ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جنگنده F-35B نخستین تیک آف پَرِشی خود را انجام داد

جنگنده F35B Lightning II در تاریخ 29 خرداد ماه یک تیک آف موفقیت آمیز را از پایگاه هوایی نیروی دریایی انگلستان در Patuxent River مریلند پشت سر گذاشت و به همین خاطر پیش بینی می شود که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ تیر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

جنگنده F35B Lightning II در تاریخ 29 خرداد ماه یک تیک آف موفقیت آمیز را از پایگاه هوایی نیروی دریایی انگلستان در Patuxent River مریلند پشت سر گذاشت و به همین خاطر پیش بینی می شود که به زودی شاهد افزوده شدن این جنگنده به ناو هواپیمابر ملکه الیزابت باشیم.

این مدل از جنگنده F35B که قابلیت تیک آف و فرود به صورت عمودی و پس از طی کردن مسیری کوتاه را دارد به صورت مشترک توسط تیمی از کارشناسان آمریکایی و انگلیسی در دست تست است تا در نهایت پس از تایید شدن، به نیروی دریایی هر دو کشور اضافه شود.

براساس اعلام وزارت دفاع بریتانیا، تست های انجام شده روی این جنگنده توسط واحد تست Pax River، حالا وارد فاز حساسی شده و به زودی مجوزهای لازم را برای اضافه شدنش به ناو هواپیمابر ملکه الیزابت دریافت خواهد کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما تفاوت ناوهای آمریکایی با انواع بریتانیایی در آن است که از نوعی سکوی پرتاب برای به پرواز درآوردن جنگنده های خود استفاده می کنند.

این بدان معناست که  F-35B از فشار رو به پایین ایجاد شده توسط موتور و همچنین فن مخصوص بلند شدنش برای حرکت به سمت آسمان و بلند شدن از زمین استفاده می کند. با این کار، جنگنده امکان می یابد که بارهای سنگین تری را در سرعت های پایین تیک آف با خود حمل کند.

نکته دیگر اینکه جنگنده یاد شده به خاطر بهره مندی از نسل پنجم قابلیت فرود عمودی اش می تواند با ایمنی بیشتری این کار را انجام دهد. F-35B همچنین قادر است به صورت خودکار خود را برای تیک آف آماده کند و این توانایی آنطور که وزارت دفاع بریتانیا گفته نسبت به نسخه پیشین آن نوعی برتری محسوب می شود.

پیتر ویلسون خلبان تست سیستم های هوا و فضای بریتانیا در این رابطه می گوید: «همانطور که انتظار می رفت، هواپیمای BF-04 عملکرد خوبی را از خود نشان داد و بی صبرانه منتظر پرش آن از سکوی ناو هواپیمابر ملکه الیزابت هستیم.»

او در ادامه می گوید: «اما تا آن زمان، حال که در فاز نخست تست های خود به سر می بریم می توانیم به اطلاعات ارزشمندی برای خطرزدایی از این جنگنده دست پیدا کرده و از آنها در فاز دوم تست ها بهره بگیریم.»

گفتنی است که فاز نخست تست این جنگنده تا اواخر امسال ادامه می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • omid3963
    omid3963 | ۹ تیر ۱۳۹۴

    بازی f18 carrier landings ii رو دانلود کنید.
    این جنگنده هم داخلش هست!

  • Mr. Nick
    Mr. Nick | ۸ تیر ۱۳۹۴

    قاهر ۳۱۳ !!!!
    شوخی میکنی

    • رایموند
      رایموند | ۸ تیر ۱۳۹۴

      نه خواب دیدی...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی