ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا مایکروسافت در نهایت تولید موبایل های ویندوزی را رها می کند؟

دوشنبه شب، شایعه ای بسیار داغ فضای مجازی را در بر گرفت؛ شایعه ای که بر اساس آن، گفته می شود که مایکروسافت قصد دارد عرضه موبایل های مبتنی بر ویندوز فون را به دلیل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

دوشنبه شب، شایعه ای بسیار داغ فضای مجازی را در بر گرفت؛ شایعه ای که بر اساس آن، گفته می شود که مایکروسافت قصد دارد عرضه موبایل های مبتنی بر ویندوز فون را به دلیل عدم محبوبیت آنها رها نموده و به سوی تولید موبایل هایی هوشمند مبتنی بر پلتفرم اندروید روی آورد.

در این شایعه گفته شده که اهالی ردموند قصد دارند موبایل های اندرویدی را با اپلیکیشن های بومی مایکروسافت تقویت نمایند و در ازای آن نیز ویندوز فون را رها کنند. از سوی دیگر گوگل نیز موظف خواهد شد تا سرویس های مپز، یوتوب و جستجو را دوباره برای ویندوز باز-طراحی نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از سوی دیگر مایکروسافت توافق نموده تا بخشی از نقشه های سرویس بینگ را به Uber بفروشد. گویا نادلا در حال یک خانه تکانی اساسی است زیرا همچنین گفته شده که این شرکت توافق نموده تا تجارت نمایش تبلیغات خود را نیز تعطیل نموده و آن را به AOL و AppNexus بسپارد. اقدامی که به گفته ی بلومبرگ، باعث به خطر افتادن ۱۲۰۰ موقعیت شغلی در مایکروسافت خواهد شد.

صرفا در روزهای گذشته بود که ساتیا نادلا در نامه ای به پرسنل مایکروسافت، عنوان نموده بود که: «باید خود را برای برخی انتخاب های سخت در بخش هایی که درآمدزایی خوبی ندارند آماده کنیم».

Microsoft-to-drop-Windows-Phone-for-Android

همانگونه که پیشتر نیز برایتان نوشتیم، مایکروسافت در حال گمانه زنی برای پایان دادن و نادیده گرفتن کسب و کار موبایل خود و در اصل همان خرید بزرگ خود به نام نوکیاست. امری که هزینه ای تقریبا ۱۰ میلیارد دلاری را برای اهالی ردموند به ارمغان خواهد آورد.

Microsoft-to-drop-Windows-Phone-for-Android (1)

هرچند برخی از اخبار فوق از طریق منابعی مانند بلومبرگ و WMPoweruser منتشر شده اند اما باید در نظر داشت که همه اینها در حال حاضر صرفا در حد یک شایعه هستند و در فصل پاییز نیز آنطور که مدیران خود مایکروسافت وعده داده اند، ویندوز ۱۰ برای موبایل از راه خواهد رسید. باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی در ردموند روی خواهد داد و در نهایت تصمیم ساتیا نادلا چه خواهد بود. تصمیماتی که مشخصا اهالی مانتین ویو در ساختمان گوگلپلکس از حالا در حال گمانه زنی در موردشان هستند.

در نهایت نیز باید اشاره کرد بلومبرگ گزارش می کند که Peter Wootton، سخنگوی مایکروسافت از اظهار نظر در خصوص این موضوعات امتناع ورزیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • Matrix
    Matrix | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    درود به همگی،وین فون تازه اول ظهورشه،و انقلابش با وین10 شروع میشه،شایعه ها همیشه بوده و هست،اندروید هم یه سیستم عامل عامیانه و سطحیه،اصلا خود شرکت اندروید گفت سیستم عامل نیستیم ما رابطه کاربری بین گوشی و مخاطبه اندروید،هرکی از راه رسید میره سمت اندروید،ویندوزفون شعور میخاد،،،

  • soroush sarmast
    soroush sarmast | ۱۰ تیر ۱۳۹۴

    شما ها که چیزی از فراز و فرود های دنیای تکنولوژی چیزی نمی دانید لطفا الکی حرف نزنید چون من مطمئن هستم که همین شما هایی که اندروید و آیفون دارید طی ده سال آینده همه ی شما فقط از ویندوز استفاده خواهید کرد و حتی ما ایرانیان باید بدانیم که طی ده سال بعد مایکرو سافت قصد دارد محاسبات را به سرور هایش بکشاند و پای ویندوز کلود را به میان بیاورد که یعنی مشکلی بزرگ برای ما!!!!!!!!!!!!

  • بیژن
    بیژن | ۱۰ تیر ۱۳۹۴

    من به عنوان یه ایرانی بیشتر کارام روی پلتفرم ویندوز (PC) هستن. برای همین خیلی خوشحال شدم که نسخه Mobile و PC و ویندوز یکی شدن چون از این به بعد می تونستم گوشی ویندوزی بگیرم و راحت تر با لپ تاپم هماهنگش کنم ولی متاسفانه مایکروسافت نشون داده که توی چند سال اخیر بی اعتماد شده و تصیماتش ثبات ندارن. البته امیدوارم این خبر دروغ باشه.

  • The_Afshari
    The_Afshari | ۹ تیر ۱۳۹۴

    متاسفانه نظرات رو میخونم 70% بدون هیچ دانشی و فقط از روی تعصب داده میشه ، من کاری به شایعه ندارم ولی آینده موبایل دست iOS و Android خواهد بود ،
    که از نظر سیستم عامل الان اپل جلوتر هست ولی این نکته رو هم در نظر بگیرید که اندروید نسخه 5 هست و اپل آی او اس 8 و خیلی تا پخته شدن اندروید زمان داریم حداقل سه سال .
    ویندوز فون هم یه پروژه کم سود ولی ضروری برای مایکروسافت هست
    تعصب و فن بوی بازی رو بزارید کنار و علمی نظر بدید شغل منم برنامه نویس پلتفرم موبایل هست میتونید توی گوگل اسممو سرچ کنید رزوممو ببنید .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی