ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت این هفته، نسخه RTM ویندوز ۱۰ را عرضه می کند

مایکروسافت در اوایل مرداد ماه ویندوز 10 را عرضه خواهد کرد و در نتیجه این روزها سخت مشغول برنامه ریزی برای نهایی کردن این نسخه از سیستم عامل مجبوب خود است. منایع مطلع از طرح های این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ تیر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

مایکروسافت در اوایل مرداد ماه ویندوز 10 را عرضه خواهد کرد و در نتیجه این روزها سخت مشغول برنامه ریزی برای نهایی کردن این نسخه از سیستم عامل مجبوب خود است.

منایع مطلع از طرح های این شرکت به سایت The Verge اعلام کرده اند که شرکت مورد بحث هم اکنون مشغول کار روی نسخه های نهایی از ویندوز 10 است و بیلد RTM (نسخه آماده شده نهایی) آن را تا اواخر همین هفته عرضه می کند.

البته بیلدهای مشکوک به RTM پیشتر نیز در فضای آنلاین رویت شده بودند، در هر صورت مایکروسافت در نظر دارد تا پیش از تاریخ 29 جولای (هفتم مرداد) این نسخه نهایی از ویندوز 10 را برای شرکای تجاری خود در حوزه کامپیوترهای شخصی ارسال نماید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

آماده سازی بیلد RTM برای نسخه های قبلی ویندوز پروسه ای زمان بر بوده است با این همه، به نظر می رسد که در مورد ویندوز 10 مشکل خاصی وجود نداشته و این پروسه کم دردسرترین باشد.

گفتنی است که مایکروسافت تلاش دارد ویندوز 10 را به الگوی «ویندوز به عنوان یک سرویس» تغییر دهد و این یعنی سیستم عامل مورد بحث به صورت مستمر به روز رسانی خواهد شد و شاید به همین خاطر باشد که به زعم بسیاری، ویندوز 10 آخرین نسخه از ویندوز خواهد بود چراکه آپدیت مستمر بدان معناست که این پروسه هیچگاه خاتمه نمی یابد.

تری مایرسون رئیس ویندوز هفته گذشته اظهار داشت: ما هیچوقت کارمان تمام نمی شود و پس از عرضه ویندوز 10 شاهد ارائه آپدیت های مستمر برای آن خواهید بود که این به روز رسانی ها نیز شامل پشتیبانی مرورگر اج از افزونه ها و بسیاری آپدیت های دیگر برای اپلیکیشن های ویندوز می شود.

بیلدهای اخیری که ردموندی ها در اختیار تست کنندگان و مشارکت کنندگان در پروژه اینسایدر قرار داده بودند نمونه بسیار خوبی از پیشرفت های سریع حاصله در ویندوز 10 است.

این شرکت در هفته گذشته سه نسخه جداگانه از ویندوز 10 را منتشر نمود (بیلدهای 10158، 10159، 1062) که هر یک شامل تغییراتی جزئی بودند. در حالی که هنوز هم مناقشاتی در مورد آماده بودن ویندوز 10 وجود دارد، مایکروسافت موفق شد که ظرف تنها یک هفته تعداد زیادی باگ را از آن برطرف نماید.

البته مشکلات مربوط به درایور و دیگر باگ های نرم افزاری همچنان در برخی از سیستم ها به چشم می خورد اما انتشار بیلد RTM حکایت از آن دارد که این مشکلات به زودی رفع خواهند شد.

پس از آنکه مایکروسافت پروسه نهایی سازی ویندوز 10 را در هفته جاری به اتمام رساند کار رفع باگ آن را به صورت مستمر ادامه خواهد داد تا در تاریخ مقرر این نسخه از سیستم عامل محبوبش را به کاربران عرضه کند.

البته مشارکت کنندگان در طرح اینسایدر در وهله نخست نسخه نهایی را دریافت خواهند کرد و پس از آن ویندوز 10 در تاریخ اعلام شده در اختیار عموم مردم قرار داده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    دوستان روش اسکایپ قانونیه یا امکانی از طرف خود مایکروسافت؟
    یه توضیحی بدید ممنون میشم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی