ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا شیائومی می تواند به فروش ۱۰۰ میلیونی در سال ۲۰۱۵ دست یابد؟

روایت شیائومی، تا کنون چیزی جز رشد سرسام آور و محبوبیت حسادت بر انگیز به خود ندیده؛ با این حال باز هم ممکن است این استارتاپ چینی، نتواند به مرزهای تعیین شده توسط مدیر عامل ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ تیر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

روایت شیائومی، تا کنون چیزی جز رشد سرسام آور و محبوبیت حسادت بر انگیز به خود ندیده؛ با این حال باز هم ممکن است این استارتاپ چینی، نتواند به مرزهای تعیین شده توسط مدیر عامل و موسس، Lei Jun خود دست پیدا کند.

از ماه ژانویه تا پایان ژوئن، شیائومی قادر به فروش ۳۴.۷ میلیون موبایل شده که خبر از یک رشد ۳۳ درصدی در قیاس با مقطع زمانی مشابه در سال ۲۰۱۴ می دهد، با تمام این تفاسیر، به نظر می رسد که در ماه ها اخیر، فروش موبایل های این شرکت دیگر سرعت سابق را ندارند؛ سرعتی که شاید به رقم فروش ۸۰ الی ۱۰۰ میلیونی گفته شده از سوی Lei Jun، دست پیدا نکند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مدیر عامل شیائومی ابتدا در سال گذشته از فروش ۱۰۰ میلیونی خود در سال ۲۰۱۵ خبر داد، هرچند که با رسیدن به سال جاری، وی ترجیح داد این آمار را اندکی تعدیل داده و بگوید بین ۸۰ الی ۱۰۰ میلیون موبایل را به فروش می رساند.

یکی از دلایل این عقب نشینی، کاهش یافتن فروش موبایل های این شرکت در ماه های اخیر است؛‌ جایی که شیائومی در خانه هم این روزها، مقام دوم را پس از اپل کسب نموده. استارتاپ مورد بحث برای اولین بار در عمر ۶ ساله ی خود، موبایل هایی را با قرارداد در چین به فروش رساند، صرفا به این دلیل که بازار، به نقطه ای از اشباع نزدیک شده بود.

Xiaomi-Guinness-World-Records

خود Lei در این خصوص می گوید: «حتی با در نظر گرفتن کاهش فروش موبایل های هوشمند در بازار چین، باز هم ما موفق شده ایم تا نسبت به سال گذشته ی خود، رشدی ۳۳ درصدی را به ثبت برسانیم. می توانیم بگوییم که عملکرد کلی ما از بازار، پیشی گرفته است.»

با این حال، باز هم برای رسیدن به اهداف تعیین شده به واسطه مدیر عامل، شیائومی باید سرعت فروش را بالاتر ببرد. اتفاقی که البته دور از ذهن نیست. برای مثال هفته طلایی تعطیلات چینی از اول اکتبر آغاز خواهد شد که با فصل تعطیلات پایان سال در کشور های غربی برابری کرده و فروش محصولات نیز در آن مقطع چند برابر می شود.

از طرفی، در حالی که بازار چین واقعا با موبایل های هوشمند اشباع شده، باز هم شیائومی باور دارد که می تواند با موبایل های جدید تر مانند Mi 4، یا لوازم جانبی و ورزشی نظیر Mi Band، (دستبند سلامتی ۱۵ دلاری خود) کاربران را به ارتقا موبایل و یا خرید سایر محصولات ترغیب کند.

در این میان باید در نظر داشت که شرکت مورد بحث، در روزهای آینده محصولات خود را به برزیل نیز خواهد برد تا آن را تبدیل به اولین شرکتی کند که خارج از آسیا، در بازارش حضور می یابد. شیائومی می خواهد در این کشور، موبایل Redmi 2 را با قیمت ۱۶۰ دلار به فروش برساند. از طرفی باید در نظر داشت که در میان جمعیت ۱۳۷ میلیونی برزیل که دارای موبایل هستند، صرفا یک سوم آنها از تلفن هوشمند استفاده می کنند. این کشور همچنین دومین دانلود کننده بزرگ اپلیکیشن از گوگل پلی است.

در برزیل، اکنون سامسونگ با در دست داشتن بیش از نیمی از بازار، برای خود حکمرانی می کند و حال تحلیلگران باور دارند که با حضور شیائومی در برزیل، داستان بازار چین یک بار دیگر تکرار خواهد شد و سامسونگ کم کم طرفداران خود را نیز از دست می دهد.

BN-IP819_XIAOMI_P_20150527112359-w600

حتی گفته می شود که شیائومی می تواند عملکرد بهتری در برزیل داشته باشد تا هند. برزیل، کشوریست که اگر چه دارای جمعیت بالایی است اما در هر صورت از تولید کنندگان داخلی بی بهره بوده و همانند هند، خبری از مایکرومکس در آن نیست.

شیائومی در سال ۲۰۱۴ وارد هند شد و در سه ماهه چهارم، تازه قادر شده بود سهم ۴ درصدی از بازار را متعلق به خود نماید. در صورتی که این شرکت بتواند نمایش فروش بسیار سریع تری در برزیل برپا کرده و از طرف دیگر، از هفته طلایی تعطیلات در وطن خود نهایت استفاده را ببرد، شاید بتوان گفت قادر خواهد شد به هدف ۸۰ الی ۱۰۰ میلیونی اش نزدیک گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    توی عکس اصلی تیتر اون آقا مشخصه دف زنه قهاریه ها ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی