ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهکاری برای تشخیص سازنده سنسور دوربین گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج

استفاده سامسونگ از چند سنسور برای ساخت دوربین یک پرچمدار امری متداول است. این غول کره ای در مواردی مثل نوت ۴ هم از سنسور SLSI_S5K2P2 ساخت خود استفاده کرده بود، و هم از سنسور IMX240 سونی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ تیر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

استفاده سامسونگ از چند سنسور برای ساخت دوربین یک پرچمدار امری متداول است. این غول کره ای در مواردی مثل نوت ۴ هم از سنسور SLSI_S5K2P2 ساخت خود استفاده کرده بود، و هم از سنسور IMX240 سونی که در نمونه های مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۰۵ این دستگاه مشاهده می شدند.

این روند در پرچمدار اخیر کره ای ها نیز ادامه داشته و همانطور که پیشتر نیز گفته بودیم، برخی از گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج ها به سنسور IMX240 سونی و برخی دیگر به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی ساخت خود سامسونگ مجهز هستند، با این تفاوت که این بار دیگر با کنار گذاشتن اسنپدراگون توسط این سازنده، دیگر کاربران نمی توانند بر اساس چیپست استفاده شده در دستگاه خود تشخیص بدهند تلفن هوشمندشان به کدام سنسور مجهز است.

هرچند به نظر می آید سنسورهای دوربین این پرچمدار به صورت کاملا اتفاقی در خط تولید استفاده می شوند و تفاوت کارکرد آنها هم ناچیز است، اما روشی وجود دارد که اگر بخواهید، از طریق آن می توانید به مدل استفاده شده در تلفن هوشمند خود پی ببرید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا این روش را به شما معرفی کنیم.

برای مشخص کردن سنسور استفاده شده در تلفن هوشمند ابتدا لازم است نرم افزار رایگان AIDA64 را از طریق این لینک از فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی دانلود کنید.

نسخه رومیزی این نرم افزار از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار بوده و حالا با ورودش به دنیای موبایل، می توانید برای دست یابی به جزئی ترین خوصیات دستگاه های موبایل خود نیز از آن بهره بگیرید.

پس از ورود به اپلیکیشن گزینه Devices را انتخاب و بخش Camera ID را بررسی نمایید.

در صورتی که نام ثبت شده در این بخش با SLSI آغاز می شد، سنسور دستگاه شما توسط سامسونگ ساخته شده و در صورتی که نام SONY_IMX240 ثبت شده بود نیز، همانطور که مشخص است از سنسور سونی برای ساخت تلفن هوشمند شما استفاده شده است.

در پایان می توانید اسکرین شات های نرم افزار یاد شده را مشاهده نمایید.

AIDA64

Sony-unit

Samsung-unit

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • mohammad
    mohammad | ۱۷ تیر ۱۳۹۴

    سلام دیجیاتو. من این نرم افزار AIDA64 رو تو گوگل پلی که جستجو کردم پیدا شد اما میگه این نرم افزار تو کشور شما در دسترس نیست. راه دیگه ای برای دانلود این نرم افزار وجود نداره؟

  • saeid
    saeid | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    سنسورهای سونی رقیب جدی ندارن. حتی خود نیکون هم از سنسور سونی استفاده میکنه. حدیدن قراره 4 می ای ارد دلار هم سرمایه گذاری بشه روی این قسمت تا سهم بره بالاتر. و اما در موزد دوربین گوشیهای سونی بنظرم دوربین فوق العاده بی رقیبی در شب دارن و خیلی عالی هستن. تو ت.رن.جی که تست کرده بودن با s6 هم در فیلمبرداری درشب و هم در عکاسب براحتی پیروز شد z3+

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی