ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگرهای لمسی جدید الجی، لپ تاپ های آینده را باریک تر خواهند کرد

LG Display یکی از زیرمجموعه های شرکت الجی است که در زمینه تولید نمایشگر فعالیت می کند و در اظهار نظری تازه وعده داده که به زودی نمایشگرهای تاچی با قطر کمتر و وزن پایین تر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

LG Display یکی از زیرمجموعه های شرکت الجی است که در زمینه تولید نمایشگر فعالیت می کند و در اظهار نظری تازه وعده داده که به زودی نمایشگرهای تاچی با قطر کمتر و وزن پایین تر را تولید می کند که تا اواخر امسال در نوت بوک های تولیدی شرکت ها به خدمت گرفته خواهند شد.

در این نمایشگرهای فول اچ دی که از فناوری پیشرفته تاچ In-Cell بهره می گیرند و دارای رزلوشن 1080p هستند یک لایه پنل تاچ (Touchpanel) جایگزین حسگرهای لمسی می شود که در داخل خود LCD تعبیه شده اند و به همین دلیل است که ضخامت آنها در قیاس با انواع دیگر بسیار کم خواهد بود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

تکنولوژی مذکور همانی است که در تلفن های هوشمندی نظیر LG G4 به خدمت گرفته شده اما این نخستین باری است که از آن در لپ تاپ ها بهره گرفته می شود.

گفته شده که این فناوری تا 25 درصد از قطر نمایشگرها می کاهد و وزن دستگاه های بهره مند از آن نیز در قیاس با لپ تاپ های دارای نمایشگر تاچ تا 35 درصد پایین می آید.

این کاهش در تعداد لایه ها همچنین به معنای کم شدن سطح بازتاب نور آنها خواهد بود که به گفته LG Display باعث می شود نمایشگرهای جدید روشن تر و شفاف تر از انواع قدیمی تر به نظر بیایند.

شرکت سازنده این محصول در نظر دارد این نمایشگرها را در ابعاد مختلفی ارائه دهد و همچنین گفته شده که انواع سازگار با استایلوس آنها نیز در راه است.

از طرف دیگر به گزارش روزنامه DongA Ilbo کره، LG Display اعلام کره که در نظر دارد 900 میلیون وون (معادل با 802.75 میلیون دلار) را برای ایجاد خط تولید نمایشگرهای OLED کوچک و سایز متوسط صرف نماید.

قرار است کارخانه جدید که به زودی در کره جنوبی احداث می گردد، پنل های OLED تازه ای را برای تلفن های هوشمند و دیگر محصولات پوشیدنی تولید کند.

این کمپانی که پنل نمایشگرهای مورد نیاز برای اپل را تولید می کند و همچنین زیر مجموعه دیگر الجی به نام LG Electronics نیز مدتهاست که ایجاد یک خط تولید جدید برای پنل های OLED و همچنین افزایش ظرفیت تولید فعلی خود را در دست بررسی دارد تا از میان این دو، بهترین راهکار را انتخاب نماید.

بازار بورس کره جنوبی نیز صبح امروز از مدیران این شرکت در مورد طرح های آن برای ایجاد یک کارخانه جدید تولید OLED سوال کرده بود که سخنگوی الجی از هر گونه اظهار نظر در این رابطه خودداری نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ap
    ap | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    توی یه مغازه ای توی ملاصدرای شیراز دیدم xpc جدید دل رو اورده بود
    خــــدای دیزاینه!

    • Alecferaa
      Alecferaa | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

      اگه منظورتون xps هست میشه بگید کدوم مغازه ؟

  • بهروز
    بهروز | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    ال جی همیشه یه سر گردن بالاتر

  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    سرعت رشد تکنولوژی داره اذیت میکنه
    کاش میشد به یه وضعیت پایدار رسید که هیچ دغدغه ای هم بابت کهنه شدن وجود نداشت

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

      تمام حال و مزه تکنولوژی به همین سرعت پیشرفت زیادشه

مطالب پیشنهادی