ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حال سونی به لطف فروش بی شمار سنسورهای دوربین، خوب است

در قلب تکنولوژیک ژاپن، اتفاق تازه ای در حال روی دادن است؛ اتفاقی که پس از ۲۵ سال، اکنون برای بار دوم برای سونی تکرار می شود. بخش موبایل سونی در سال های اخیر کم و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ تیر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

در قلب تکنولوژیک ژاپن، اتفاق تازه ای در حال روی دادن است؛ اتفاقی که پس از ۲۵ سال، اکنون برای بار دوم برای سونی تکرار می شود.

بخش موبایل سونی در سال های اخیر کم و بیش با مشکلاتی رو به رو بوده اما در عوض، بخش فروش سنسور دوربین برای تلفن های هوشمند، توانسته جبران این موضوع را بکند و فروش بسیار بالا و خوبی را به ارمغان آورد. اکنون سونی تصمیم گرفته تمرکز ویژه خود را بر توسعه و تولید همین سنسورها علاوه بر ماژول های دوربین قرار دهد و بدین واسطه، درآمدهای خود را نیز بالاتر برد.

برای بخش تحقیق و توسعه اما، شرکت یاد شده نیازمند سرمایه گذاری هنگفتی است و به همین دلیل هم، تصمیم گرفته برای دومین بار در تاریخ این کمپانی، سهام خود را در بازار بورس عرضه کند؛ چنین اتفاقی برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ روی داده بود. با دیجیاتو همراه باشید.

با اعلام این تصمیم، ارزش سهام سونی تا ۸.۲ درصد سقوط داشته اما در هر صورت گفته می شود حاصل عرضه سهام در بازار بورس و اوراق بهادار، سرمایه ای ۳.۶ میلیارد دلاری را در اختیار شرکت ژاپنی خواهد گذاشت. سرمایه ای که گفته می شود بخش بزرگی از آن، صرف توسعه تجارت سنسور و ماژول دوربین برای اسمارت فون ها می شود. سنسورهایی که خریدارانشان شرکت های تراز اول دنیای تکنولوژی نظیر اپل و سامسونگ هستند. این محصولات آنقدر طرفدار دارند که اکنون سونی به هیچ عنوان نمی تواند جوابگوی تقاضا باشد و سخت تلاش می کند تا با افزایش ظرفیت های خود، درآمد خویش را نیز بالاتر ببرد.

در ماه آوریل، معاون ارشد بخش مالی سونی به نام Kenichiro Yoshida اظهار نمود که شرکتش به زودی قصد سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ینی در بخش تولید سنسورهای دوربین و در سال مالی جاری را دارد که اندکی بعد اعلام شد به رقم یاد شده، مبلغ ۸۰ میلیارد ین دیگر نیز افزوده خواهد شد. از سوی دیگر همچنین انتظار می رود که سود عملیاتی یا ویژه ی سونی در سال مالی ۲۰۱۶ تا ۴ برابر افزایش را نشان دهد.

اکنون سونی برنامه دارد تا بر نقاط قوت خود تمرکز ویژه ای داشته باشد. بخش هایی نظیر موسیقی، فیلم های سینمایی، بازی های کامپیوتری و ساخت اجزای سایر دستگاه های دیجیتالی. باید دید در آینده سونی را چه خواهد شد و آیا استراتژی جدید مدیر این شرکت، آقای هیرای که به تازگی توانسته برای سال جدید مالی نیز مدیریت خود را تمدید نماید، چگونه شرکت ژاپنی را دوباره در مرکز توجهات قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • حامد
    حامد | ۵ شهریور ۱۳۹۴

    چجوری هستش دوربین گوشیهای سونی ضعیفه ولی سنسورواسه گوشیهای دیگه تولید می کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی