ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم سیانوژن مرورگر اختصاصی خود را روانه بازار خواهد کرد

تیم سازنده رام Cyanogen، به تازگی اعلام کرده که در حال ساخت مرورگری اختصاصی برای سیستم عامل اندروید است. مرورگر مذکور Gello نام دارد و برنامه نویسی آن بر پایه مرورگر متن باز کرومیوم صورت ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۲ تیر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۱

تیم سازنده رام Cyanogen، به تازگی اعلام کرده که در حال ساخت مرورگری اختصاصی برای سیستم عامل اندروید است. مرورگر مذکور Gello نام دارد و برنامه نویسی آن بر پایه مرورگر متن باز کرومیوم صورت پذیرفته است.

کرومیوم در واقع نسخه ای متن باز از مرورگر کروم است که توسط گوگل تهیه شده و در اختیار سایر توسعه دهندگان قرار گرفته است. تیم سیانوژن قصد دارد تا تغییرات بسیاری را بر روی کرومیوم اعمال نماید و مرورگری با قابلیت های بسیار را در اختیار کاربران قرار دهد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از جمله امکانات Gello می توان به ویژگی Save for offline اشاره کرد؛ با استفاده از این قابلیت کاربر می تواند مقالات مورد نظر خود را در دستگاه ذخیره نماید و سپس بدون نیاز به اینترنت، به مرور آن ها بپردازد.

Gello همچنین با بهره گیری از قابلیت Night Mode به کاربر این امکان را می دهد تا در تاریکی شب، در شرایطی بهتر به مطالعه بپردازد و نگران اذیت شدن چشم هایش به خاطر نور نمایشگر نباشد.

مدیریت فایل های دانلود شده، تنظیمات مربوط به حریم شخصی، حذف تبلیغات از سایت ها و چند مورد دیگر از جمله دیگر قابلیت هایی هستند که همراه با Gello در اختیار کاربران قرار می گیرند.

جالب است بدانید که این مرورگر تنها برای موبایل های قدرتمند طراحی شده و محصولاتی با سخت افزار ضعیف نمی توانند آن را اجرا نمایند. در حال حاضر زمان دقیق انتشار این مرورگر اعلام نشده است.

در ویدیو زیر می توانید قابلیت های این مرورگر را در عمل مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • همایون
    همایون | ۱۳ تیر ۱۳۹۴

    اولا که سایانوژن یه تیم کوچیکه. چطوری انتظار دارید خودش از صفر نرم‌افزارهایی مثل سیستم‌عامل و یا مرورگر اینترنتی بنویسه. درضمن سایانوژن اینقدری با اندروید خالص تفاوت داره که وقتی دولوپرا Mod یا کرنلی می‌نویسن، باید حتما بگن که با سایانوژن هم‌خوانی داره یا نه.

    دوما انگار اصلا ایده‌ی پشت متن باز رو درک نکردید
    اصلا متن باز اومده تا دوباره کاری‌ها رو از بین ببره و کسی اگه ایده‌ای داره، به جای این که وقتش صرف کارهایی بشه که قبلا یه نفر دیگه انجام داده، ایده‌ی خودش رو پیش ببره.

    اگه متن باز به این سبک نبود
    KHTML نبود بنابراین WebKit نبود در نتیجه مرورگری مثل Safari نبود. اگه WebKit نبود Blink هم نبود و در نتیجه Chrome هم نبود. در نتیجه Opera نسخه‌ی جدید و همینطور Vivaldi و صد البته مرورگر جدید گروه BitTorrent هم نبود.
    بده به جای این که از صفر کاری رو انجام بدن، اید‌ه‌های نوی خودشون رو عملی می‌کنن؟

    مثلا ممکنه بگید شرکت‌ها دارن از تلاش گوگل روی Android سو استفاده می‌کنن و مجانی برای خودشون رام تولید می‌کنن. غیر از اینه که گوگل هم یه جای دیگه از بقیه سود برده؟ بزرگترینش هسته‌ی Linux که اگه متن باز نبود، گوگل تو خوابم نمی‌تونست با اپل و ماکروسافتی که هر کدوم بیش از ۲۰ سال در حال توسعه‌ی سیستم‌عامل‌هاشون بودن رقابت بکنه و ایده‌ی ایجاد یه سیستم‌عامل همه کاره که روی هر سخت‌افزاری قابل اجرا باشه، توی کتاب خاطرات اندی رابین خاک می‌خورد.

    این همه نوکیا و اینتل روی Meego سرمایه‌گذاری کردن. می‌تونست جزوی از تاریخ بشه، ولی حالا شده Tizen که قراره سامسونگ ازش به عنوان سیستم‌عامل روی وسایل خانگیش استفاده کنه و یا تلویزیون‌هاشو با این سیستم‌عامل هوشمند کنه.

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۲ تیر ۱۳۹۴

    من تا مدتی قبل از کروم استفاده میکردم رو گوشی تا با cm browser آشنا شذم لعنتی عالیه ، کم حجم سرعتی و زیبا یعنی کاملا مصداق فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه هستش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی