ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نوعی بازوی رباتیک برای آموزش مهارت تیراندازی به سربازان آمریکایی

پیاده نظام ها معمولا مهارت های تیراندازی بسیار خوبی دارند اما یادگیری این کار در سطح تخصصی نیازمند صرف زمانی طولانی است. حال خبر رسیده که پژوهشگران ارتش آمریکا به زودی نوعی دستیار رباتیک را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

پیاده نظام ها معمولا مهارت های تیراندازی بسیار خوبی دارند اما یادگیری این کار در سطح تخصصی نیازمند صرف زمانی طولانی است. حال خبر رسیده که پژوهشگران ارتش آمریکا به زودی نوعی دستیار رباتیک را ارائه خواهند داد که این مهارت را در افراد تقویت می کند.

این دانشمندان روی نوعی پوشش محافظ رباتیک به نام MAXFAS کار می کنند که برای اصلاح لرزش های ناخواسته دست در حین تیراندازی از نوعی محرک های فعال شونده از طریق سیم بهره می گیرد و برای آنکه درک بهتری از این بازوی رباتیک داشته باشید می توانید آن را نوعی دوربین تثبیت شده در نظر بگیرید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بدنه ساخته شده از فیبر کربنی این بازو به اندازه ای سبک هست که باعث افتادن تیرانداز نشود و به خاطر بهره گیری از نوعی هوش ماشینی می تواند تفاوت های میان حرکات هدفمند (مثلا نشانه گیری) و لرزش را تشخیص دهد.

این ماشین در حال حاضر فعلا در جایش ثابت می شود و به همین دلیل تنها می شود برای آموزش تیراندازی در کوتاه مدت از آن بهره گرفت. در تست های اولیه، دانشمندان متوجه شدند افرادی که این بازو را به تن می کنند نسبت به دیگران بهتر تیراندازی می کنند و این برتری حتی در زمانی که بازو را از خود جدا کردند نیز به چشم می خورد.

اما عاقبت احتمال می رود که یک مدل واقعا سیار از این دستگاه ساخته شود که عملکرد نیروهای نظامی را در میادین جنگی نیز بهبود ببخشد و از طرفی باعث خستگی آنها نیز نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Michael
    Michael | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    COD AW

  • ap
    ap | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    اینم احتمالا تولید دارپاست؟!
    .
    توی ذهن من و تصوری که از دارپا دارم شبیه ماشین پرفسور بارتازاله!
    :)
    البته بنظرم اینجا کسی اصلا ندونه پرفسور بارتازال چیه!

    • آریا
      آریا | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

      چرا ندونیم؟
      :)
      جالبیش اینجا بود که قبلش کلی فکر میکرد و قدم میزد بعد که راه حل رو پیدا میکرد ، فقط یه دستگیره رو میکشید و دستگاه شروع به کلی کار میکرد بعد همش میشد یه قطره توی لوله آزمایش :)
      بعد اون قطره رو میچکوند روزمین مثلن یه قطار تبدیل میشد :D

مطالب پیشنهادی