورمنس روی نسخه پی سی دارند معذرت خواهی می کنیم. طرفداران Batman: Arkham به پشتیبانی شان از این سری ادامه داده اند تا اینکه به این جایگاه موفقیت رسیده ایم و ما می خواهیم همزمانی که روی ورژن آپدیت شده Batman: Arkham Knight برای پی سی کار می کنیم، بابت بردباری تان از شما تشکر کنیم."

در حال حاضر، هم فروشگاه وارنر برادرز و هم فروشگاه استیم، فروش بازی را به حالت تعلیق در آورده اند. این شاید اولین باری باشد که فروش یک بازی در استیم موقتا به حالت تعلیق در می آید. حتی Assassin's Creed Unity با عمده مشکلاتی که داشت، با این پورت قابل مقایسه نیست.

استودیو High Voltage Software، یک تیم 12 نفره است که در توسعه دو محصول اخیر منتشر شده توسط برادران وارنر مشارکت داشته اند و هر دو را هم خراب کرده اند. Mortal Kombat X نیز تا یک ماه پس از عرضه برای بسیاری از کاربران به سختی قابل بازی بود.

2015-06-25_00003

در حال حاضر تنظیمات نسخه پی سی به چند گزینه محدود است و حتی کاربرانی که کارت های گرافیکی با پهنای باند زیر 3 گیگابایت داشته باشند، نمی توانند از نهایت کیفیت تکسچرها بهره مند شوند. کاربرانی که از کارت های گرافیکی انویدیا استفاده می کنند، 4 گزینه مخصوص برای بهبود فیزیک و برخی افکت های خاص دارند که اگر این موارد را کسر کنیم، 5 گزینه بیشتر باقی نمی ماند.

این بازی توسط تیم فنی وبسایت یوروگیمر روی سیستمی با سی پی یو اینتل Core i7 3770K، کارت گرافیک GTX 780 Ti و ۱۶ گیگابایت مموری تست شده. چنین کامپیوتری از پس اجرای هر عنوان قدرتمندی به راحتی بر می آید اما بتمن عملکرد واقعا ضعیفی روی دستگاه دارد.

برای نمک پاشیدن به زخم پی سی گیمرهای مشتاقی که منتظر گرافیکی خارق العاده از Batman: Arkham Knight بوده اند باید گفت افکت های خاصی از تنظیمات بازی حذف شده اند در حالی که سخت افزار ضعیف تر پلی استیشن ۴ آن ها را به نمایش می گذارد.

برای مطالعه کامل مقاله «عملکرد Batman: Arkham Knight روی پی سی تا چه حد بد است؟» کلیک کنید

اما امروز صبح بود که اولین پچ نسخه پی سی با حجم حدود 70 مگابایت عرضه شد و گفته می شود که به جز حل مشکل کرش کردن، هیچ بهبود دیگری در بازی ایجاد نکرده است. البته باید این انتظار را هم داشت. Mortal Kombat 6 با یک آپدیت 6 گیگابایتی به حالت نرمال درآمد، پس می توان انتظار آپدیتی حجیم در آینده ای نزدیک برای Batman: Arkham Knight، نسخه پی سی داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • R3D R4N9ER
    R3D R4N9ER | ۷ تیر ۱۳۹۴

    وقتي پورت نسخه ي ويندوز بتمن آركام نايت رو ميدن دست يه تيم ١٢ نفره،همين كه اصلاً اجرا ميشه جاي شكرش باقيه.الان براي ساخت يه بازي موبايل AAA و پورتش روي پلنفورم هاي مختلف هم به تيم ١٢ نفره نميزارن!بهتره به وارنر براس لقب يوبي سافت جديد رو بديم.
    در مورد بلك آپس ٢ هم،آيا سري بايوشاك و هيلو ريچ و گيرز ٢ و ٣ پشمك تشريف دارن يا L.A Noire.

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۷ تیر ۱۳۹۴

      کسی نگفت پشمک تشریف دارن / نظر مردم تا این لحظه این بوده شاید این بازی ها که گفتی داخل اون لیست پایین ترش باشن یدونه اسسین کرید خراب شد دیگ ول کنش نیستید / far cry ، child of light , valiant hearts , south park , transfusion , خدایی اینا خیلی خوب بودن

      • R3D R4N9ER
        R3D R4N9ER | ۷ تیر ۱۳۹۴

        ٣ تا از اين بازي ها كه كراس جنن.بايد عناوين قديمي به نظر در اولويت باشه.باز بلك آپس ١ بود يك چيزي ولي ٢ چندان جالب نبود.براي اين ٢ خيلي راي اورده چون مولتيش هنوزم رو دوره.

        • Divan Greedy (thankyouaj)
          Divan Greedy (thankyouaj) | ۷ تیر ۱۳۹۴

          البته امتیاز نسخه اول شده 8.3 نسخه دوم 9.3 از طرف ign / این لیست کاملش که می تونید رای بدید / bioshock , gears , halo , mass effect و ... توشن اما پایین تر
          http://xbox.uservoice.com/forums/298503-game-request

      • Mohammad Reza
        Mohammad Reza | ۷ تیر ۱۳۹۴

        کلا یوبی سوژه ی خوبیه جای دفاع نذاشته.انتشار بازی پرمشکل فقط یکی از دلایلیه که بهش گیر میدن.تو سری AC که شورشو دراورده.منی که که عاشق altair و ezio بودم الان هیچ اشتیاقی برای تجربه ی عناوین جدید این سری ندارم.The Crew که خیلی هارو مشتاق کرده بود،بعد عرضه خیلی هارو ناامید کرد.WatchDogs هم که محاله کسی یادش بره.تنها امیدی که برای من مونده بود The Division بود که داونگرید گرافیک اون هم به صورت تصاعدی داره پیش میره فکر کنم همین جوری بریم تا روز عرضه،گرافیکی در حد X360 رو بتونیم انتظار داشته باشیم.کلا این روندی که یوبی سافت داره به ناکجاآباد میرسونتش.با این عناوینی که در دست ساخت داره و پول زیادی که داره خیلی می تونه بهتر از این ها عمل کنه.فعلا که خوب تونسته نماد گندزدن باشه تو صنعت گیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی