ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت پنل های خورشیدی کوچک تر، محکم تر و ارزان تر توسط پژوهشگران ارتش آمریکا

پژوهشگران زرادخانه Redstone ارتش ایالات متحده آمریکا از پیشرفتی قابل توجه در تولید انرژی خورشیدی خبر دادند. آنها موفق به ساخت نوعی پنل خورشیدی فوتو لتائیک شده اندکه در قیاس با انواع فعلی کوچک تر و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ تیر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

پژوهشگران زرادخانه Redstone ارتش ایالات متحده آمریکا از پیشرفتی قابل توجه در تولید انرژی خورشیدی خبر دادند. آنها موفق به ساخت نوعی پنل خورشیدی فوتو لتائیک شده اندکه در قیاس با انواع فعلی کوچک تر و محکم تر بوده و تولیدش هم ارزان تر تمامی می شود.

در حال حاضر برای تولید همه پنل های خورشیدی صرفا از سیلیکون استفاده می شوند، در حالی که این ماده محدوده کوچکی از پرتوهای تابیده شده از سطح خورشید را جذب می کند.

این بدان معناست که پنل های متعارف بخش قابل توجهی از انرژی قابل جذب را از دست می دهند و علاوه بر این، امواج فرابنفش و مادون قرمز (که طول موج کوتاهی داشته و در این محدوده قرار دارند) را به خود جذب می کنند که به صورت فعال به این پنل ها آسیب می رسانند و در نهایت باعث ایجاد ترک هایی در آنها می شوند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما پنل ارائه شده از سوی ارتش آمریکا لایه های بسیار باریکی از فلزات نظیر نقره و طلا را میان لایه های نیمه رسانای خود دارد که با افزوده شدن آنها، طیف وسیع تری از پرتوهای تابیده شده از سطح  خورشید جذب می گردند و در نتیجه پنل ها نیز انرژی بیشتری را تولید کنند و حتی می توان آنها را به گونه ای تنظیم کرد که پرتوهای مضر را بازتاب داده و از خود عبور ندهند.

علاوه بر این، پنل های یاد شده فارغ از زاویه قرارگیری شان می توانند میزان یکسانی از انرژی را تولید کنند و این یعنی نیازی به قرار دادن آنها روی استندهای موتوری دنبال کننده مسیر تابش نور خورشید نیست.

البته تکنولوژی یاد شده هنوز هم در مراحل اولیه توسعه به سر می برد و به گفته Wayne Davenport رئیس واحد مدیریت توسعه و یکپارچه سازی تسلیحات تیم ارائه دهنده این فناوری: «درست مانند بسیاری از پروژه های تحقیقاتی پایه، مزایای کوتاه مدت این پنل ها هنوز هم مشخص نیستند اما سرمایه گذاری برای ساخت آنها قطعا ارزشش را دارد.»

وی اظهار داشت: «آزمایشگاه های تحقیقاتی ارتش در AMRDEC همچنان پروژه های تحقیقاتی سطح بالایی را کلید می زنند و پیش بینی می کنم که در آینده شمار بیشتری از این فناوری ها به قلمرو نظامی وارد شوند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علی
    علی | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    اینا قابل ستایشن یا بعضیا

  • tohid_heshmati
    tohid_heshmati | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    خدا خیرشون بده ماه رمضونی کار خیر کردن به بشر دارن کمک می کنن

    • Azoic
      Azoic | ۱۷ تیر ۱۳۹۴

      به بشر دارن کمک میکنن ؟!
      شما یه دونه از فعالیت ارتش آمریکا رو بگو که به نفع بشریت بوده ؟ (البته اگه تو ذهنتون غیر آمریکایی ها هم بشر به حساب میان!)

      خود تکنولوژیی که درست کرده عالیه و خیلی خوب اما متاسفانه از همین تکنولوژی در راستای توسعه تجهیزات جنگی و حمله به کشورهای دیگه استفاده میکنه

      • tohid_heshmati
        tohid_heshmati | ۱۷ تیر ۱۳۹۴

        کامپیوتر انیاک
        همین اینترنت که داری استفاده می کنی
        تمام سیستم های مخابراتی راداری و دوربین های با قابلیت های خاص
        قربونش تمام ارتش های دنیا از اون چیزی که می بینی پیشرفته تر هستن و از اونچه که در ژورنال ها هم چاپ میشه جلوتر هستند و باید باشند

        برای یک مثال ملموس میتونی به پرونده معروف الن تورینگ و قضیه انیگما تا چند سال پیش از همه مخفی شده بود و هیچ کس نمی دونست مراجعه کنی
        بعله هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیره ولی همین که تو خونه موش نباشه گربه ها رو کاربردی می کنه

مطالب پیشنهادی