ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماشین پرنده ای با ظاهری عجیب و قدری ترسناک [تماشا کنید]

تا امروز به صورت مکرر از ایده های عجیبی در مورد تحویل مرسوله ها توسط پهپادها شنیده ایم، اما حالا نوجوانی به نام Thorstin Crijns می خواهد نحوه ی جابه جایی انسان ها از یک نقطه به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ تیر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۰

تا امروز به صورت مکرر از ایده های عجیبی در مورد تحویل مرسوله ها توسط پهپادها شنیده ایم، اما حالا نوجوانی به نام Thorstin Crijns می خواهد نحوه ی جابه جایی انسان ها از یک نقطه به نقطه ای دیگر را متحول نماید؛ آنهم با وسیله ای دارای چندین ملخ که راهکاری همانند ماشین های پرنده را دنبال می کند.

وی حتی نمونه ای اولیه از وسیله مورد بحث را نیز ساخته است. آنچه در ذهن Thorstin وجود داشته قابل پیاده سازی به صورت یک کوادکوپتر (پهپادی که دارای ۴ ملخ است) نبوده و لذا او به ۱۶ موتور با ملخ های جداگانه روی آورده که انرژی شان توسط چندین باتری لیتویم یونی تامین می گردد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در طراحی چنین محصولی سبک نگه داشتنش بسیار حائز اهمیت محسوب می شود، بنابراین شاسی آن به شکل دقیقی بوسیله کامپیوتر طراحی و سپس توسط آلومینیوم ۶۰۶۰ که وزن زیادی ندارد ساخته شده.

در نهایت آخرین قطعه پازل ایده ی Thorstin Crijns در ایجاد سیستم کنترلی مناسبی خلاصه می گشته که برای رفع این نیاز نیز از یک سیستم از پیش آماده با عنوان MultiWii Autopilot استفاده گشته است. MultiWii Autopilot محصولی کامل شناخته شده به حساب می آید که می تواند نیروی تمامی موتورها را در یک سطح نگه داشته و تعادل وسیله نقلیه مورد اشاره را حفظ کند.

نتیجه ی کنار هم چیدن قطعاتی که در بالا به آنها پرداختیم به محصولی ختم شده که وزنی معادل ۴۹.۸ کیلوگرم دارد و خلبانی هم که در اولین پرواز آزمایشی بر آن سوار بوده ۵۹ کیلوگرم سنگینی داشته است.

از نظر تئوری وسیله ی طراحی شده توسط Thorstin Crijns باید بتواند پرواز کند، اما در اولین تست آزمایشی اش که ویدئوی کوتاهی از آن نیز تهیه و بر روی اینترنت قرار گرفته این وسیله تنها اندکی از روی زمین بلند شده و پس از زمان کوتاهی که در هوا معلق می ماند فرودی نسبتاً سریع را تجربه می کند.

مخترع طرح فوق الذکر همین پرواز بسیار کوتاه را هم موفقیتی مهم می داند و باور دارد در آینده قادر خواهد بود آن را بدل به یک محصول کاربردی نماید، هر چند که در مجموع پرواز با آن قدری خطرناک به نظر می رسد.

نظر شما در این رابطه چیست و آیا حاضرید با این ماشین پرنده ی عجیب سفر کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • حسین
    حسین | ۸ تیر ۱۳۹۴

    فک کنم باتری لیتیم یونی نباشه چون خودم تو این کارام از باطری های لیپو یا همون لیتیم پلیمری استفاده میشه کا ظرفیت تخلیه ی بسیار بالاتری داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی