ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی Solid Explorer؛ یک فایل منیجر بی نظیر اندرویدی با دو پنل جداگانه برای مدیریت فایل ها

یکی از برتری های اندروید نسبت به سیستم های عامل رقیب، فایل منیجرهای قدرتمند و متنوعی هستند که به کاربر امکان مدیریت کامل بر حافظه و همگام سازی محتوای آن با فضاهای ابری را می دهند. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ تیر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

یکی از برتری های اندروید نسبت به سیستم های عامل رقیب، فایل منیجرهای قدرتمند و متنوعی هستند که به کاربر امکان مدیریت کامل بر حافظه و همگام سازی محتوای آن با فضاهای ابری را می دهند.

Solid Explorer نمونه جدیدی از این فایل منیجرهاست که با دو ویژگی خاص پا به اپ استور گوگل گذاشته: یکی طراحی زیبای متریال و دیگری پشتیبانی اش از دو پنل در یک صفحه برای مدیریت فایل ها؛ دو خصوصیت که شاید برای اولین بار است که در یک فایل منیجر اندرویدی در کنار یکدیگر جمع شده اند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

سالید اکسپلورر بر خلاف فایل منیجرهای دیگری همچون ES و Astro رایگان نیست و دلیلی منطقی برای این کار دارد. این فایل منیجر بر خلاف نمونه های مشابه برای مدیریت فایل ها نه یک پنل، بلکه دو پنل را در اختیار کاربر قرار داده. اما واقعا دو پنل در یک صفحه به چه کارمان می آید؟

فرض کنید می خواهید یک سری عکس را از حافظه داخلی به حافظه SD بفرستید. در فایل منیجرهای یک پنله چاره ای ندارید جز آنکه وارد حافظه داخلی شده آنگاه عکس های مورد نظر را انتخاب و با دستورات کپی/پیست یا جابجایی آن را به حافظه SD بفرستید.

اما این کار در سالید اکسپلورر با دو پنل بسیار ساده تر است. در این حالت یک پنل به حافظه داخلی و دیگری به حافظه SD اختصاص پیدا کرده که هر کدام را می توان همزمان و به طور جداگانه کنترل کرد. برای جابجایی فایل میان دو حافظه با استفاده از این اپ، فقط یک سوایپ ساده از پنل ها به یکدیگر کافیست.

Solid Explorer 2

داشتن دو پنل ممکن است قابلیت ممتاز سالید اکسپلورر محسوب شود اما امکانات دیگر آن نیز بسیار مفید و کاربردی اند. رابط کاربری متریال این فایل منیجر به طور کامل قابل شخصی سازی است و از ست آیکن ها گرفته تا تغییر تم و رنگ منوها را در تنظیمات برنامه خواهید یافت.

فضاهای ابری به طور کامل در سالید اکسپلورر پشتیبانی می گردند و می توانید با همگام سازی حساب های کاربری تان در دراپ‌باکس، وان‌درایو، گوگل‌درایو و ... محتوای آنها را از طریق این اپلیکیشن فایل منیجر مدیریت کنید. اتصال به سیستم عامل ویندوز و اشتراک گذاری فایل ها در شبکه از طریق FTP, SFTP, WebDav, SMB/CIFS هم برای کاربران این اپلیکیشن مهیا شده.

Solid Explorer 3

سالید اکسپلورر از فرمت های فشرده ZIP، 7ZIP، RAR و TAR پشتیبانی می کند و اگر از گجت روت شده استفاده می کنید، با روت اکسپلورر این فایل منیجر می توانید به فایل های سیستمی دسترسی داشته و در آنها اعمال تغییرات کنید.

این فایل منیجر بسیار کاربردی در 14 روز اول استفاده رایگان است، اما برای ادامه می بایست مبلغ 1.75 دلار را برای تجربه نسخه کامل بپردازید.

Solid Explorer File Manager

Solid Explorer File Manager

سازنده: NeatBytes قیمت: رایگان (به مدت 14 روز) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    فایل منیجر es از همه کامل تره ولی طراحیشو باید بهتر کنه
    این فایل منجر هم کامل و خوبه با طراحی متریال زیبا ولی هنوز بتا هست و ناقص

  • mahdi
    mahdi | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    فایل منیجر x-plore رو دست همه زده.اونم دو پنجره داره

  • masoudseven
    masoudseven | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    به نظر من mk file manager بهتره
    مثله اینم دو تا تب داره
    حجمشم 3 مگ بیشتر نیس
    طراحیشم متریالیه
    رنگاشم میشه تغییر داد
    نسخشم رایگانه!!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی