ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نامتعارف ترین موبایل های اندرویدی عرضه شده تا به امروز

تا به حال تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی مختلفی به بازار ارائه شده اند و شمارشان نیز مرتبا در حال افزایش است، اما این دستگاه ها هر کدام داستان خود را دارند و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

تا به حال تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی مختلفی به بازار ارائه شده اند و شمارشان نیز مرتبا در حال افزایش است، اما این دستگاه ها هر کدام داستان خود را دارند و بنابر دلایلی برای مدت های طولانی در ذهن کاربران باقی می مانند.

برخی از این محصولات با امکانات و قابلیت های فوق العاده شان در ذهن کاربران ماندگار می شوند و برخی نیز به خاطر عجیب بودنشان از یادها فراموش نمی شوند.

در این مطلب قصد داریم لیستی از عجیب ترین موبایل های اندرویدی ارائه شده تا به امروز را به شما معرفی نماییم. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

1- Kyocera Echo

Kyocera_Echo

این محصول را شاید بتوان مضحک ترین موبایل اندرویدی عرضه شده در دنیا تا به امروز قلمداد کرد. مطمئنان در میان شما هستند کسانی که زمانی این دستگاه را خریداری کرده و در زمره کاربرانش بوده اند و حتی از کار کردن با آن لذت برده اند. اما در عمل باید بگوییم که ساخت این دستگاه بدترین اشتباه شرکت تولید کننده اش بوده است.

این موبایل شامل دو نمایشگر 3.5 اینچی بود و می شد با باز کردنشان یک تبلت با نمایشگر 4.7 اینچی از آن ساخت که یک نوار مشکی رنگ بدشکل (مرز جداکننده نمایشگرها) نیز در میانه آن خودنمایی می کرد و ظاهر بسیار بدی داشت.

کاربران این اسمارت فون می توانستند آن را در وضعیت دو پنجره ای مورد استفاده قرار دهند و به این ترتیب دو اپلیکیشن مجزا را به صورت همزمان روی آن اجرا نمایند. نمایشگر پایینی هم قادر بود یک کیبورد یا کنترلر را نمایش دهد و در نتیجه فضا برای نمایش محتوی در نمایشگر بالایی بیشتر می شد. به لحاظ نظری این کارایی فوق العاده به نظر می آید اما کاربرد دستگاه بیش از اندازه محدود بود. موبایل Kyocera تنها با تعداد محدودی اپلیکیشن اصلی کار می کرد و از اپ های دیگر پشتیبانی نمی کرد زیرا در حقیقت هیچ کسی این موبایل را خریداری نمی کرد و نیازی به اپلیکیشن نداشت که توسعه دهندگان برای آن برنامه بنویسند.

یک باتری 1370 میلی آمپر ساعتی نیز برای این موبایل در نظر گرفته شده بود که باید انرژی مورد نیاز دو نمایشگر را تامین می کرد که متاسفانه انجام این کار نیز برایش دشوار بود.

2- Sony Tablet P

Sony-Tablet-P

ظاهر و تکنولوژی به خدمت گرفته شده در این محصول درست مشابه همانی است که در Kyocera استفاده شده بود و به نطر می رسید این کمپانی ژاپنی ایده رقیب خود را دریافت نموده و با اعمال پاره ای تغییرات آن را در یک قالب جدید در اختیار کاربرانش قرار داده است.

ظاهر این تبلت به بدی محصول قبلی نبود. دستگاه دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزلوشن 1024 در 840 می شد و در اصل می توان آن را تبلتی در نظر گرفت که کاربران می توانستند برای راحت تر حمل کردنش آن را تا کنند.

مشخصات دستگاه در زمان عرضه اش در سطح قابل قبولی بود منتها تجربه کاربری به واسطه همان نوار مشکی رنگ جداکننده دو صفحه از یکدیگر به هیچ وجه مناسب نمود. مشخصه دیگری که Tablet P را از  Echo متمایز می کرد امکان استفاده آن از شبکه دیتای AT&T بود.

3- Sony Ericsson Xperia Play

Xperia-PLAY-S..product-1

زمانی تقاضا برای ارائه یک موبایل ویژه بازی با همان خصوصیات پلی استیشن بسیار بالا بود و سونی نیز با عرضه Xperia Play به این خواسته کاربرانش پاسخ مثبت داد و یک تلفن هوشمند اندرویدی را تولید کرد که می شد از آن به عنوان یک کنسول بازی پرتابل هم بهره گرفت.

اما آنچه این موبایل را متمایز می کرد، پد کشویی گیمینگ آن بود که برای گیمرهای حرفه ای و علاقمندان به بازی های کامپیوتری طراحی شده بود (دستگاه شباهت زیادی به PSP Go داشت اما از اندروید بهره می برد و قابلیت برقراری تماس های صوتی را نیز داشت).

البته ناگفته نماند که اوضاع اغلب تلفن های همراه گیمینگ هم تعریف چندانی نداشت و می توان محصول سونی اریکسون را برترین آنها قلمداد کرد. دستگاه در زمان خود به اندازه کافی قدرتمند بود و علاوه بر بدنه ای محکم، جدیدترین نسخه از اندروید را در خود داشت.

حال پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا Xperia Play محصول خوبی بود یا خیر. مساله اینجاست که دستگاه در حوزه گیمینگ پشتیبانی خوبی نداشت و لیست عناوین PlayStation Classic هم بیش از اندازه محدود بود.

بنابراین می توان اینطور نتیجه گرفت که دستگاه در کل خوب بود منتها پشتیبانی ضعیفی در حوزه گیمینگ داشت. امید می رود که در آینده نسخه های دیگری از این محصول با پشتیبانی بهتر ارائه گردند.

4- Notion Ink Adam

NotionInkAdamPixelQiTablet

این دستگاه یکی از مبتکرانه ترین محصولات ارائه شده در حوزه موبایل است. در آن زمان که موج تلفن های همراه اندرویدی در حال شکل گرفتن بود و خبری از تبلت ها در میان نبود، شرکتی به نام Notion Ink با رونمایی از محصول تازه خود به نام Notion Ink Adam حسابی خبرساز شد. این پد در اصل ساخته شده بود تا تجربه کار با یک تبلت را در اختیار کاربران قرار دهد.

دستگاه نمایشگر بزرگ تری در قیاس با ابزارهای موبایل آن دوران داشت و امکانات سخت افزاری خوبی برای آن در نظر گرفته شه بود. رابط کاربری Adam نیز ظاهر خوبی روی نمایشگر بزرگ دستگاه داشت. تنها دلیل ناکامی این محصول ارائه Galaxy Tab از سوی سامسونگ بود که در اصل موبایلی با ابعاد بزرگ تر محسوب می شد و به محبوبیت زیادی نزد کاربران دست پیدا کرد.

5- LG Optimus Vu

vu

زمانی که این محصول در سال 2012 میلادی رونمایی شد، اسمارت فون هایی دارای قد و قواره بزرگ تازه وارد بازار شده بودند و شمارشان به تدریج در حال زیاد شدن بود؛ در واقع عصر فبلت ها در زمان در حال شکل گیری بود و الجی هم به هیچ وجه دوست نداشت که از قافله عقب بماند. این شرکت، از طرف دیگر دوست داشت که منحصربفرد باشد و در نتیجه تصمیم گرفت که چاشنی نوآوری اش را کمی زیاد کند.

در همین راستا LG Optimus Vu را عرضه کرد، محصولی جالب و در عین حال عجیب. دستگاه با نمایشگر 5 اینچی خود کاملا از دیگران متمایز می شد و از این لحاظ خواست سازنده اش را برآورده می کرد، منتها زمانی که به نمایشگر دستگاه نگاه کنید Vu را محصولی عجیب خواهید یافت. نمایشگر تقریبا مربعی بود!

در واقع نمایشگر سه در چهار دستگاه ظاهری بسیار عجیب به آن بخشیده بود و نمی شد آن را داخل جیب گذاشت. البته این نسبت طول به عرض مزایایی هم دارد از جمله آنکه وب گردی با آن ساده تر اتفاق می افتد و در یک زمان خاص اطلاعات بیشتری در آن به نمایش در می آیند.

نکته دیگر اینکه چون موبایل های آن دوران زیاد هم واید نبودند، تایپ کردن با این محصول الجی به مراتب راحت تر و سریع تر از سایر تلفن های هوشمند انجام می گرفت.

6- LG DoublePlay

LG-Doubleplay

اگر نگاهی به گذشته نه چندان دور بیاندازید در خواهید یافت که در آن زمان تقریبا هر شرکتی سودای تولید موبایل های دارای نمایشگرهای دوگانه را در سر داشت و این بار قصد داریم از LG DoublePlay بگوییم.

این دستگاه دارای یک کیبورد کشویی بود که در آن دوران این ویژگی طرفداران زیادی داشت اما مکانیزم کشویی این دستگاه صرفا شامل صفحه کلید نمی شد و الجی حتی یک نمایشگر کوچک 2 اینچی را نیز در آن گنجانده بود که در واقع شامل لیستی از شورتکات های قابل تغییر را در خود داشت.

7- Samsung Galaxy Beam

Samsung-Galaxy-Beam

این که در هر جایی به بزرگ ترین نمایشگر برای مشاهده محتوی مورد نظرتان دسترسی داشته باشید امر ساده ای نیست. پروژکتورها علاوه بر اینکه می توانند حجیم و سنگین باشند، قیمت بالایی هم دارند. نکته دیگر اینکه کاربران لپ تاپ ها و تبلت ها هم به ندرت ترجیح می دهند این دستگاه ها را در هر جایی با خود همراه داشته باشند.

در نتیجه سامسونگ بر آن شد تا راهکاری را برای این مساله ارائه دهد و در همین راستا یک تلفن همراه اندرویدی به نام  Galaxy Beam را معرفی کرد که از یک پروژکتور بهره می برد.

این پروژوکتور قادر بود صفحه نمایش موبایل شما را با رزلوشنی معادل با 640 در 360 پیکسل روی سطح مقابلش بتاباند که البته نمی توان گفت از این لحاظ بهترین کیفیت را داشته اما برای یک موبایل میان رده قابلیتی خوب محسوب می گردید. اما متاسفانه امکان در نظر گرفته شده برای این موبایل عاقبت نتوانست کاربران را با خود همراه کند.

8- Zettaly Avy

zettaly-avy-smart-speaker

پایین بودن کیفیت صدا شاید اصلی ترین مشکل موبایل های اندرویدی باشد و تقریبا هیچ دستگاه مبتنی بر این سیستم عامل را نمی توان یافت که بتواند صدایی باکیفیت را از طریق اسپیکرهای کوچک خود تولید کند.

Zettaly Avy یک موبایل اندرویدی است که تمرکز اصلی اش روی صدا قرار دارد و شاید بهترین امکان در نظر گرفته شده برای آن همان اسپیکرهای قدرتمند و بزرگ 5 واتی اش باشند که به میزان زیادی بر حجم این دستگاه افزوده اند اما صدایی فوق العاده را تولید می کنند. این موبایل همچنین دارای یک نمایشگر 7 اینچی با رزلوشن 1024 در 600 پیکسل است که برای تماشای ویدئو ایده آل به نظر می آید اما تمرکز اصلی دستگاه روی صداست و نه ویدئو.

دستگاه از اندروید 4.4 موسوم به کیت کت بهره می برد و 8 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده که در صورت تمایل می توانید با استفاده از کارت های حافظه میکرو اس دی این ظرفیت را افزایش دهید.

Zettaly Avy در اصل یک موبایل اندرویدی است که امکانات متنوعی چون دوربین، میکروفون، نمایشگر تاچ، پورت اچ دی ام ای، پورت میکرو یو اس بی، فیش 3.5 میلیمتری صدا و بسیاری دیگر را در خود جای داده. این دستگاه حتی یک باتری 2000 میلی آمپر ساعتی دارد که انرژی مورد نیازش را در زمان پخش مستمر صدا تامین می کرد.

البته محصول فوق با قیمت 200 دلاری اش در زمره موبایل های اقتصادی جای نمی گرفت، با این همه طرفداران خاص خود را داشت.

 9- Samsung Galaxy Note Edge

samsung-galaxy-note-edge-first-look-aa-1-of-18-710x399

همانطور که در ابتدای این مطلب گفته شد، قصد ما معرفی موبایل های اندرویدی عجیب است و این عجیب بودن لزوما به معنای بد یا بی فایده بودن یک تلفن هوشمند نیست. Galaxy Note Edge سامسونگ نمونه بسیار خوبی برای نشان دادن این موضوع است. این موبایل غول پیکر دارای یک لبه خمیده با کارکردهای افزوده بود و توانست جای پای خوبی را در میان علاقمندان به فناوری برای خود باز کند.

نمایشگر خمیده این موبایل توانایی نمایش شورتکات اپلیکیشن ها، زمان، نوتیفیکیشن ها و بسیاری موارد دیگر را داشت و ابزاری فوق العاده بود که به خوبی از عهده انجام وظایفش بر می آمد. اما تنها ایراد وارده به این موبایل آن است که زیاد هم مورد حمایت کاربران قرار نگرفت با این همه استارنداردهای لازم را برای ورود دستگاه های آتی به بازار تعریف نمود.

10- Samsung Galaxy S6 Edge

Samsung-Galaxy-S6-Edge-4-710x473

سامسونگ نتوانست با سرعت دلخواهش کارکردهای لبه خمیده S6 Edge را به کاربران بشناساند و تصمیم گرفت که اندکی بر این روند سرعت ببخشد و در نتیجه پرچمدار امسال خود را نیز همراه با این خصوصیت منتها این بار در هر دو طرف دستگاه ارائه کرد. این دو لبه خمیده از لحاظ کارایی وظیفه بیشتر را در قیاس با نوت انجام نمی دهند با این همه ظاهری بسیار زیبا و فوق العاده به دستگاه بخشیده اند.

11- Samsung Galaxy Round

Samsung-Galaxy-Round-Hands-On-AA-18-of-19

تا زمان معرفی موبایل Galaxy Round کمتر سخنی در مورد تلفن های هوشمند خمیده به میان آمده بود. اصلی ترین ویژگی این محصول که در سال 2013 میلادی رونمایی گردید نمایشگر خمیده آن بود که با استفاده از یک صفحه OLED در آن ایجاد شده بود.

این خمیدگی در واقعیت هیچگونه کارایی مشخصی نداشت اما سامسونگ مدعی بود که در دست گرفتن آن در قیاس با موبایل های دیگر بهتر است. البته می شد با تکان دادن این دستگاه به صورت گهواره ای روی یک سطح صاف، صفحه آن را روشن کرد و به غیر از این خصوصیت، تولید دستگاهی با این ویژگی صرفا با هدف نمایش توانمندی های شرکت سازنده اش در تولید موبایل های خمیده صورت می گرفت.

12- LG G Flex

LG-G-Flex-Hands-on-AA-6-of-19

اما سامسونگ تنها شرکتی نبود که دست به این سنت شکنی زد و کمی بعد الجی نیز با معرفی G Flex به این حوزه ورود پیدا کرد و محصولی را ارئه کرد که میزان محبوبیتش به مراتب بیشتر از Galaxy Round بود. می خواهید بدانید تفاوت این دو در چه بود؟ به جای آنکه خمیدگی آن از لبه ای به لبه دیگر امتداد پیدا کند از سطح بالایی آن به سطح پایینی اش کشیده می شد.

اما الجی علاوه بر به کار گیری یک نمایشگر خمیده، قابلیت جالب دیگری را نیز برای آن در نظر گرفته بود: کاربران این دستگاه می توانستند تا میزانی معین کل دستگاه را خم نمایند. این شرکت کره ای برای آنکه محصول خود را از هر لحاظ نسبت به رقبایش متمایز نماید اعلام نمود کاور پشتی دستگاه می تواند خود را ترمیم نماید و در صورتی که خط و خش کوچکی در آن ایجاد گردد، آن خط و خطوط به تدریج از بین می روند.

LG G Flex متمایز به خاطر ویژگی های فرا زمینی اش توانست مورد توجه ویژه رسانه ها و کاربران قرار بگیرد و حتی زمینه ساز تولیدی پرچمدارنی چون  LG G Flex 2 و LG G4 شود.

نتیجه گیری و تقدیرهای ویژه

اندروید اکوسیستم بازی دارد و به همین دلیل، اینکه شاهد نوآوری و ابتکار عمل شرکت های تولید کننده موبایل در این حوزه باشیم هم امری کاملا رایج و متداول است و بعضا هم احتمال دارد با محصولاتی عجیب و متمایز در این حوزه روبرو گردیم.

همین خصوصیت متن باز بودن دست کم باعث می شود که تنوع انتخاب برای کاربران بالا رود و خود اکوسیستم نیز تازگی اش را حفظ نماید. اما در میان شرکت های مطرح فعال در زمینه تولید محصولات اندرویدی، ظاهرا سامسونگ بیشترین بهره را از این خصوصیت پلتفرم مورد بحث داشته است و شاید علت موفقیت کنونی این شرکت هم همین مساله باشد. این کمپانی کره ای تقریبا برای تمامی سلیقه ها محصول ارائه می کند.

در این بخش از مطلب شاید خالی از لطف نباشد که نامی از موبایل Samsung Galaxy Continuum با نمایشگر ثانویه اش به میان آوریم و اشاره ای داشته باشیم به HTC Evo 3D و LG Optimus 3D.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • اشکان
    اشکان | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    واقعا جالب بود ایده های خوبی بودن مث پروژکتور سامسونگ یرای استادا و دانشجو ها و مدیرای شرکت خیلی راحته

  • محمد
    محمد | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    بنظر من فقط 9و10 و11و12 جالب بودن.
    البته دیجیاتو نمیدونم چرا گیر داده به سامسونگ در نوت اج به دلیل فروش کم؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
    واقعا شاخ دراوردم این موبایل نسل اولشه و من قبلا شنیدم 1میلیون فروش کرده که برای نسل اول خوبه.
    من خودم تو شهر خودم میخوام بخرمش تمام مغازه هارو رفتم همه میگن که تا میاریم تموم میشه.
    الجی جی فلکس2 هم خیلی قشنگه.
    بخش نظرات و ورود هم خواهش میکنم درست کنین.
    با بدبختی لاگین شدم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی