ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل سونی موبایل: بخش تلفن های هوشمند هرگز به فروش نمی رسد

Arabian Business یک مجله اقتصادی است که به شکل هفتگی در دبی منتشر می گردد. این مجله به تازگی با مدیر عامل بخش موبایل سونی، آقای Hiroki Totoki گفتگویی داشته؛ وی در این مصاحبه تاکید بسیاری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

Arabian Business یک مجله اقتصادی است که به شکل هفتگی در دبی منتشر می گردد. این مجله به تازگی با مدیر عامل بخش موبایل سونی، آقای Hiroki Totoki گفتگویی داشته؛ وی در این مصاحبه تاکید بسیاری نموده که شرکت ژاپنی، به هیچ عنوان قصد فروش بخش موبایل را نداشته و یا از این تجارت نیز خارج نخواهد شد.

در ابتدای سال میلادی جاری، شایعاتی رواج یافته بود مبنی بر اینکه سونی قصد دارد همانند بخش کامپیوترهای شخصی، قسمت موبایل را نیز به فروش برساند که اکنون Hiroki Totoki به شکل رسمی چنین شایعاتی را رد می کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در ماه های قبل از سوی رویترز خبر رسیده بود که کازو هیرای، مدیر عامل سونی به دنبال فروش و یا غیرفعال کردن کسب و کار موبایل است. در آن زمان حتی رویترز اذعان کرده بود که سونی برنامه مشخصی برای فروش بخش موبایل ندارد و یا شاید به طور کلی این تجارت را رها کند و هنوز هیئت مدیره این شرکت نتوانسته اند به یک تصمیم نهایی در این زمینه دست پیدا کنند.

بر اساس گفته های Totoki، منابع مختلف صرفا به دلیل زیان های سونی در بخش موبایل در سال ۲۰۱۴، به چنین نتیجه گیری هایی رسیده اند. آنگونه که Totoki می گوید، بخش اعظمی از زیان سال گذشته مربوط به همکاری سونی با اریکسون و نادیده گرفتن هزینه های همکاری با این شرکت بوده و ربطی به فروش مستقیم موبابل های سونی در سال ۲۰۱۴ نداشته؛ در واقع فروش موبایل خوب پیش رفته اما آمار ارائه شده نهایی برای سال ۲۰۱۴، به دلیل مشکلاتی که ذکر شد، یک زیان بزرگ را نمایانگر بوده اند.

وی همچنین باور دارد که فروش بخش کامپیوترهای شخصی به نام Vaio نیز باعث گشته چنین تفکری در خصوص بخش موبایل نیز رواج یابد. او می گوید باید در نظر گرفت که بخش موبایل بسیار با اهمیت تر از کامپیوترهای شخصی برای سونی است. Totoki همچنین اذعان داشته که موبایل های هوشمند اکنون بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن هستند و به همین دلیل نیز سونی تمایل دارد این قسمت را به اندازه کافی تجهیز کرده و به شدت در بازار اسمارت فون ها حضوری مستمر داشته باشد.

آقای Totoki در نهایت می گوید که مشتریان موبایل های هوشمند به دوربین، نمایشگر و کیفیت صوتی اهمیت ویژه ای می دهند و سونی نیز در این سه زمینه و به واسطه تکنولوژی های جدید، پیشرفت بسیار خوبی داشته است. وی سپس به بخش توسعه سنسورهای دوربین اشاره دارد و می گوید که همین قسمت، یکی از بارز ترین نمونه هایی است که به واسطه آن می توان گفت توسعه تکنولوژی در سونی جریان دارد.

وی در نهایت اذعان نمود که مجهز کردن و بازسازی بخش هایی از سونی تا پایان سال ۲۰۱۵ تکمیل می گردد و امیدوار است تا پایان سال ۲۰۱۶ نیز بتواند درآمدهای خود را به بالاترین سطح برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • ali.n
    ali.n | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    البته توی مصاحبه خبر از تغییرات قابل توجهی تو سال جدید داده و احتمالاًپرچمدار و محصولات جذابی در راهه و همچنین سرمایه گذاری در بخش اینترنت اشیا رو مطرح کرده و قراره در این زمینه هم محصولاتی ارائه کنند.

  • ALI-R
    ALI-R | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    عشق است فقط این تبلیغ m4 تون

  • مرتضی
    مرتضی | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    نظرها همیشه متفاوته،اینکه میگن طراحیه سونی تکراریه من یکی اصلا قبول ندارم،همین اپل با گوشی آیفون،از اولین مدلش تا اخرین مدل،چه تغییراتی توش دیده میشه از لحاظ ظاهری؟همیشه همون دکمه خانه همون کلید سایلنت مد،همون دکمه پاور و ولوم،ظاهرشم همین بوده،فقط بزرگتر شده،صداش بهتر شده،من خودم همیشه آیفون رو به عنوان یکی از بهترینها قبول داشتم و دارم،اینارو گفتم تا به اینجا برسیم،اگه بحث تغییر در طراحی باشه تقریبا همه گوشی های بازار مشکل دارن،اس 6 سامسونگ،G4 از ال جی،M9 از htc،که همشون هم پرچم دارن،حالا بقیه بماند،این تفکرات که باید حتما فلان تغییر رو ایجاد کنه حتما دوربینش قویتر بشه صفحه نمایشش 2K بشه یکم بیخوده،هرکسی بنا به سلیقه خودش یه مدل انتخاب میکنه،رو همون سلیقه هم نظر میده،اما خیلی از تفکرات از فروشنده های این گوشی ها ایجاد میشه،که اونم قصه است برای خودش.مثلا اینکه موقع خرید میگن سونی هنگ میکنه همش،من ین دوستام از 20 نفرشون 18 نفر گوشی سونی دارن اونم مدلهای مختلف،همشونم راضی هستن.

  • pars
    pars | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    ایول سونی، امیدوارم روز به روز وضعش بهتر بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی