ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مارک زاکربرگ: در آینده می توانیم احساساتمان را هم ارسال کنیم

مارک زاکربرگ باور دارد که بالاخره روزی انسان می تواند احساسات، افکار و بازخوردهای حسی اش را به همان شیوه ای که متون، عکس و ویدئو را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد، با ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ تیر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

مارک زاکربرگ باور دارد که بالاخره روزی انسان می تواند احساسات، افکار و بازخوردهای حسی اش را به همان شیوه ای که متون، عکس و ویدئو را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد، با دیگران تبادل نماید.

در جریان یک جلسه طولانی پرسش و پاسخ که در صفحه فیسبوک مدیرعامل فیسبوک برگزار گردید، زاکربرگ اظهار داشت: «به زودی می توانید در مورد چیزی فکر کنید و دوست شما نیز به سرعت آن را تجربه نماید.»

زاکربرگ علاوه بر تلپاتی، طیف گسترده ای از موضوعات را در جریان این جلسه مطرح نمود که از آن جمله می توان به تحقیقات فیسبوک در زمینه هوش مصنوعی، سیاست این شبکه اجتماعی در قبال اسامی واقعی و ماهیت قابلیتی به نام تلنگر سخن به میان آورد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در این جلسه همچنین پرسش هایی از سوی چهره های مشهور پرسیده شد که طیف گسترده ای از آنها به مطالعات علمی و اهمیت کارهای انجام شده توسط استیون هاوکینگ و آرنولد شوارتزنگر ارتباط پیدا می کرد.

خبرنگار Huffington از زاکربرگ در مورد آینده خبرهای آنلاین سوال کرد و او نیز در جواب اظهار داشت که پیش بینی می کند در آینده «غنا و سرعت» این نوع محتواست که اهمیت پیدا کرده و از طریق ویدئو و تکنولوژی های جدیدی نظیر واقعیت مجازی محقق می گردد که این اظهار نظر، برای شرکتی که چندی پیش آکیلس را در ازای 2 میلیارد دلار خریداری کرد چندان هم دور از ذهن نیست.

در مورد افزایش سرعت خبررسانی نیز زاکربرگ مدعی شد: سازمان های خبری که هم اکنون خبرهای کوچک را با سرعت و تناوب بالا در اختیار کاربران قرار می دهند از جایگاه بسیار مهمی برخوردارند با این همه مطمئن نیستم که هنوز همه بر این امر واقف شده باشند. از این لحاظ نیز فیسبوک با مقالات جدید و آنی خود، ایده آل ترین شبکه اجتماعی برای تحقق آینده ای است که زاکربرگ آن را به تصویر کشیده است.

مدیر عامل این شبکه اجتماعی در توضیح طرح های این شرکت در حوزه هوش مصنوعی نیز اظهار داشت که شرکت او مدتی است مشغول توسعه تکنولوژی های لازم برای تشخیص اشیاء، مناظر و افراد در عکس ها و ویدئوها است.

زاکربرگ گفت: این سیستم ها نیازمند درک بافت و بستر تصاویر و ویدئوها هستند. وی در ادامه، بخشی از اهداف شرکت خود را ایجاد انواعی از سیستم های هوش مصنوعی دانست که در برخی از حوزه ها شامل بینایی، شنوایی و غیره، بهتر از انسان عمل می کنند.

زمانی که از او سوال شد دوست دارد به کدامیک از سوالات علمی پاسخ دهد، جواب او باز هم بر محوریت انسان استوار بود و اظهار داشت:

من بیشتر به سوالاتی علاقه دارم که درباره مردم هستند. چه چیزی به بشر امکان می دهد که تا ابد زنده بماند؟ چطور می شود همه بیماری ها را درمان کرد؟ مغز انسان چگونه کار می کند؟ یادگیری چگونه رخ می دهد؟ چطور می توان این توانایی را در انسان ایجاد کرد که قدرت یادگیری اش چند میلیون برابر بیشتر شود؟

اما جلسه پرسش و پاسخ تماما هم به برنامه ها و احساسات تلپاتی اختصاص نداشت و زاکربرگ در مورد سیاست فعلی فیسبوک در قبال نام واقعی کاربران نیز سخن گفت. مساله ای که به زعم بسیاری می تواند تبعیض آمیز بوده و برای آنهایی که دوست ندارند با نام واقعی شان در این فضای آنلاین شناخته شوند، به قیمت جانشان تمام شود.

زاکربرگ در وهله نخست در مقام دفاع از سیاست فعلی فیسبوک در این رابطه بر آمد و اظهار داشت که با این کار، پیدا کردن دوستان برای کاربران این شبکه اجتماعی راحت تر می شود:

ابهاماتی در مورد سیاست ما وجود دارد. نام واقعی لزوما به معنای نام قانونی شما نیست. نام واقعی شما همان چیزی است که با آن خوانده می شوید و دوستانتان با آن شما را خطاب می کنند. اگر در میان دوستانتان شهرت شما چیزی غیر از نام شناسنامه ای تان است و دوست دارید که از آن در فیسبوک استفاده کنید، باید بتوانید چنین کاری را انجام دهید. با این کار ما نیز می توانیم از هر فردی که نام واقعی اش را مورد استفاده قرار می دهد حمایت کنیم. البته در حال حاظر روی روش های بهتر و بیشتری کار می کنیم تا کاربرانمان بتوانند به ما نشان دهند که نام واقعی شان چیست.

زاکربرگ در ادامه اظهار داشت که به اندازه کافی پول در آورده است و از این پس، ماهانه یک دلار را به عنوان حقوق دریافت خواهد کرد که این مساله بیش از سایر جواب های او مورد توجه قرار گرفت.

اما تنها سوالی که او نتوانست پاسخ قانع کننده ای برایش ارائه دهد، علت واقعی گنجاندن امکان پوک یا تلنگر بود و تنها به گفتن این جمله بسنده کرد که: در آن زمان ایده خوبی به نظر می آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۱۱ تیر ۱۳۹۴

    نمیشه زاکربرک همون یه دلار رو بگیره بقیشو من بگیرم

  • اسمیگل
    اسمیگل | ۱۰ تیر ۱۳۹۴

    چه احساساتی شیر کنم مممن :))

  • ABBAS
    ABBAS | ۱۰ تیر ۱۳۹۴

    از اون احساساتم میشه فرستاد
    افکار منحرف

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی