ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه مرموز خودروی اپل، باعث ایجاد مشکلات داخلی در این کمپانی شده است

در ماه ژانویه وال استریت ژورنال خبر داد که اپل، قصد ساخت یک خودرو الکتریکی را داشته و تیم کوک برای تحقیق این امر، تیمی متشکل از ۱۰۰۰ نفر را گرد هم آورده تا در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

در ماه ژانویه وال استریت ژورنال خبر داد که اپل، قصد ساخت یک خودرو الکتریکی را داشته و تیم کوک برای تحقیق این امر، تیمی متشکل از ۱۰۰۰ نفر را گرد هم آورده تا در نهایت، قادر گردد تبدیل به یک رقیب قدر برای کمپانی تسلا شود.

اکنون خبر می رسد که این شرکت، برای سرعت بخشیدن به این پروسه از مهندسان سایر بخش های خود نیز بهره برده و آنها را در تیم توسعه خودرو قرار داده، اما به تازگی همین امر تا حدی به سایر بخش ها فشار وارد نموده که باعث گشته مدیران ارشد قسمت های مختلف، نگرانی خود را از همین موضوع عنوان کنند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

وب سایت The Register در همین رابطه می گوید: «بر اساس گزارش افراد نزدیک به اپل، این شرکت به حدی مهندسان مشغول در بخش های مختلف را در قسمت خودروی خود به کار گرفته که همین موضوع باعث گشته تا مدیران سایر بخش ها، نگرانی خود را از کمبود نیروی فنی در بخش خود اظهار نمایند.»

منبع یاد شده اذعان دارد که می توان نتیجه گرفت برنامه های اپل برای بخش خودروی خود به حدی بلندپروازانه هستند که اکنون سایر قسمت ها با کمبود نیروی فنی و مهندسین مواجه شده اند.

پیشتر در خصوص اشخاصی که اپل برای مدیریت این پروژه در نظر گرفته شده بودند، برایتان نوشته ایم؛ برای مثال Marc Newson. حال به نظر می رسد تیم مدیریتی این بخش، از قبل نیز تکمیل تر شده که البته این موضوع نیز به هیچ عنوان باعث تعجب نیست، صرفا قطعیت ساخته شدن یک خودرو از سوی شرکت مورد بحث را بیشتر می کند.

باید دید در آینده چه اخباری در زمینه ساخته شدن خودروی مرموز از سوی اپل به گوش خواهد رسید؛ مدتی قبل نیز بلومبرگ گفته بود که اتومبیل الکتریکی این کمپانی تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شود، اتفاقی که البته حال بیشتر تحلیلگران باور دارند در این چهارچوب زمانی روی نخواهد نداده و به سال های بعدی کشیده خواهد شد.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Hamet
    Hamet | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    اهداف بزرگی وجود داره!
    امیدوارم پروداکت خوبی به بازار وارد کنه!

  • Juan Rodriguez
    Juan Rodriguez | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    تو یه پست دیگه هم گفتم که بازار اتوموبیل خیلی پیچیده تر، بزرگتر و با حاشیه سود کمتری نسبت به بازار آی تی هست و ورود به اون شاید سخت نباشه ولی باقی موندن توش سرمایه و صبر میخواد. شاید تسلا به نظر شرکت موفقی بیاد ولی آمار فروشش رو با غولهایی مثل تویوتا، هوندا، فولکس واگن و جنرال موتورز مقایسه کنی شبیه شوخی میمونه. در ضمن بحث پاک بودن اتوموبیل های الکتریکی هم به شدت زیر سؤاله چون با برقی کار میکنن که از نیروگاههای آلوده کننده محیط زیست میاد.
    ولی خب اپل هم حتما کارشناسی کرده که این ریسک رو داره میپذیره. ببینیم جواب تسلا و تویوتا و بی ام و... چی خواهد بود.

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    اپل نباید وارد هر حوزه ای بشه آخه امکان داره براش پرون تموم بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی