ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

از Wii U تا NX؛ در جلسه سهامداران نینتندو چه گذشت؟

نینتندو پس از نمایشگاه E3 مورد انتقاد شدید جامعه گیمرها قرار گرفت. بازی های نمایش داده شده عمدتا قرار است تا 6 الی 9 ماه بعد به بازار عرضه شوند و به نسبت 3DS، کمتر ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ تیر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

نینتندو پس از نمایشگاه E3 مورد انتقاد شدید جامعه گیمرها قرار گرفت. بازی های نمایش داده شده عمدتا قرار است تا 6 الی 9 ماه بعد به بازار عرضه شوند و به نسبت 3DS، کمتر نامی از Wii U آورده شد. اما شیگرو میاموتو و ساتورو ایواتا، دو رکن اصلی این کمپانی، در جلسه ای که با سرمایه گذاران برگزار نمودند، حرف های زیادی برای گفتن داشتند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

نمایش نینتندو در E3 چندان قوی نبود و کمتر کسی پیدا می شود که از آن راضی باشد. به طور خلاصه، تمام محتوای معرفی شده در E3 توسط نینتندو در چند بند زیر خلاصه می شود:

  • رونمایی از گیم پلی Star Fox Zero برای Wii U
  • معرفی The Legend of Zelda: Tri Force Heroes برای ۳DS
  • معرفی Hyrule Warriors Legends برای ۳DS
  • معرفی Fire Emblem Fate برای ۳DS
  • معرفی مجسمه های آمیبو Skylanders
  • اعلام عرضه Xenoblade Chronicles X برای کنسول Wii U در دسامبر امسال
  • اعلام عرضه Yoshi’s Woolly World در ۱۶ اکتبر
  • عرضه Yo-Kai Watch، محصول پرطرفدار ژاپنی در تعطیلات زمستانی امسال برای ۳DS
  • عرضه Mario Tennis: Ultra Smash برای Wii U در تعطیلات زمستانی امسال
  • رونمایی از Mario & Luigi: Paper Jam برای بهار سال ۲۰۱۶
  • اعلام انتشار Fatal Frame: Maiden of Black Water در پاییز امسال

جالب اینجاست که بزرگ ترین مهره نینتندو در حال حاضر، The Legend of Zelda Wii U است که این بازی در نمایشگاه غایب بود. متاسفانه نینتندو محتوایی آماده نکرده بود تا چشم همه را به خود خیره کند و سرمایه گذاران از این بابت چندان خشنود نیستند.

شیگرو میاموتو، سازنده افسانه ای ماریو، در این ارتباط صحبت های بسیاری داشته. وی می گوید علت نمایش داده نشدن بازی های 3rd Party در جریان نمایشگاه، تعداد کم آن ها بوده. وی قبول می کند که نمایش بازی های انحصاری به تنهایی ممکن است چندان مورد قبول واقع نشود اما برای نشان دادن برتری نینتندو نسبت به رقبا، وی دلایلی دارد.

iwata

او می گوید سونی و مایکروسافت در غرفه های شان بازی هایی داشتند که اصلا قابل بازی نبودند یا همه در حد دموهای ساده بودند اما نینتندو فقط بازی هایی را به نمایشگاه آورد که تجربه اصلی را نشان مخاطب می دهد.

در انتها وی صریحا بیان نمود که غرفه نینتندو با تمامی غرفه ها تفاوت داشت و مردم وقتی وارد آن می شدند از اینکه تجربه ای واقعی کسب خواهند کرد مطمئن می شدند.

ایواتا نیز در ارتباط با پروژه های معرفی نشده می گوید که چندین و چند همکاری بین نینتندو و شرکت های خارجی وجود دارد که هنوز از آن ها چیزی گفته نشده.

نکته جالب ماجرا، دلیلی است که ایواتا برای صحبت نکردن در مورد کنسول NX ارائه داده. همانطور که پیشتر خوانده اید، می دانید که نینتندو از همین حالا طرح خود برای ساخت کنسول نسل بعدی اش را شروع کرده اما در حال حاضر هیچ کس در مورد آن اطلاعاتی ندارد.

ایواتا، مدیرعامل نینتندو می گوید حداقل تا سال آینده خبری از NX و صحبت پیرامون آن نخواهد بود. وی معتقد است اگر زودتر از زمان مورد نظر، چیزی در مورد NX بگویند، رقبا طرح شان را کپی خواهند کرد و دیگر نمی توانند موفقیتی که انتظارش را دارند کسب کنند.

جلمه دقیق وی که از ژاپنی به انگلیسی ترجمه شده به این صورت است: "ما نمی توانیم در مورد NX حرفی بزنیم. اگر صحبت کنیم، رقبا ممکن اس ایده های ما را بگیرند و مشتریان دیگر سورپرایز نخواهند شد."

نینتندو احتمالا نقشه های عجیب و غریبی در سر دارد که حرف از سورپرایز نمودن مشتریان می زند. نسل گذشته، این شرکت با ارائه کنترلرهای حرکتی توانست انقلابی هر چند کوچک به راه اندازد و سونی و مایکروسافت را به عرضه محصولات جانبی علاقه مند سازد. نتیجه این شد که کینکت برای مدتی نسبتا کوتاه به بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم مایکروسافت تبدیل شد و حالا هم اندک توجهی به سوی خود جلب می کند.

nintendo

سونی نیز کنترلری مشابه به Wii Remote طراحی کرد و آن را با دوربین مخصوص پلی استیشن هماهنگ ساخت. اما موفقیت فوق العاده نینتندو در نسل هفتم، با Wii U تکرار نشد. اگرچه 3DS توانست دوباره نظر مردم را جلب کند و زیر بار تلفن های همراه خورد نشود اما Wii U به شکستی کامل بدل گشت. حداقل تا به اینجای کار که فروش این کنسول موفقیت آمیز نبوده و بعید به نظر می رسد که پس از این هم تفاوت چندانی حاصل شود.

در نهایت شاید Wii U با پشتیبانی نرم افزاری عالی از سوی استودیوهای نینتندو بتواند بین 20 الی 25 میلیون واحد در سراسر جهان بفروشد اما هیچگاه نخواهد توانست پا به پای پلی استیشن 4 و حتی اکس باکس وان جلو برود.

بنابراین نینتندو کاملا آگاه است و می داند که باید ضمن کسب رضایت مشتریان خود، آن ها را به نسلی جدید دعوت کند. اینجاست که NX وارد می شود اما Wii U نیز باید بماند.

ایواتا معتقد است رها کردن 3DS و Wii U در میانه راه نفعی برای شان ندارد و باید تا حد امکان از هر دو کنسول پشتیبانی نرم افزاری داشته باشند، مخصوصا حالا که بیش از 50 میلیون کنسول 3DS فروخته شده.

کنسول جدید نیز در راه است اما طبق گفته ایواتا، این سخت افزار قرار است همه چیز را از صفر آغاز کند و در حالی که نینتندو آماده NX می شود، پشتیبانی از Wii U و 3DS نیز ادامه پیدا می کند. در واقع تا زمانی که کنسول جدید عرضه شود، مشتریان می توانند کنسول های قدیمی را خریداری کنند و از بازی ها لذت ببرند.

این احتمال می رود که کنسول جدید نینتندو در سال 2017 به بازار عرضه شود و بتواند از بازی های نسل قبلی هم پشتیبانی به عمل آورد، بنابراین برای خرید Wii U عجله ای نکنید. ایواتا در انتها می گوید که هدف شان کسب رضایت مشتریان کنسول Wii U است و باقی موارد در مرتبه بعدی اهمیت برای نینتندو قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۹ تیر ۱۳۹۴

    هدیه ایرانسل ویژه ماه رمضان
    به هرکاربری که اد کنه همان لحظه یک شارژ 200,000 هزار ریالی ارسال میکنه

    http://line.me/ti/p/%40zhi0746s

    فرصت را از دست ندهید و سریع تر اد کنید.

    www.irancell.ir

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی